Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Charlie »

wombatboter schreef: 02 jun 2018, 14:51 Plotseling heb je het gevoel dat je geld gespaard hebt wanneer je niks hebt gekocht :-)
Quote van het jaar. :lol:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Freddy Lee »

Koopjesalert: https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr
De Ibanez is een oude 2365B Jazz met wat werk. Eén van de tuners is niet meer origineel en er is een groter gat in gemaakt voor de nieuwe. Ik heb nog wel een originele tuner liggen voor weinig. Even vullen met hout, opnieuw uitmeten, boren en klaar is Kees.

EDIT: Al gereserveerd.
Laatst gewijzigd door Freddy Lee op 04 jun 2018, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

wombatboter schreef: 02 jun 2018, 14:51 Deze stond een jaar geleden te koop en ik had interesse maar de koper trok zijn verkoop in omdat hij ging spijt hebben..
Hij zette hem weer te koop en ik was nieuwsgierig dus ben er deze middag eens op gaan spelen...
Ik had het geld in mijn zak zitten maar ik vond het maar niks..hele enge stringspacing en een dun benepen grafieten klankje dat heel ijl klonk in het hoog.
Plotseling heb je het gevoel dat je geld gespaard hebt wanneer je niks hebt gekocht :-)

Status
Je had toch ook een Status King bas? Wat maakt deze dan zo anders qua klank? Ik zou verwachten dat deze in hetzelfde vaarwater zou liggen.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door wombatboter »

Ik had gedacht dat het in hetzelfde vaarwater zou zitten maar het bleek absoluut niet zo....er zat geen "rijkdom" in de klank, noch karakter. De actie stond me ook veel te hoog en ik ben door ervaring héél voorzichtig geworden met bassen die te lang zo zijn blijven staan (houdt vaak serieuze reparaties in of zware ingrepen, zelfs bij grafieten bassen).
Ik heb ook vruchteloos aan de knoppen zitten draaien van het Genz Benz versterkertje om iéts van middentonen te krijgen maar het bleef heel dun en schel klinken...Frappant dat ik hetzelfde ooit ervoer met een fretless Status enkele jaren geleden.
Goeie Statussen hebben een mengeling van houterigheid met dat grafieten randje en daar ben ik echt verzot op...Dit model had het helaas niet.
Toen ik terug thuis mijn KingBass aansloot was het gelukkig anders.
Dit blijft toch mijn favoriete Status-klank..

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

Mooie sound maar ik vind wel veel te veel 'klik' in die klank zitten. Komt waarschijnlijk door die hele dunne snaren, dan heb je ook meer ongewenste bijgeluiden. Bij slappen valt dat minder op maar fingerstyle wordt het storend (voor mij dan). Ik mis ook een beetje de body.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door wombatboter »

Daar kan ik inkomen maar ik ben zelf nooit geinteresseerd geweest in "body"..Ik heb graag dat het transparant klinkt en vrij vinnig met veel middentonen op een gefrette bas.
Die dunne snaren doen wel veel..ik had eerst 30-90 staan maar dat was echt te banjo achtig terwijl 40 100 bizar genoeg te dik werd dus koos ik voor 35-95 en die vind ik ideaal voor de Kingbass zoals ik ze graag hoor.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door zomnius »

en dan een lekkere dikke fuzz erop. :mrgreen:
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8194
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Peachabell »

Afbeelding

Bas waarvan de elementen, als je die afzonderlijk verkoopt, mogelijk meer opbrengen dan wat er voor de bas gevraagd wordt.
De kop heeft een logo dat Moonshine guitars zegt, dat lijkt een Amerikaanse bouwer te zijn.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door BassAgent »

Geen idee wat deze doorgaans doen, maar deze Epifani 310 staat voor €550 bij de kringloop in de Kerkstraat te Amsterdam.
Bijlagen
C80B0C28-E15A-4D03-83D7-C8313A22BABA.jpeg
C80B0C28-E15A-4D03-83D7-C8313A22BABA.jpeg (1.29 MiB) 665 keer bekeken
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door nangyala »

Daar word ik wel hebberig van na de laatste meeting. Alleen is dit een verouderd model en heeft de zaak geen website.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door BassAgent »

Zaak is verder prima hoor, foto heb ik zelf gemaakt zojuist ;) Als ik 'm moet ophalen voor iemand moet je maar roepen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door nangyala »

Erg verleidelijk, maar te oud en te duur.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door rensbass »

K weet t, t is niet op marktplaats, maar wel een er g goede deal me dunkt. Soort van New Old Stock Gibson
https://m.thomann.de/nl/gibson_eb14_bas ... 1528218903
T is dat 5-snaren me niet bekoren.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Steeferdesteef »

Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
joostone
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 sep 2004, 13:55

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door joostone »

Steeferdesteef schreef: 05 jun 2018, 20:52
Idioot!
https://link.marktplaats.nl/m1292201685
Ja, dat slaat helemaal nergens op. Volgens mij zijn die Korean Squiers van MDF gemaakt....
Voor datzelfde geld koop je een nieuwe squier classic vibe en die zijn toch echt veel beter.
Plaats reactie