Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Jarno »

Geen fan van die Washburn Statusen, maar goed, in die tijd had ik een echte, en ging ik voor het Hifi geluid, dus ja.

Een Peterbuilt op MP, iemand van hier?
https://link.marktplaats.nl/m1403004038
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door LeftyJ »

Status Graphite KingBass Artist met mooie cocobolo top en LEDs, en 32" scale met Bendwell en de normale 19 mm spacing bij de brug. De adverteerder noemt het een Standard, maar op de foto's is het duidelijk een neck-through.

https://link.marktplaats.nl/m1403875759
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door phoerd »

Ik zie dat alle muziekwinkels ook weer hun volledige inventaris op marktplaats gekotst hebben.
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door dejohan »

ja, erg irritant is dat.


Ik zit de laatste tijd veel meer op Reverb. Is lichtjaren vooruit op Marktplaats. En geen ads.

Zitten ook handelaars op, maar daar is het geen brandspuit, en de handelaars die er zijn staan open voor bieden.
En omdat producten gecatalogiseerd zijn (zoek op Fender American Vintage '62 Precision in Sonic Blue en krijg je ook exact dat model) en je kunt sorteren op prijs haal je de tweedehandsbassen er veel beter uit.

Die ads op marktplaats zijn niet goed voor de particulieren verkoper (want meer concurrentie), en niet goed voor de particuliere koper (want meer clutter). De enige die er echt beter van wordt is Marktplaats zelf, en (soms) de adverteerders, als ze hun ROI positief krijgen.

Ik durf te gokken dat als Marktplaats dit volhoudt, belangrijke doelgroepen zoals muzikanten binnen enkele jaren naar advertentievrije platformen als Reverb verhuizen. En ik kan me ook voorstellen dat er "Reverbs" gaan ontstaan voor andere markten. Er is al een Reverb voor LP's. Ik zie daar nog heel veel potentieel.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Sanders »

rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Heinz »

dejohan schreef: 24 apr 2019, 19:20
Ik zit de laatste tijd veel meer op Reverb. Is lichtjaren vooruit op Marktplaats. En geen ads.
Geen ads? Alle instrumenten die op Reverb staan zijn ads, waar Reverb ongeveer 3,5 % commissie voor krijgt. Of bedoel je het anders?
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door dejohan »

Je weet volgens mij wel wat ik bedoel.

Uiteraard zijn zoekertjes ook advertenties.
Maar Reverb pakt dit heel anders aan dan marktplaats, waardoor de ervaring veel aangenamer is.

Bovendien kom ik op Reverb geen banner ads tegen voor dingen die ik helemaal niet zoek.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

Zelf geen ervaring met Reverb, behalve erop kijken.

Kun je in het kort uitleggen hoe het werkt qua advertenties plaatsen en erop reageren of bieden?
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Heinz »

Klopt, Reverb is veel aangenamer om te gebruiken, maar er is wel weinig lokaal aanbod, en de prijzen zijn over het algemeen een stuk hoger vanwege de hogere commissie die ze vragen.
Het grote verschil zit is het verdienmodel van de beide platforms.

Marktplaats is eigenlijk een traditionele "classifieds" site, zij rekenen een vaste bedrag per advertentie ongeacht het verkoopbedrag, soms is het plaatsen zelfs gratis. Ze verdienen daarnaast aan de "upsell" naar betere zichtbaarheid (bv een week lang bovenaan de zoekresultaten o.i.d.). Sinds de overname door Ebay zijn ze hun enorme bereik (ruim 8 miljoen bezoekers per maand) verder aan het uitbuiten, zo bieden ze mogelijkheden aan zakelijke adverteerders om hun winkelvoorraad te plaatsen en die per klik af te rekenen. De gaatjes worden verder nog opgevuld met banneradvertenties en Google Ads.

Reverb werkt anders, zij krijgen een vast percentage van de verkoopprijs (3,5%) en rekenen daarnaast nog zo'n 3% voor de betaling. Daarom gaat de verkoop bij Reverb altijd via Reverb zelf, anders verdienen ze niks. Het voordeel voor de eindgebruiker is dat ze helemaal gericht zijn op de muzikant, en dus een veel betere gebruikerservaring bieden dan marktplaats.
Het nadeel is dat de kosten voor de adverteerder flink oplopen. Als je een bas voor 1000 euro aanbiedt, komen er dus al gauw 60-70 euro aan kosten bij. Dat wordt meestal in de prijs verrekend.

Voor verzamelaars en handelaren en is Reverb een zegen, omdat ze makkelijk internationaal kunnen kopen en verkopen, maar voor mij is het meer een aanvulling dan een vervanging voor de lokale sites zoals Marktplaats en 2ehands.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door dejohan »

Reverb is als verkoper interessanter als je zeldzame waardevolle dingen te koop hebt waar relatief weinig vraag naar is. Zo had ik eens een buizencompressor waar lokaal weinig animo voor was. Op Reverb meteen verkocht, aan iemand in Hong-Kong.


Prijzen zijn niet altijd duurder, ook omdat producten in het buitenland soms goedkoper zijn, en het aanbod groter is. Zoek je een bepaald pedaaltje, vind je er misschien twee van op Marktplaats, maar twintig op Reverb, en met wat geluk zit daar een goedkopere bij.
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Heinz »

Ja, klopt. Voor de wat zeldzamere spullen is het een prima manier om ze internationaal te verkopen. En het is erg leuk om te bladeren door al die spullen.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door phoerd »

phoerd schreef: 18 apr 2019, 23:01 https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr

Jammer dat het verplaatsen van de straplock zo lelijk is uitgevoerd.
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr

Zou dit dezelfde bas zijn ? beiden uit 1998, beiden de positie voor de straplock verplaatst, misschien nu tactisch van de andere kant gefotografeerd zodat niet te zien of dit wel of niet netjes is gedaan.
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Heinz »

Andere tekening in het hout, en andere kleur fretboard, lijkt me een andere bas te zijn. Verder wel toevallig dat twee bijna dezelfde bassen worden aangeboden terwijl je ze niet heel vaak ziet. Dat gebeurt gek genoeg wel vaker, dat je een vrij zeldzame bas ziet die weinig wordt aangeboden, en dat er ineens dezelfde dag nog een van hetzelfde type wordt aangeboden. Raar toeval.
Laatst gewijzigd door Heinz op 25 apr 2019, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Heinz »

Overigens een fraaie Moon JJ4 op MP voor een best redelijke prijs.
Het is dat ik net een nieuwe bas heb gekocht, anders had ik zeker een bod gedaan :dance:
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Plaats reactie