Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Leo Squier
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 mar 2011, 14:22

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Leo Squier »

Er staat zo ééntje fretless al maanden te koop op 2dehands.be voor 100€ Enkel slagplaatje ontbreekt.
Squier 40th anniversary Precision bass Vintage edition
HB Solid Bass 600H + HB solidbass 410T + HB solidbass 115T
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door tjoepatjoep »

Brinkmeister schreef: 28 dec 2018, 15:08
BassAgent schreef: 28 dec 2018, 15:00
Dat is precies wat ik bedoel :thumbsup:
Maareh, een week? De meeste winkels kunnen dat terwijl je er bent hoor. En anders even een bassist in de buurt vragen. Een week is absurd lang.
Ik wil er ook nog andere pickups in hebben, kan 'ie dat meteen doen. Wilde ik zelf doen, maar ik soldeer nooit.
Ook daar kan vast wel iemand bij helpen!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Green Goblin »

Deze meneer snapt de definitie van ongebruikt niet.

En heeft waarschijnlijk op marktplaats gezien dat een basgitaar al snel € 150 kost, dus bedacht dat een oude "Akay" en een fretloze Rok Axe zonder snaren en met een missend brugzadel dat ook wel op gaan brengen.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8194
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Peachabell »

Voor die Yamaha is € 150,- niet onredelijk, er van uit gaande dat alles functioneel is.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Green Goblin »

Eens, dat is een BBN4, zou dat wel op moeten kunnen brengen. Volgens mij wel fretloos, als ik zo de foto's zie.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8194
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Peachabell »

Afbeelding

Ibanez ‘Portamento’ SRF700.
Voor € 36,- meer kan ik 'm nieuw op 5 minuten fietsen hier vandaan ophalen.
De 5 snarige versie voor 102,- meer.

Jansen Beatmaster Telebass, qua electronica min of meer een SG/EB3.
Afbeelding
In Dordrecht staat dezelfde € 80,- goedkoper.
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Nicky »

Peachabell schreef: 02 jan 2019, 13:35 Jansen Beatmaster Telebass, qua electronica min of meer een SG/EB3.
Ik hou er vaak niet van als ze van een gitaarmodel een bas maken maar dit is toch wel heel erg vet!
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door JohnBoy »

Het ontwerp is leuk maar schreeuwt nekduik...
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door HNZ »

Ik heb deze Squier. Die is ècht vet!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door HNZ op 03 jan 2019, 06:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Basvarken »

JohnBoy schreef: 02 jan 2019, 22:38 Het ontwerp is leuk maar schreeuwt nekduik...
Sorry, maar daar weet je niets van.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door JohnBoy »

Niet in de zin dat ik deze specifieke bas niet in handen gehad heb. Maar als je deze bas aan de voorste strapbutton optilt durf ik wel te wedden dat de kop naar beneden komt.

Aan de andere kant, je mag nooit oordelen over iets wat je niet zelf ondervonden hebt. Dus heb je natuurlijk gelijk.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Thunder »

Die Jansen heeft met zijn ver uitstekende 34" hals inderdaad wel de schijn een beetje tegen.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Basvarken »

JohnBoy schreef: 03 jan 2019, 11:22 Maar als je deze bas aan de voorste strapbutton optilt durf ik wel te wedden dat de kop naar beneden komt.
En wat heeft dat voor zin?
Wie tilt er een bas aan de voorste strapbutton op?

Maar; stél dat je dat zou doen, dan is de kan op neckdive juist kleiner dan wanneer je hem in het midden van een gitaarband optilt die aan beide strapbuttons is vastgemaakt.
Want hoe verder naar voren je hem vast pakt, hoe meer gewicht er voorbij de button zit.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door dejohan »

John boy bedoelt denk ik dat als je al neckdive hebt bij voorste strapbutton, deze dive onhoudbaar zal zijn als je hem normaal draagt.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Basvarken »

Als hij daadwerkelijk op deze uiterst vreemde manier van vasthouden neckdive vertoont, heb je een bas met een belachelijke balans.
Maar punt is ten eerste dat dit totaal zinloos is, want wie houd een bas nu vast bij alleen de voorste strapbutton?
Ten tweede zal vrijwel geen enkele bas neckdive vertonen als je hem vastpakt bij de voorste button. Misschien bij heel absurde bassen waarbij de body compleet verzaagd is. Maar bij een model zoals de telecasterbas absoluut niet.

Ik stel voor dat jullie thuis allemaal gaan proberen. Pak je gitaarband en maak hem alleen vast aan de voorste strapbutton. Laat je bas bungelen.
Zelfs de bas met de ergste neckdive zal op deze vreemde manier van dragen geen neckdive vertonen. (Mijn Thunderbird en Jack Casady Signature zijn neckdivers, maar die steken de kop fier naar boven bij deze vreemde balanstest)

Het gaat erom waar het middelpunt zit van de band tussen twee buttons. Dát is een representatieve proef voor neckdive.
Bij basgitaren met een korte body, waarbij de hals vrij ver naar voren steekt, zal de balans in veel gevallen ongunstig zijn.
Maar alles is afhankelijk van het gewicht van de body. En van de gewichtsverdeling in de body.
Een body kan klein zijn (en de "schijn tegen hebben" zoals hierboven geopperd), maar als de body heel dik is of van zeer zwaar hout, dan hoeft dat nog niet automatisch neckdive op te leveren. Of indien er een zware brug of andere hardware aan de achterkant zit, dan kan het best zijn dat de balans net naar de goede kant doorslaat. Ik heb wel eens een plakje daklood in een control cavity gemonteerd om de balans naar de juiste kant te laten doorslaan. Een heel kleine aanpassing is vaak al genoeg om het gewenste effect te bereiken.

Dus, nogmaals, een basgitaar vastpakken bij alleen de voorste strapbutton heeft totaal geen zin om neckdive aan te tonen.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Plaats reactie