Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

VanderVeen schreef:Hij is niet duur. Maar hij is ook niet heel erg goedkoop als je kijkt naar waar Bongo's meestal voor gaan.

Een Bongo is zo'n bas waarvan niemand begrijpt dat ze zo ver in prijs moeten zakken, maar die ook niemand koopt. :)

Die oranje een tijdje terug ging ook voor rond 700 uiteindelijk, en een dubbele humbucker voor ietsje meer.
Dat is wat ik bedoelde; niet duur, maar in deze markt ook echt niet heel goedkoop :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Basswood + gek ontwerp = relatief lage 2ehands prijs. Dat is mijn educated guess.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

5-snarige Bongo's met dubbele humbucker leveren wel veel meer op. Sowieso, er zijn maar weinig kopers met verstand van toonhout ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

"A bass is the sum of its parts."
Ik vind het ook altijd opmerkelijk als mensen een bas afschrijven op een houtsoort.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Joh mensen schrijven instrumenten af op het ontbreken van een decal. Mij verbaast niks meer.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Nou is een decal natuurlijk wel een belangrijk onderdeel voor het geluid van een instrument, zeker voor de mensen die met hun ogen luisteren. :twisted:
Laatst gewijzigd door blablas op 24 jul 2015, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

blablas schreef:Nou is een decal natuurlijk wel een belang onderdeel voor het geluid van een instrument, zeker voor de mensen die met hun ogen luisteren. :twisted:
Precies, want met je ogen hoor je de kleinste verschillen in toon het best.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Iedereen weet dat het bindmiddel van de decals het resoneren van de snaren beïnvloed.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Bericht door RedNeckBBQ »

Op mijn avri pbass zit de decal op de niet vintage correcte plek.

Dit zou wel eens behoorlijk veel invloed kunnen hebben.
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Heeft het ook. Net als de vorm, daarom zijn Fenders altijd beter dan Squiers.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Bericht door RedNeckBBQ »

Dan moeten we het maar niet hebben over de resonantie verschillen tussen een decal op de lak VS een decal onder de lak.
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18699
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Volgens mij zijn die Bongo's erg leuk voor in de studio of nie? Heb er wel eens over zitten denken. Alleen kan ik niet zonder 5e snaar.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Bassist in onze band (en hier forumlid) heeft er ook een, HB/J pup. Klinkt erg goed met veel fundament, risico vind ik wel de flinke presence in het middengebied, soms bijna onaangenaam voor de oortjes. Maar daar is een eq voor. Speelt als roomboter trouwens, zo gemakkelijk. Ik verwonderde me over het kleinere formaat van de body dan ik had verwacht. Eyecatcher van de eerste orde los van dit alles.
Laatst gewijzigd door Dr Teng op 26 jul 2015, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Maar dus nog steeds niet in 3,2,1... verkocht.
NU één bod van 500 euro.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Dr Teng schreef:Bassist in onze band (en hier forumlid) heeft er ook een, HB/J pup. Klinkt erg goed met veel fundament, risico vind ik het wel de flinke presence in het middengebied, soms bijna onaangenaam voor de oortjes. Maar daar is een eq voor. Speelt als roomboter trouwens, zo gemakkelijk. Ik verwonderde me over het kleinere formaat van de body dan ik had verwacht. Eyecatcher van de eerste orde los van dit alles.
Juist door de splitsing van mid-hoog en mid-laag kan je er nagenoeg alles mee, van ronkend precision-achtig naar fel knorrend jazz en alles er tussen in. Zelfs geschikt voor dikke reggae. Ik neem aan dat het de instelling van de bassist is
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Plaats reactie