Hypothetisch vraagje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Waarom Ché Guevara alsk vragen mag?
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

Modulus Q5
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Thijzema schreef:een wall-basje lijkt me trouwens ook wel wat, of diezelfde musicman die ik eerder had gezegd, (stingray,4-snaar,3-bandsequalizer+piezo,meegekleurde kop, maple fretboard) maar dan in het felgroen met paarse slagplaat en dan een afdruk van Che Guevara in het paars op de body.
Mierenneuken...

Wal met 1 l :P
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

...ffkes terug naar de oorspronkelijke thread (want dagdromen is fijn...ooit zal het zó zijn):

Ik zou het volgende aanschaffen:
- '51 Fender Precision met Rio Grande Hot BBQ Pickups (Texas Tone That's Bad To The Bone!).
- '62 Fender Jazzbas met Rio Grande Vintage Pickups.
- '79 Tokai Jazz Sound met Rio Grande Muy Grande Pickups.
Check deze elementen: https://www.riograndepickups.com!
- 3x Ampeg SVT-II amp met ieder 6 JJ KT88's. (één top heb ik alvast :wink: )
- 2x Ampeg 8x10" standaard. (ook al eentje van binnen :P )
- 1x Ampeg 2x15" met Eminence Kappa speakers (600 watt p/s). (de speakers zijn al in bezit, zitten nu in een 70's Marshall cab)
En dan de cabinetten overdwars stapelen, alledrie op elkaar met de 2x15" kast onderop natuurlijk...
Voor de geluidsman heb ik dan een '68 Marshall Major (met 4 JJ KT100's) over een 4x12" cab. (deze top heb ik gelukkig ook al binnen, zijn er destijds 20 van gemaakt dus is een flinke zoektocht geweest!)

En dit zál ooit zo zijn! Mark my words!

(Moet ik alleen zulke bassen ééns in m'n leven tegenkomen...)





G.A.S.-attack? Nooooooooooooooooit van gehoord? :wink: :wink:
Laatst gewijzigd door Trigger op 10 apr 2004, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Dirk schreef:Waarom Ché Guevara alsk vragen mag?
Zoiezo vind ik Che een held (khoef geen commentaar van rechtse mensen) en op Pinkpop 2002 zag ik dat de bassist van Manu Chao (trouwens ook een held) een zwart plaatje van Che op zn bas had, en dat vond ik toch wel extreem vet uitzien.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Thijzema schreef:
Dirk schreef:Waarom Ché Guevara alsk vragen mag?
Zoiezo vind ik Che een held (khoef geen commentaar van rechtse mensen) en op Pinkpop 2002 zag ik dat de bassist van Manu Chao (trouwens ook een held) een zwart plaatje van Che op zn bas had, en dat vond ik toch wel extreem vet uitzien.
Manu Chao is idd een held!! "Denia denia....." heeeeeeeeeeeeeeeerlijk! 8) :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

krijg nou de pip. ik sprak laatst een gozer die precies dezelfde f bas had, 6 snaar dan. heb em even vast mogen houden en dat ding woog echt helemaal NIX! ik dacht dat het kunststof was maar nee.
erg duur ook. en ik ben voorlopig even uitge-'erg duur ook'-t.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

roberto schreef:krijg nou de pip. ik sprak laatst een gozer die precies dezelfde f bas had, 6 snaar dan. heb em even vast mogen houden en dat ding woog echt helemaal NIX! ik dacht dat het kunststof was maar nee.
erg duur ook. en ik ben voorlopig even uitge-'erg duur ook'-t.
ik heb een kunstof bas en die weegt echt een ton...
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Plaats reactie