Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18690
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Een bas moet je spelen, zittend balancerend op je been en staand met strap. In normale toestand. En als je nergens last van hebt, dan is neck dive (of iets te ruime neck pocket, ook zo'n overschat mankement) geen probleem. :)
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Erelid »

Ik heb nog maar weinig bassen om mijn nek gehad die helemaal geen neckdive hadden.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18690
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Als je een zwart gat bent van negatieve energie, dan zorgt de verhoogde zwaartekracht ervoor dat je nergens last van hebt.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door JohnBoy »

Leuk, al die heftige reacties op zo'n onbenullige opmerking van mij! Ik zit te blozen achter mijn scherm.
Op talkbass hebben ze er ook wel over gediscuzeurd: https://www.talkbass.com/threads/what-i ... ve.105266/

De enige reden waarom ik er zo op let, is dat het nogal vervelende blessures op kan leveren. Maar ik moet basvarken gelijk geven, je kunt er pas echt wat van zeggen als je de betreffende bas geprobeerd hebt. Wat voor de een hinderlijk, is voor de ander onnozel gezeur.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door zomnius »

Toch maar geen fret bandje erop dan?
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18690
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

'Al die heftige reacties'...pfoe nou. :lol: Tyfusheftig en het ging pagina's door...
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door JohnBoy »

Pedullist schreef: 04 jan 2019, 21:25 'Al die heftige reacties'...pfoe nou. :lol: Tyfusheftig en het ging pagina's door...
De eerste reactie was echt pittig maar is (gelukkig?) Bijna geheel weg-ge-edit door de schrijver.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7607
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Jarno »

ken smith chinese copie
Zal wel niks zijn, maar wel benieuwd.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18690
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Kan deze niet vaak genoeg laten zien

Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7607
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Jarno »

Interessant.
Ik snap ook eerlijk gezegd de Chinese redenatie niet, met net zoveel moeite maak je iets wat weliswaar goedkoop is, maar wel speelbaar. Let een beetje op hoe dat je die elementgaten rout, en maak die slagplaat netjes. Ik heb ook wel eens dingen gekocht in China, die ondeugdelijk bleken te zijn, waarom maakt iemand die? Is er dan niemamd in die fabriek die denkt, "als we dit nou zus of zo doen, dan kun je het product ook echt gebruiken".

Maar, de meneer is wel een enorme zeur, als je voor zo weinig geld zo'n gitaar koopt, dan weet je echt wel dat er van alles mee mis is. eerlijk gezegd vind ik het nog meevallen dat die nek stabiel is. Refinish die nek (en haal dat Fender logo eraf als je er zelf zo enorm mee zit). Die body lijkt me lastiger, hij zegt wel even dat ie die brug en control plate op gaat lossen op gaat lossen, maar daar lijken me nog wel wat haken en ogen aan zitten (gaten voor de schroeven, route van de control cavity, gaten voor de snaren), je moet maar net hopen dat je de ruimte hebt om het te verschuiven.
En dan heeft ie ook nog geld teruggekregen, prima deal.

M.i. is de conclusie genuanceerder, koop een Ali gitaar als je wil klussen, spaar door als je een foutloos instrument verwacht.

Ten aanzien van die Ken Smith kopie, ik had ze nog nooit gezien, vandaar mijn nieuwsgierigheid, en er zijn gradaties van shittieness, van totaal onbruikbaar, bron van onderdelen, tot prima bespeelbaar met wat moeite.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Frederiek »

Jarno schreef: 05 jan 2019, 00:01 Is er dan niemamd in die fabriek die denkt, "als we dit nou zus of zo doen, dan kun je het product ook echt gebruiken".
Nee. Mensen die voor drie keer niks in dit soort fabrieken werken hebben niet de kennis en houden zich niet bezig met het beter maken van het product. Fabriekseigenaren overigens ook niet, die zien een markt voor schrale gitaren omdat er blijkbaar vraag naar is ;)
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7607
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Jarno »

Ja, kennelijk, en dat verbaasd me dan ook weer, net even zitten kijken, en zo'n gitaar kost dan toch al gauw 300-400 euro, ik vind dat nogal een gok voor iets wat net zo goed onspeelbaar zou kunnen zijn. Datzelfde geld overigens voor mensen die voor 200-300 euro een nep horloge kopen, wat heb je eraan als het na 2 maanden kapot is?

Overigens is het loonniveau niet zo laag in dat soort fabrieken, absoluut is het wel de helft van bv. Mexico, maar de kosten voor levensonderhoud zijn dan ook wel lager. Alsnog geen vetpot, begrijp me niet verkeerd, maar de fabrieken die T-shirts en kinderspeelgoed produceren in de binnenlanden van China, da's pas echt schraal.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Rieno »

Het is ook niet eens het loon dat de mentaliteit bepaalt hoor..die mensen werken in een fabriek, doen hun dingetje 10/12 uur per dag en gaan naar huis. Er is geen enkel gevoel van verantwoordelijkheid voor het product, want de fabriek heeft dat gevoel ook niet voor de werknemers.

Ik heb eens een rondleiding gehad in een fabriek waar handtassen e.d. voor de Europese markt werden gemaakt en dan merk je echt wat voor rare werkcultuur daar heerst; en dan was dat ook nog eens een fabriek van een Nederlandse ondernemer die probeerde zich aan de meeste nieuwe afspraken betreffende goed ondernemerschap te houden. Als hij zich overal aan zou houden, waren z'n werknemers weggelopen.

Zelf denken (en dat dan ook nog uiten) is in China vanuit de geschiedenis al erg lastig...
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Frederiek »

Ik ben voor werk/studie in een aantal fabrieken in de buurt van Shanghai geweest en heb dezelfde ervaring. De opdracht die je uitzette bij een fabriek moest echt tot op het kleinste detail uitgelegd worden (en alle mogelijke voorbeeldingen van hoe het ook zou kunnen maar niet moest) omdat je er niet op kon rekenen dat mensen mee konden denken. Dat wordt dan doorgegeven naar de mensen op de werkvloer die makkelijk 14 uur op een dag exact dezelfde handeling verrichten, zodat ze daar snel in worden en dus van belang zijn voor de fabriek. Mensen daar kregen ook maaltijden, huisvesting en kinderopvang naast hun loon dus ja, wat is slecht... maar nadenken over iets zo ver buiten je belevingswereld is echt onmogelijk.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Erelid »

Mijn broer liet een paar jaar geleden bodywarmers maken daar. Een voorbeeld meegenomen naar China van een bestaand model waar een logo op de mouw zat. Die er dus maar even uit geknipt omdat dat logo er niet op moest. Eerst maar eens een kleine partij laten maken om de kwaliteit te bekijken. Wat denk je; 25 bodywarmers met precies zo'n zelfde gat in de mouw :lol:
Plaats reactie