Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door BassAgent »

Brinkmeister schreef: 28 dec 2018, 08:59 Zoals ik zei, ik heb er weinig verstand van. Ik zit qua spel en niveau sowieso nog niet op het punt om dat soort bedragen uit te geven voor een bas.
Begrijpelijk, maar k vind dat hoe dan ook geen argument om iets niet te kopen: je koopt ook geen supergoedkope auto omdat je vindt dat je niet zo goed kan rijden, toch? Je wil een auto die lekker zit en fijn stuurt waardoor je zelf misschien wel beter gaat rijden. Dat je dan misschien niet het uiterste uit die auto haalt is helemaal niet erg. Zo ook met een hele goeie bas: ik erger me echt aan mensen die een goedkoop ding als "leuk voor de beginner" aanbieden, alsof beginners geen goed instrument nodig hebben? Nee, júist die mensen hebben een steengoed instrument nodig dat lekker speelt en goed klinkt, om het plezier te vinden in het spelen. Ik kan op een slecht afgestelde bas nog wel weg komen en er zelf iets aan doen, maar als beginner kun je daar gewoon niks mee. Ik bied mijn leerlingen (toen ik nog lesgaf) altijd aan om hun bas af te stellen. Een goed afgestelde bas nodigt veel meer uit om er ook daadwerkelijk op te spelen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door HNZ »

Juist!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Rieno »

En ik zie het dan meestal ook nog zo: als je goede spullen hebt en het klinkt niet, dan kun je alleen jezelf nog de schuld geven!

Maar 'goed' is niet altijd gelijk aan 'duur' natuurlijk. De bas die de laatste tijd de meeste speeltijd krijgt, is een Squier van €400..terwijl hier ook erg goede bassen staan in de categorie 1000+ of zelfs 3000+ ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door JohnBoy »

BassAgent schreef: 28 dec 2018, 12:28
Brinkmeister schreef: 28 dec 2018, 08:59 Zoals ik zei, ik heb er weinig verstand van. Ik zit qua spel en niveau sowieso nog niet op het punt om dat soort bedragen uit te geven voor een bas.
Begrijpelijk, maar k vind dat hoe dan ook geen argument om iets niet te kopen: je koopt ook geen supergoedkope auto omdat je vindt dat je niet zo goed kan rijden, toch? Je wil een auto die lekker zit en fijn stuurt waardoor je zelf misschien wel beter gaat rijden. Dat je dan misschien niet het uiterste uit die auto haalt is helemaal niet erg. Zo ook met een hele goeie bas: ik erger me echt aan mensen die een goedkoop ding als "leuk voor de beginner" aanbieden, alsof beginners geen goed instrument nodig hebben? Nee, júist die mensen hebben een steengoed instrument nodig dat lekker speelt en goed klinkt, om het plezier te vinden in het spelen. Ik kan op een slecht afgestelde bas nog wel weg komen en er zelf iets aan doen, maar als beginner kun je daar gewoon niks mee. Ik bied mijn leerlingen (toen ik nog lesgaf) altijd aan om hun bas af te stellen. Een goed afgestelde bas nodigt veel meer uit om er ook daadwerkelijk op te spelen.
Helemaal gelijk, maarrr... Een goedkope bas kan vaak ook heel goed spelen, zeker na een goede afstelbeurt. Veel budgetbasjes doen totaal niet onder voor wat de Duitsers zo grappig "edelbass" noemen.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Spaghettihout »

Ik denk, en dat Brinkmeister waarschijnlijk ook denkt, al kan ik natuurlijk niet voor hem praten, is dat wanneer je zelf nog het gevoel hebt dat je er nog helemaal geen hout van kunt en je nog echt je stinkende best doet om het in de vingers te krijgen en iets neer te leggen qua spel, je ook nog het gevoel hebt dat je zo'n bas van rondom zulke bedragen niet waard bent, zo'n bas heeft een baasje nodig dat hem laat genieten, zingen, zo'n bas die gespeeld wordt en niet jou speelt zeg maar, althans, dat is de gedachte in je achterhoofd.

Maar inderdaad, dat is puur een idee, een gevoel en ik denk dat hoe verder je komt, dat je dan nog steeds dat gevoel kan bekruipen.
Dus wat jij aangeeft, BassAgent, is natuurlijk helemaal waar, een bas is een bas, goedkoop of duur, en hoe fijner die speelt, des te leuker/makkelijker wordt het en je zult hem sneller pakken.

Ik heb zelf de Sire V7 als eerste bas gehad, meteen laten afstellen en die speelt als boter, daarna een Squier erbij, maar die is nog nooit afgesteld door een professional, die pak ik ook dan minder snel, want dat speelt minder prettig.
Zodoende snap ik je helemaal, maar wat Brinkmeister zegt, snap ik ook wel.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Brinkmeister »

BassAgent schreef: 28 dec 2018, 12:28
Brinkmeister schreef: 28 dec 2018, 08:59 Zoals ik zei, ik heb er weinig verstand van. Ik zit qua spel en niveau sowieso nog niet op het punt om dat soort bedragen uit te geven voor een bas.
Ik kan op een slecht afgestelde bas nog wel weg komen en er zelf iets aan doen, maar als beginner kun je daar gewoon niks mee. Ik bied mijn leerlingen (toen ik nog lesgaf) altijd aan om hun bas af te stellen. Een goed afgestelde bas nodigt veel meer uit om er ook daadwerkelijk op te spelen.
Ja, dus mijn in 2012 op Amazon bestelde Washburn gaat binnenkort een keer langs de gitaarwinkel om eindelijk eens afgesteld te worden. Nu ik er een Squier bij heb, kan ik 'm wel een weekje missen.

Ik denk wel dat het voor mij beter is om één of twee fijne bassen te hebben, in plaats van acht voor de heb. Is de kans ook kleiner dat ik vermoord word. :dance:
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Spaghettihout »

Brinkmeister schreef: 28 dec 2018, 13:03
Ja, dus mijn in 2012 op Amazon bestelde Washburn gaat binnenkort een keer langs de gitaarwinkel om eindelijk eens afgesteld te worden. Nu ik er een Squier bij heb, kan ik 'm wel een weekje missen.

Ik denk wel dat het voor mij beter is om één of twee fijne bassen te hebben, in plaats van acht voor de heb. Is de kans ook kleiner dat ik vermoord word. :dance:
Hahaha, maar de Jazz dan? en een Musicman? of een 5snaar een keertje? misschien een fretloze erbij? Of, ook leuk, een U-bass? wel eens aan een shortscale gedacht? Hahahaha…
:shock:
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Brinkmeister »

Spaghettihout schreef: 28 dec 2018, 13:00 Ik denk, en dat Brinkmeister waarschijnlijk ook denkt, al kan ik natuurlijk niet voor hem praten, is dat wanneer je zelf nog het gevoel hebt dat je er nog helemaal geen hout van kunt en je nog echt je stinkende best doet om het in de vingers te krijgen en iets neer te leggen qua spel, je ook nog het gevoel hebt dat je zo'n bas van rondom zulke bedragen niet waard bent, zo'n bas heeft een baasje nodig dat hem laat genieten, zingen, zo'n bas die gespeeld wordt en niet jou speelt zeg maar, althans, dat is de gedachte in je achterhoofd.

Maar inderdaad, dat is puur een idee, een gevoel en ik denk dat hoe verder je komt, dat je dan nog steeds dat gevoel kan bekruipen.
Dus wat jij aangeeft, BassAgent, is natuurlijk helemaal waar, een bas is een bas, goedkoop of duur, en hoe fijner die speelt, des te leuker/makkelijker wordt het en je zult hem sneller pakken.

Ik heb zelf de Sire V7 als eerste bas gehad, meteen laten afstellen en die speelt als boter, daarna een Squier erbij, maar die is nog nooit afgesteld door een professional, die pak ik ook dan minder snel, want dat speelt minder prettig.
Zodoende snap ik je helemaal, maar wat Brinkmeister zegt, snap ik ook wel.
Dat, maar ook eerst maar eens zien of ik een beetje behoorlijk ga spelen voor ik grof geld ga uitgeven aan de zoveelste bevlieging. Er hangt immers nog een nagenoeg nieuwe Jackson van 19 jaar oud waar ik als student een godsvermogen voor heb betaald.
Spaghettihout schreef: 28 dec 2018, 13:07
Brinkmeister schreef: 28 dec 2018, 13:03
Ja, dus mijn in 2012 op Amazon bestelde Washburn gaat binnenkort een keer langs de gitaarwinkel om eindelijk eens afgesteld te worden. Nu ik er een Squier bij heb, kan ik 'm wel een weekje missen.

Ik denk wel dat het voor mij beter is om één of twee fijne bassen te hebben, in plaats van acht voor de heb. Is de kans ook kleiner dat ik vermoord word. :dance:
Hahaha, maar de Jazz dan? en een Musicman? of een 5snaar een keertje? misschien een fretloze erbij? Of, ook leuk, een U-bass? wel eens aan een shortscale gedacht? Hahahaha…
:shock:
Ga heen, Satan! :finger:

-Jazz: denk niet dat dat geluid iets voor mij is
-Musicman: Gaaf, wie weet...
-5-snaar: nu nog geen behoefte aan
-Fretloos: Meh...
-U-bass: watte?
-Shortscale: Ja, dat dan weer wel
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Spaghettihout »

:lol: :lol: :lol: :offtopic:
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door HNZ »

Nou ja!
MTD Kingston K-V

Èn een koopje (= o.t.) èn een goede bas voor weinig voor wie eens een V-snaar wil proberen!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door BassAgent »

Brinkmeister schreef: 28 dec 2018, 13:03
BassAgent schreef: 28 dec 2018, 12:28
Ik kan op een slecht afgestelde bas nog wel weg komen en er zelf iets aan doen, maar als beginner kun je daar gewoon niks mee. Ik bied mijn leerlingen (toen ik nog lesgaf) altijd aan om hun bas af te stellen. Een goed afgestelde bas nodigt veel meer uit om er ook daadwerkelijk op te spelen.
Ja, dus mijn in 2012 op Amazon bestelde Washburn gaat binnenkort een keer langs de gitaarwinkel om eindelijk eens afgesteld te worden. Nu ik er een Squier bij heb, kan ik 'm wel een weekje missen.

Ik denk wel dat het voor mij beter is om één of twee fijne bassen te hebben, in plaats van acht voor de heb. Is de kans ook kleiner dat ik vermoord word. :dance:
Dat is precies wat ik bedoel :thumbsup:
Maareh, een week? De meeste winkels kunnen dat terwijl je er bent hoor. En anders even een bassist in de buurt vragen. Een week is absurd lang.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Brinkmeister »

BassAgent schreef: 28 dec 2018, 15:00
Brinkmeister schreef: 28 dec 2018, 13:03

Ja, dus mijn in 2012 op Amazon bestelde Washburn gaat binnenkort een keer langs de gitaarwinkel om eindelijk eens afgesteld te worden. Nu ik er een Squier bij heb, kan ik 'm wel een weekje missen.

Ik denk wel dat het voor mij beter is om één of twee fijne bassen te hebben, in plaats van acht voor de heb. Is de kans ook kleiner dat ik vermoord word. :dance:
Dat is precies wat ik bedoel :thumbsup:
Maareh, een week? De meeste winkels kunnen dat terwijl je er bent hoor. En anders even een bassist in de buurt vragen. Een week is absurd lang.
Ik wil er ook nog andere pickups in hebben, kan 'ie dat meteen doen. Wilde ik zelf doen, maar ik soldeer nooit.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Digidesign »

HNZ schreef: 28 dec 2018, 13:41 Nou ja!
MTD Kingston K-V

Èn een koopje (= o.t.) èn een goede bas voor weinig voor wie eens een V-snaar wil proberen!
Leuk model, net even anders dan anders zo met die slagplaat. Lekker simpel met alleen volume en tone knop. :D
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door rensbass »

Ik ken de verkoper, aardige kerel. Heb er 2 keer iets mee geruild 5 tegen 4 snaar. (Zijn 4 tegen mijn 5)
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Hagen »

Digidesign schreef: 28 dec 2018, 15:11
HNZ schreef: 28 dec 2018, 13:41 Nou ja!
MTD Kingston K-V

Èn een koopje (= o.t.) èn een goede bas voor weinig voor wie eens een V-snaar wil proberen!
Leuk model, net even anders dan anders zo met die slagplaat. Lekker simpel met alleen volume en tone knop. :D
Ik heb de Kinston 4 snaar, passief. Ergonomisch de fijnste bas die ik heb.
Plaats reactie