Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13420
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door LeftyJ »

Heinz schreef: 25 apr 2019, 21:46 Overigens een fraaie Moon JJ4 op MP voor een best redelijke prijs.
Het is dat ik net een nieuwe bas heb gekocht, anders had ik zeker een bod gedaan :dance:
Die heeft hier eerder gestaan: https://www.bassic.de/kleinanzeigen/moo ... pan.11751/

Was eerst fretless, blauw en van deevit.
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Heinz »

Goed gespot! Dat had de verkoper er wel even bij mogen melden zeg.. zoveel modificaties brengen de prijs ook wel omlaag. Zonde ook van die kleur, vond dat blauw veel mooier.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Rieno »

En dan is het plankje tussen de elementen ook nog verdwenen in de verbouwing en verhuizing, zie ik..zonde, want dat was een mooi plankje.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Rieno »

Een rampramp!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door wombatboter »

Heinz schreef: 20 apr 2019, 12:22 Voor de liefhebber van Yamaha BB's lijkt dit me een heel goede deal: Yamaha BB5000 fretted en fretless, voor 750 en 600 euro. Daar wordt normaal wel wat meer voor gevraagd!
Ik zocht al een tijdje een vijfsnarige fretless met een meer Jaco-achtige klank dan mijn Wal dus ik ben daarnet gaan kijken..
Ik herkende de verkoper toen hij de deur opende (had vroeger een muziekwinkel in het Antwerpse) en je staat toch met open mond te kijken (echt letterlijk bij mij) wanneer je de man op een foto naast Jimi Hendrix ziet staan toen hij als bassist van The Pebbles het voorprogramma deed van Hendrix in Parijs. Rock-royalty van Belgie.
Het bleek nog leuker te zijn toen het de vroegere fretless bleek te zijn van studio-veteraan Evert Verhees en ik die bas vaak gehoord heb tijdens de concerten van wijlen Maurane waar hij toen musical director was. Ik heb de bas gekocht, 600 euro is geen geld en het ding klinkt erg goed en is natuurlijk ingespeeld :-)
Heel blij dat ik een bas in mijn bezit heb van één van mijn muzikale helden :-)
what fools these mortals be
Leo Squier
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 mar 2011, 14:22

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Leo Squier »

:?:
Laatst gewijzigd door Leo Squier op 13 sep 2019, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Squier 40th anniversary Precision bass Vintage edition
HB Solid Bass 600H + HB solidbass 410T + HB solidbass 115T
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door wombatboter »

Hij zat nu in een rare chalet ergens in een inham van garages...toch nog altijd gezellig en prettig om mee te praten.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door deevit »

Heinz schreef: 26 apr 2019, 10:20 Goed gespot! Dat had de verkoper er wel even bij mogen melden zeg.. zoveel modificaties brengen de prijs ook wel omlaag. Zonde ook van die kleur, vond dat blauw veel mooier.
Ik vind het nog altijd doodzonde dat de blauwe finish eraf is gehaald, een van de mooiste bassen die ik heb gehad. De originele Moon tuners zaten erop toen ik hem verkocht, de Bartolini's zijn niet origineel (heb ik laten vervangen). De kop was ook blauw dus er is een nieuw logo geplaatst. De originele preamp is mee gegaan met de verkoop, ik had er een Glockenklang in. Inderdaad fretless toen ik hem verkocht, en dat deed 'ie waanzinnig. Ramp heb ik destijds door Adamovic laten maken, van ebben en mahonie.

Geen idee of die prijs redelijk is, ik heb hem voor een stuk minder verkocht twee? jaar geleden en had hem wat jaren daarvoor fretless gekocht voor 650,-. Nadat de bas een hele tijd te koop had gestaan. Overigens leek het me dat de bas origineel niet fretless was.
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Heinz »

Hij heeft de positie stippen van een fretted bas, dus dat klopt wel met jouw idee dat hij origineel niet fretless was. Prijs lijkt mij nu wel wat aan de hoge kant gezien alle modificaties.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Heinz »

wombatboter schreef: 26 apr 2019, 15:23
Heinz schreef: 20 apr 2019, 12:22 Voor de liefhebber van Yamaha BB's lijkt dit me een heel goede deal: Yamaha BB5000 fretted en fretless, voor 750 en 600 euro. Daar wordt normaal wel wat meer voor gevraagd!
Ik zocht al een tijdje een vijfsnarige fretless met een meer Jaco-achtige klank dan mijn Wal dus ik ben daarnet gaan kijken..
Ik herkende de verkoper toen hij de deur opende (had vroeger een muziekwinkel in het Antwerpse) en je staat toch met open mond te kijken (echt letterlijk bij mij) wanneer je de man op een foto naast Jimi Hendrix ziet staan toen hij als bassist van The Pebbles het voorprogramma deed van Hendrix in Parijs. Rock-royalty van Belgie.
Het bleek nog leuker te zijn toen het de vroegere fretless bleek te zijn van studio-veteraan Evert Verhees en ik die bas vaak gehoord heb tijdens de concerten van wijlen Maurane waar hij toen musical director was. Ik heb de bas gekocht, 600 euro is geen geld en het ding klinkt erg goed en is natuurlijk ingespeeld :-)
Heel blij dat ik een bas in mijn bezit heb van één van mijn muzikale helden :-)
Kijk, zo zit er zomaar een mooi verhaal achter zo'n advertentie! Gaaf zeg!

Verbaast me trouwens wel dat ze nog niet weg waren, er zijn internationaal toch wel een hoop liefhebbers van de ouwe BB5000 modellen. Ik heb zelf vorig jaar na lang zoeken een BB3000s gevonden via een vage Facebook advertentie. Echt een van de beste bassen die ik heb, dat ding heeft een prachtige toon en eindeloze sustain.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

nivo bb1000s maar geen kip weet t .............. uiteindelijk is die zwarte Force40 naar Polen ! (yep dat waren mijn ads)
Dick

Brinkmeister schreef: 05 feb 2019, 14:46 Fretloze Jazz is niks voor mij, maar wellicht nog iemand op zoek naar Nederlands fabrikaat? Piet Visser:

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr

Geinig ding. Ik heb een 2011 Washburn, die is prima. Maar ik heb geen idee hoe ze in de jaren '80 waren.

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr
Basgitaar spelen, is als luchtbasgitaarspelen, maar dan met een echte, een beetje a-tonaal, dat hoort bij een fretloze toch?. Maar ja, al stel ik mijn bas nog zo goed af, het wordt natuurlijk nooit een Flaterfoon heee.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Brinkmeister »

WBP WorstBassPlayer schreef: 27 apr 2019, 20:26 nivo bb1000s maar geen kip weet t .............. uiteindelijk is die zwarte Force40 naar Polen ! (yep dat waren mijn ads)
Dick

Brinkmeister schreef: 05 feb 2019, 14:46 Fretloze Jazz is niks voor mij, maar wellicht nog iemand op zoek naar Nederlands fabrikaat? Piet Visser:

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr

Geinig ding. Ik heb een 2011 Washburn, die is prima. Maar ik heb geen idee hoe ze in de jaren '80 waren.

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr
Gaaf. Het was dat ik er geen bas bij nodig had.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Spaghettihout »

Plaats reactie