Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
evert
Berichten: 269
Lid geworden op: 11 apr 2005, 15:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door evert »

CaptainSlow schreef: 19 jun 2019, 23:34
Joey schreef: 19 jun 2019, 22:18 https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr

Mijn oude Bogart te koop, nu voor 750 meer dan ik er voor gekregen heb 3-4 jaar terug. En dat was al fucking moeilijk
Tja, de markt voor de wat specialere bassen, ik kan er geen hoogte van krijgen, zou er zomaar voor betaald kunnen worden.

Maar hoe was ie, de bogart?
Ik heb zo'n zelfde gehad maar dan met 2 jazzbass elementen (Bartolini). M.i. te synthetisch geluid (denk door gebruikte materialen). Wel even geluid over het hele bereik, en reuze sustain. Maar ik was hem al vrij snel moe, de Modulus VJ jazzbass die ik had (ook grafiet hals) was heel wat levendiger.
Heb hem met moeite (ver) onder de 1000 euro verkocht. Speelde wel heel fijn, maar dat doen meerdere grafiethals bassen.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door wombatboter »

In de jaren 80 (of was het al halverwege 90 ? de tijd gaat zo snel) ging ik naar de Frankfurt Messe en dit was toen mijn absolute droombas toen ik die daar zag..
Het hele design...ik durfde er zelfs niet op spelen uit ontzag. Ik ben nog altijd dol op die bas maar heb er nooit een goeie clip van gevonden (van dit model, niet de nieuwere of de vijfsnarige) die me kan zeggen hoe dat ding klinkt (houterig, hi-fi, dof, blikkerig, enz..)
Ik heb al zo'n fretless vastgehad (Gilles kent dat model ook) maar de gefrette Pangton is me altijd onbekend gebleven..
Moest het ding echt pittig klinken en ik geen risico moest nemen, was deze al onderweg naar mij.
Nu is het gewoon te veel risico om 1900 euro uit te geven aan sentiment. Maar jeuken doet het en prentjes kijken, zeker !

Pangton
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door gilles »

De fretloze versie heb ik nog altijd in bezit. Spcmnk heeft de gefrette versie gehad, als ik mij niet vergis. Wel de 5-snaar echter. Als ik deze bekijk, krijg ik er toch ook ernstig gas voor!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Heinz »

CaptainSlow schreef: 19 jun 2019, 23:34
Joey schreef: 19 jun 2019, 22:18 https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... e-bas.html

Mijn oude Bogart te koop, nu voor 750 meer dan ik er voor gekregen heb 3-4 jaar terug. En dat was al fucking moeilijk
Tja, de markt voor de wat specialere bassen, ik kan er geen hoogte van krijgen, zou er zomaar voor betaald kunnen worden.
No way dat je 1750 voor een oudere Bogart krijgt, die dingen zijn redelijk onbekend, en qua uiterlijk ook niet echt populair. Maar ik denk dat Wim m graag ruilt voor een andere bas waar hij wel goed geld van kan maken. Dat is doorgaans wel een beetje zijn strategie.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SpcMnk »

gilles schreef: 20 jun 2019, 19:45 De fretloze versie heb ik nog altijd in bezit. Spcmnk heeft de gefrette versie gehad, als ik mij niet vergis. Wel de 5-snaar echter. Als ik deze bekijk, krijg ik er toch ook ernstig gas voor!
Fretloze 5 snaar was het.. een van die bassen die ik nooit weg had moeten doen. Wat een waanzinnig instrument was dat!! Recent nog een nieuwe versie in de vingers gehad en dat kon echt niet op tegen de ouwe.

Die 4 snaar is ongelooflijk mooi en zal niet teleurstellen. Maar 1900 is toch aan de hoge kant lijkt mij... krijg er wel jeuk van.. moeie bas!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door gilles »

Zeker mooi! Zeer gas-waardig. Ik ben ook zeer benieuwd hoe deze klinkt tov mijn fretloze.
Toch vind ik het lastig inschatten wat zo'n bas nu waard is, op de tweedehands markt. Mijnes was destijds ook niet priced to sell, toen ik hem even te koop had staan (toch bang dat ie écht verkocht zou worden denk ik). Enerzijds vind ik €1900 geen absurd bedrag voor zo'n kwaliteitsbas. Anderzijds is het een relatief onbekend merk, wat de verkoop niet makkelijker maakt.
Maar volgens mij ligt de nieuwprijs van zo'n instrument niet ver bij de nieuwprijs van bv een Wal, toch gaan die voor absurd veel meer van de hand.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Uiterst zeldzaam

Bericht door evertalbers »

8)
Screenshot_2019-06-21 ≥ Snaarinstrumenten Gitaren Bas - Marktplaats nl.png
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door thomaskm »

Heerlijk he, dat prijsverschil ook. Denk dat de heer Bolz nog even geduld moet hebben voor een succesvolle verkoop.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Jarno »

wombatboter schreef: 20 jun 2019, 09:35
LeftyJ schreef: 20 jun 2019, 00:02 Ik vind ze tegelijkertijd aartslelijk en heel gaaf. Vooral deze met die bizarre toets. Ik vind de vorm niet echt mooi, en ik kan dat kleine net-niet-kopje met die schroefklemmetjes niet uitstaan, en toch doen ze me iets. Laten we het op "mooi van lelijkheid" houden :P
Ik heb toch onlangs eens geinformeerd bij Bogart omdat ik die nieuwe Bogart Silver Surfer van Karl Clews heel pittig vind klinken (wel headless dus dan ben je van die kop vanaf).
Clews wil het niet toegeven maar hij prefereert 'm eigenlijk wel heel vaak boven de Status waar hij al jaren op speelt.
Ze vallen eigenlijk best mee van prijs wanneer je ze met de prijzen van Status vergelijkt, nieuw kosten ze een pak minder..

Ik val van mijn stoel af, bestaat Bogart nog en worden die bassen nog gemaakt? Ik herinner me nog wel dat ik ze voor het eerst in mijn handen had op de Music & Harmony beurs heeeeel lang geleden, maar ik dacht dat dat model al wel dead and buried zou zijn. Destijds had ik ook grote moeite om mijn Status 3000 tweedehands te verkopen.
Goed te zien dat de maffere modellen toch wel weer wat in trek zijn, want ik wordt toch wel een beetje verdrietig van al die Fender instrumenten en clonen, creatieve armoede IMHO.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Goose »

@Jarno. Ieder zijn eigen smaak. Ik heb zelf helemaal niks met die "moderne" modellen. Merken als Pedulla, Warwick enz hebben voor mij iets te veel, "kijk ons apart zijn" gevoel. Vooral anders willen zijn met naar mijn mening te veel kronkels, rondingen enz enz.
Een model als een P, J, EB, Starcaster, Magnum enz die iets "vintage" hebben kunnen het wel bij mij bekoren.
Maar voor ieder wat wils. Gelukkig maar.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door BassAgent »

Ik dacht al: dit kan nóóit kloppen. Beetje raar ook wel dat je dan als woonplaats Texel kiest zodat je kan claimen dat je 'm alleen maar kan verzenden.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door wombatboter »

Heb 'm even een bericht gestuurd : "Zijn je ouders er trots op dat ze een oplichter op de wereld gezet hebben ?"
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door JohnBoy »

wombatboter schreef: 22 jun 2019, 14:19 Heb 'm even een bericht gestuurd : "Zijn je ouders er trots op dat ze een oplichter op de wereld gezet hebben ?"
:lol:
C'est la retorique qui fait la musique
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door leo_tender »

Ik vind het wel raar dat zo iemand blijkbaar wel al 6,5 jaar actief is op marktplaats...
Plaats reactie