Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Droombolus »

Goose schreef: 24 mar 2019, 15:45Ik zit er trouwens aan te denken om een Epi EB0 te kopen en dan een P pickup op je juiste plek erbij te zetten.
Tips cq ideeën?
Maar wat doet een P-PUP op een sjortie met een mahonie body ? Tejoreties ga ik er geen hoge verwachtingen van hebben, heb psoonluk zo-wie-zo betere ervaringen P-single coil PUPs op sjorties .........
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Basvarken »

Goose schreef: 24 mar 2019, 15:45
Basvarken schreef: 24 mar 2019, 07:59

Maar die zit wel precies op de goeie plek.
Maar is een Epiphone Allen Woody dan niet interessanter? 2 pickups waarvan 1 op de goede plek?

Ik zit er trouwens aan te denken om een Epi EB0 te kopen en dan een P pickup op je juiste plek erbij te zetten.
Tips cq ideeën?
Ik heb een Rumblekat gehad. Maar die vond ik uiteindelijk toch te speelgoedachtig aanvoelen. Prima sound. Dat wel.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2178
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Goose »

Droombolus schreef: 24 mar 2019, 18:56
Goose schreef: 24 mar 2019, 15:45Ik zit er trouwens aan te denken om een Epi EB0 te kopen en dan een P pickup op je juiste plek erbij te zetten.
Tips cq ideeën?
Maar wat doet een P-PUP op een sjortie met een mahonie body ? Tejoreties ga ik er geen hoge verwachtingen van hebben, heb psoonluk zo-wie-zo betere ervaringen P-single coil PUPs op sjorties .........
Mijn vriendin heeft ooit eens voor haarzelf een shorty gekocht met een split P erop. Klinkt goed. Maar ik zit zelf ook wel aan een single P te denken. Ook nergens gezegt dat het een split zou worden.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Haico

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Haico »

Die Spector NS2A!

https://link.marktplaats.nl/m1390194337

Geen LX of NS-2. Maar... met HAZLAB?! 300 Euro? Die preamp is alleen al iets van 400 Euro bij Spector.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13422
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door LeftyJ »

Haico schreef: 25 mar 2019, 12:45 Die Spector NS2A!

https://link.marktplaats.nl/m1390194337

Geen LX of NS-2. Maar... met HAZLAB?! 300 Euro? Die preamp is alleen al iets van 400 Euro bij Spector.
Diezelfde verkoper biedt meerdere spullen voor weggeefprijzen aan, ook op dit forum. Eden cabs voor een prikkie, een FMC cab te geef, een Trace preamp en Crown power amp...
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Jarno »

Gave Tobias
Tobias standard fretless 6-string
€ 1.350,00
https://link.marktplaats.nl/m1391049321? ... ialbuttons

Niet spotgoedkoop, IMHO, hoewel ie destijds wel duur was volgens mij (pre-Gibson).
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Rieno »

Die Standards zijn in Japan gemaakt en in Amerika gecheckt, maar wel met de Amerikaanse elementen en elektronica; reken maar dat het erg goede bassen zijn :D Heb hier zelf de gefrette versie van, al heeft die wel wat butsjes en krasjes meer.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5552
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Herman »

LeftyJ schreef: 25 mar 2019, 13:06
Haico schreef: 25 mar 2019, 12:45 Die Spector NS2A!

https://link.marktplaats.nl/m1390194337

Geen LX of NS-2. Maar... met HAZLAB?! 300 Euro? Die preamp is alleen al iets van 400 Euro bij Spector.
Diezelfde verkoper biedt meerdere spullen voor weggeefprijzen aan, ook op dit forum. Eden cabs voor een prikkie, een FMC cab te geef, een Trace preamp en Crown power amp...
Maar echt reageren doet hij niet als je interesse toont...
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Jarno »

Haico schreef: 25 mar 2019, 12:45Die preamp is alleen al iets van 400 Euro bij Spector.
Dat is wel aardig geld voor een preamp, kan me niet voorstellen dat het dat waard is qua kostprijs van onderdelen en vervaardiging.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Haico

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Haico »

Jarno schreef: 25 mar 2019, 15:58
Dat is wel aardig geld voor een preamp, kan me niet voorstellen dat het dat waard is qua kostprijs van onderdelen en vervaardiging.
Klopt. Prijs wordt bepaald door schaarste hè.
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door JohandeJong »

Goose schreef: 24 mar 2019, 15:45 Maar is een Epiphone Allen Woody dan niet interessanter? 2 pickups waarvan 1 op de goede plek?
Jullie maken mij helemaal gek. Die is ook mooi. Ik kan er één kopen voor nog geen €250. Doen?
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2178
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Goose »

Is geen geld volgens mij.
Maar ergens vind ik de Jack nog iets mooier.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Basvarken »

De Jack Casady Signature is naar mijn mening een veel beter instrument dan de Rumblekat. Maar is wel een beetje appels met peren vergelijken. De een is short scale. De ander long scale. De een is semi hollow, de ander is echt hollow body.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Skajhopper
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 feb 2018, 14:38

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Skajhopper »

Deze hangt de bas aan de wilgen! https://www.2dehands.be/muziek/muziekin ... 99045.html

...
I'll let myself out.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Jarno »

Haico schreef: 25 mar 2019, 23:15
Jarno schreef: 25 mar 2019, 15:58
Dat is wel aardig geld voor een preamp, kan me niet voorstellen dat het dat waard is qua kostprijs van onderdelen en vervaardiging.
Klopt. Prijs wordt bepaald door schaarste hè.
Dat geldt voor kunst en antiek, niet voor consumenten electronica. Voor die categorie is het namelijk een middel om simpelweg meer te verdienen, en als consument is het belangrijk om dat truukje te doorzien. Graaien is nooit goed, niet als het door managers gebeurt, niet als het door politici gebeurd, en ook niet als het door producenten gebeurd.
In de wereld van de synths is er de Teenage Engineering OP-1, hip ding, die was altijd iets van 700-800 euro, werd een tijdje niet geproduceerd, nu weer wel, fabrikant heeft er gewoon 350 euro oid bovenop gegooid. Verwerpelijk, mijns inziens.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Plaats reactie