Bronzi bas,

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bronzi bas,

Bericht door Dommel'd »

Ik heb dit topic geopend omdat ik hoop dat er mensen zijn die mij wat verder kunnen helpen :oops:

In de jaren 80 was een man die bassen bouwden met de achternaam bronzi, zodoende zijn het ook bronzi bassen :roll: . En kennis van me is er een neef van en speelt er zodoende ook op 1.

Schijnbaar heeft bronzi zijn piektijd gehad rond de jaren 80 en zijn er toch al wat mensen die erop spelen en speelden alleen kom ik niet echt verder kwa informatie en lijkt ook bijna niemand hem te kennen, Laatste die erover begon was edwin van huik toen ik mijn versterker op ging halen en die kon me ook niet echt verder helpen.

Wat ik wel weet is dat Michel van schie er in de tijd op speelde, maar echt veel verder kom ik niet :oops:

Help me out!

(Als dit topic verkeerd staat, alzovast sorry!)
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

:kots:
Laatst gewijzigd door Charlie op 16 dec 2011, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

Jep klopt!

Deze man speelt er ook op : Afbeelding

En deze ook : Afbeelding

De onderste is dan ook familie van.

Het gaat er mij meer om hoe ''bekend'' deze bassen eigenlijk waren, aangezien er toch wel een handjevol mensen zijn die er op spelen, en omdat bijv een edwin van huik hem ook kon.

(Noem het nutteloos maar ik ben echt heel erg benieuwd aangezien het toch iets van ''hier uit de regio'' is)
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Erg mooie bas trouwens die onderste!!
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Inderdaad!!
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Bericht door Treb »

Jep, Michel van Schie had er destijds een: knalrood, matching headstock, 2x J-pickup (uiteraard EMG, jaren 80 he?), body vorm nogal zoals een Stingray. Ik zie 'm nóg bij Candy staan (met meer haar dan nu): Bronzi bas, Trace Elliot 4x10, Crown DC300 en een TC1140. Misschien heb ik de foto's nog wel ergens.

Maker heette Harry Bronzi geloof ik. Is ooit nog een artikel in Music Maker over 'm verschenen. Maakte geloof ik bodies uit twee op elkaar gelijmde verschillende houtsoorten (dus geen topje a 3mm). Had ook een revolutionair idee om op het body hout een dun laag laagje PVC te plakken...


Update
Geen foto's meer van kunnen vinden, helaas. Paar keer verhuisd... Dat optreden van Funky Stuff in 't Buitenbeen in Gorcum moet in '87, '88 of '89 geweest zijn.
Laatst gewijzigd door Treb op 01 dec 2011, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

Klopt!

Harry was overigens niet zijn echte naam, Hij werd door iedereen zo genoemd naar het schijnt, Helaas nog niet achter de ''echte'' naam kunnen komen :oops: :lol:

Er is wel een Enrico bronzi in breda die flamenco gitaren maakt, toch eens een mailtje sturen want ik denk toch dat het dezelfde is...
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Bericht door Treb »

Zou wel eens kunnen kloppen. Volgens mij signeerde hij z'n instrumenten in viltstift (!) met de initialen "EB".
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Hmm Stingray vorm en initialen EB....
Is gewoon een zeldzame serie Stingray's van Ernie Ball joh. :mrgreen:
cedicol
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 jan 2011, 14:17

Bericht door cedicol »

Als je kennis de neef is van de man, dan kan de zoektocht toch niet zo moeilijk zijn????
Life sucks, but i love it!!!!!!
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Bericht door Treb »

Heeft iemand hier nog dat artikel dat in MusicMaker verschenen is?
Gebruikersavatar
Chris P
Berichten: 2254
Lid geworden op: 28 mei 2007, 22:57

Bericht door Chris P »

Musicmaker heeft een archief, maar dan is het wellicht handig als er, ongeveer, een jaartal bekend is.
Gebruikersavatar
palindroom
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 jan 2011, 09:15

Bericht door palindroom »

https://www.bronzi.nl/index.php/home" onclick="window.open(this.href);return false;

is dit de man waar jullie om zoeken bouwt geen bassen maar ac g,t,,r
Je mist meer dan je meemaakt

Prolude Little Brick----Markbass 2x 102 P. En diverse bassen

https://www.viruslive.nl
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Bericht door Treb »

Chris P schreef:Musicmaker heeft een archief, maar dan is het wellicht handig als er, ongeveer, een jaartal bekend is.
Een online archief? Zo ja, waar dan? Een betere schatting dan 1987, 1988 of 1989 kan ik niet maken. Het is inmiddels al wat jaartjes geleden en m'n kennis in deze materie is (helaas) niet encyclopedisch. Heeft iemand die vermoedelijke maker al een email gestuurd?
Gebruikersavatar
palindroom
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 jan 2011, 09:15

Bericht door palindroom »

https://www.poisonivy.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier speelt de bassist in die jullie zoeken kan je altijd de band contacten :jaaaaa:
Je mist meer dan je meemaakt

Prolude Little Brick----Markbass 2x 102 P. En diverse bassen

https://www.viruslive.nl
Plaats reactie