Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18731
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

bobbelmans schreef:Zal je zien dat dat ding bizar lekker speelt en knetter goed klinkt :D


.....maar ik gok van niet.....
Nee...nee. Ik hoor en voel hem in mijn hoofd en nee...nee.
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door dejohan »

Krijg je het ploplied nog niet mee gespeeld, met dat ding.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door RUIS »

Wel knap hoe ze het thema lelijk tot in de puntjes hebben doorgezet.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SpcMnk »

RUIS schreef:Wel knap hoe ze het thema lelijk tot in de puntjes hebben doorgezet.
:rofl:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 785
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Heinz »

Hee, mijn oude Pedulla MVP staat weer te koop.. Mooi basje, niet heel goedkoop alleen.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SpcMnk »

Afbeelding

Is die van jou geweest? mooie bas hoor. Maar wat is er met de achterkant van de hals aan de hand? is die kleur origineel?
Voor een 4 snaar uit de jaren 80 is de prijs wel redelijk ambitieus... maar je weet maar nooit.

Ook best veel onzin in de tekst van de advertentie...
Elke Pedulla bass wordt gemaakt in Massachusetts door Michael Pedulla. Geen massaproductie.
De bas is nieuw niet te betalen.
In de late jaren 80 en jaren 90 maakte Michael zelf bijna geen bassen (had hij een team voor). Dit model koste toen 3300 dollar.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door evertalbers »

PMJ schreef:Een van de lelijkste klusbassen ooit:

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... =lr&pos=12

En met nog best een serieuze omschrijving. ''Vintage custom made''...ga je schamen :wink:

Ik ben niet heel erg van dingen snel weggooien...
Ik zag hem vanmiddag staan en dacht "vanavond op bgf genieten van de reacties" :wink:
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 785
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Heinz »

SpcMnk schreef: Is die van jou geweest? mooie bas hoor. Maar wat is er met de achterkant van de hals aan de hand? is die kleur origineel?
Voor een 4 snaar uit de jaren 80 is de prijs wel redelijk ambitieus... maar je weet maar nooit.
Ja, ik heb deze destijds uit Engeland gehaald. De achterkant van de hals is prima, gewoon andere kleur dan de body. Was wel een fijne bas zover ik me kan herinneren. Ik miste alleen een beetje de actieve toonregeling. Kon er niet helemaal dat "Doug Johns" geluid uit krijgen. Kan natuurlijk ook aan mij gelegen hebben :wink:
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SpcMnk »

:P nee joh
Het zijn te gekke bassen. Maar inderdaad, die actieve toonregeling zou ik toch niet willen missen.
Ongetwijfeld dat hier iemand heel erg gelukkig mee gaat zijn.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

Heinz schreef: Ja, ik heb deze destijds uit Engeland gehaald. De achterkant van de hals is prima, gewoon andere kleur dan de body. Was wel een fijne bas zover ik me kan herinneren. Ik miste alleen een beetje de actieve toonregeling. Kon er niet helemaal dat "Doug Johns" geluid uit krijgen. Kan natuurlijk ook aan mij gelegen hebben :wink:
Zou je dat uit kunnen leggen? Ik heb namelijk het idee dat het geluid van Doug Johns voornamelijk in zijn vingers zit en in de manier van bas afstellen. Hele lage actie met dunnere snaren, zodat je continue tegen het kletteren aan zit te spelen of er over heen. Ik ken de actieve toonregeling niet specifiek op een Pedulla maar op wat manier heeft de actieve toonregeling voor invloed op zijn sound?
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SpcMnk »

Doug Johns heeft gewoon standaard Bartolini Pups een 2eq pre amp in zijn Pedulla uit 86 zitten (niet de Pedulla tuned pups en eq). De eq heeft hij helemaal open staan, volle boost. Pickups bijna tegen de snaren aan. En natuurlijk, zijn sound is 80% zijn spel en 20% het instrument. Wat Heinz min of meer ook al schreef ;-)

Het verschil tussen de toonregeling op de Pedulla die nu te koop staat en de 2EQ uitvoering is de tone control. Ik heb een pedulla gehad met die setup en vond die tone control redelijk zinloos... maarja, das smaak.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

SpcMnk schreef: Het verschil tussen de toonregeling op de Pedulla die nu te koop staat en de 2EQ uitvoering is de tone control. Ik heb een pedulla gehad met die setup en vond die tone control redelijk zinloos... maarja, das smaak.
Ik snap het nog niet helemaal. Wat heeft die nu te koop nu precies voor eq en pre amp? alleen bas? of alleen treble? Die van DJ heeft dus 2 eq, bas en treble?

Ik zie soms Pedulla's MVP/Buzz met meer of minder knoppen en soms ook nog een switch, dat is een beetje verwarrend. Was/is dat een optie? of worden ze nu standaard gebouwd met bas/mid/treble?
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Dommel'd »

Volume, Blend tussen de Pickups en een soort van toon knop dacht ik, althans dit herinner ik me van de mijne, maar daar had ik al snel een andere preamp in gezet.

Preamp is wel actief trouwens, pups weet ik zo 123 niet

Edit: hoe ze werden gebouwd standaard weet ik niet , maar volgens mij was een 2eq preamp met mid switch destijds een extra optie .

als ik het goed heb gebruik't Michael nu nog iets van hetzelfde , maar dont shoot me if im wrong :mrgreen:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SpcMnk »

Pups zijn passief. Volume en Blend hebben ze inderdaad allemaal.. en dan.

jaren 80 en 90 zie je er veel met slechts een soort actieve tone pot. Volgens mij actief hoog af.
3 EQ was en is nog een optie (hoog, mid, laag cut en boost)
2EQ is default (hoog en laag cut en boost)

En dan heb je nog de Thundergut switch. Wat een soort van boost is voor het mid. Al sik het goed heb is dat op de MVP en Buzz een optie.. op de Thunder modellen zit die standaard.

Zowel de pups als de pre amps zijn gemaakt naar de specs van MIchael.
Dommel'd schreef:V..daar had ik al snel een andere preamp in gezet.
Welke heb je er in gezet?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Dommel'd »

Een bartollini 2eq, hele verbetering , enkel mis ik wel iets om het mid mee te regelen , zit al een tijd te twijfelen er nog zoiets in te laten zetten , of een gehele andere preamp erin

maja ik zie door de bomen het bos af en toe niet meer :mrgreen:
Plaats reactie