Bronzi bas,

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
tor

Re: Bronzi bas,

Bericht door tor » 29 jan 2019, 18:13

Mooi zeg! Ik heb geen enkele signatuur.

Behalve de naam en tel nummer van de eerste eigenaar aan de binnenkant van het afdekplaatje...

Wasabi

Bericht door Wasabi » 03 feb 2019, 00:17

Heb de Bronzi bas inmiddels onderhanden. Is in 1 woord prachtig qua constructie en gebruikte houtsoorten: body = mahonie + palissander top; hals = maple + ebben toets. Elementen zijn EMG's (actief); 2 x volume en inderdaad geen toonregeling op de bas (mooi zo).

Flink aan gewicht maar wel perfecte balans; erg fijn. De plaatsing van de elementen is opvallend t.o.v. Fender Jazz Bass: halselement wat verder van de hals af (geluid iets gedefinieerder); brugelement wat verder van de brug af (geluid iets warmer/minder nasaal). Deze opzet is in combinatie ook erg goed. Topkam, brug, halsafstelling en fretwerk hebben aandacht nodig om snaarhoogte goed laag te krijgen (mooi winterklusje). De snaren zijn oud en op maar de sound is na eerste basisafstelling toch al heel goed dus dat belooft wat!

Weet inmiddels van bestaan van twee andere Bronzi bassen (niet op dit forum/niet te koop) en hoop daar binnenkort meer over te horen.

Wasabi

Bericht door Wasabi » 12 feb 2019, 18:02

Ik heb inmiddels ook twee Bronzi foto's van Michel toegestuurd gekregen, allebei fretless en in zijn bezit. Hij liet me weten dat hij ze nog steeds supergoed vindt en ook dat mijn bas een van de eerste moet zijn gezien de zelfgemaakte brug (dus dat zou dan begin jaren 80 zijn).

Verder is volgens mij de echte naam van Harry Bronzi inderdaad Enrico Bronzi (staat ook letterlijk op de voet van de hals van mijn bas). Door kennissen werd hij kennelijk Harry genoemd, vandaar de naamsverwarring.

Zo, weer wat meer informatie op deze topic; hopelijk gaat dat nog even door. :D
image1.jpeg
image2.jpeg

Plaats reactie