Bass Central

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bass Central

Bericht door Xytras 1978 »

Iemand ervaring met een bas te bestellen bij Bass Central. Wat zijn de pro en contras van het bestellen in de USofA.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

pros: prijs, mits de dollar gunstig staat.
cons: ik kan niks bedenken. mss dat je de bas niet eerst kunt uitproberen?

BC is een prima zaak met kundige en aardige medewerkers die heel ver willen gaan om een aantrekkelijke prijs te maken.
ik heb geen spijt van mijn aankoop daar en als zich de gelegenheid weer voordoet, zou ik het meteen weer doen.
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

Geen ervaring met het kopen van een bas bij Bass Central specifiek, maar wel gemerkt dat ze daar snel en vriendelijk op mails reageren.

Ik heb de afgelopen jaren een stuk of 6-7 bassen in de States gekocht en laten verzenden. Ging steeds soepel. Qua kosten moet je er rekening mee houden dat de prijs in euro's na shipping en invoer etc gelijk is aan de prijs in dollars. Met andere woorden; een bas te koop is voor 1500 dollar, heb je voor 1500 euro uiteindelijk in je handen.
Answers will be questioned
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Moet je zelf alles aangeven, of krijg de de factuur van invoerrechten en btw vanzelf in de bus??
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik moest het volgens mij bij levering voldoen.
trouwens, bij BC zijn ze er ook niet vies van om een lagere waarde op de shipping invoice te zetten hoor. :wink:
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Ik vind het tricky om een bas te kopen zonder hem te proberen. Gitaren verschillen onderling zo ontzettend!
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Ik heb ooit een keer contact gehad over een bepaalde musicman, die mochten ze niet buiten Amerika verkopen. Maar verder prima zaak lijkt me.
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

BC rocks!
Heb er 2 keer een nieuwe Stingray besteld.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Bozekski
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 mei 2010, 14:09

Bericht door Bozekski »

Thunderstruck schreef:Ik vind het tricky om een bas te kopen zonder hem te proberen. Gitaren verschillen onderling zo ontzettend!
+1 Het is echt beter een bas op voorhand te testen en een goed exemplaar te hebben. Voor mij persoonlijk heb ik liever een minder fancy kleurtje op mijn bas maar dat ik ze geprobeerd heb en dat het binnen een bepaald model een heel goed exemplaar is.



Maar....dat is mijn mening :)

EDIT: Heb ook al eens bij BC gekocht en dat ging wel heel vlot. Er komen wel invoerkosten bij (en die waren bij mij toch rond de 200 euro als ik het mij goed herinner).
Sonnyonbass
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 jan 2010, 20:21

Bericht door Sonnyonbass »

Squire schreef:BC rocks!
Heb er 2 keer een nieuwe Stingray besteld.

Dat lijkt me heel stug. Of het moet heel lang geleden zijn. Of je woont in de US of A ;-)
Ik koop al jaren spullen bij hun en het enige wat ze me niet kunnen leveren zijn nieuwe EBMM bassen en gitaren (nu ook snaren etc. niet meer).Als je m in de winkel daar besteld en direct afrekent is er van alles mogelijk.
Maar zelfs daar deden ze een beetje moeilijk over omdat je m met een buitenlandse CC betaald.


Verder aardige lui die niet vies zijn van handel.
Te koop:

Eden WT1205 en Eden 410XLT
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

De laatste MM order van mij bij hen was in 2006. :)

Jammer dat ze EBMM niet meer overseas leveren. Officieel mocht het destijds volgens mij ook niet.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Squire schreef:BC rocks!
Heb er 2 keer een nieuwe Stingray besteld.
Bizar! Op de website staat dat ze geen MM's mogen verkopen buiten de USA. Dat lees je ook altijd bij nieuwe Stingrays in eBay-shops.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ik heb wel al gelezen dat er bij de heren van Bass Central vaak toch wel wat meer mogelijk is dan op de website staat, als je ze even vriendelijk benadert.. Dacht dat Stinky zijn F-Bass er ook gekocht had. Zelf geen ervaring mee.
leo_tender
Berichten: 686
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Bericht door leo_tender »

Misschien een beetje een domme vraag maar hoe werkt dat dan, zo'n basje daar bestellen? Je stuurt die mannen een mailtje met de vraag voor een voorstel, vervolgens betalen via overschrijving en geduldig wachten?
Plaats reactie