Löwenherz

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Löwenherz

Bericht door QuoVadis »

Laatst kwam ik ergens een foldertje tegen dat ik ooit had meegenomen van Musik Produktiv. Het is een folder van Löwenherz bassen, handgemaakte bassen uit Duitsland. Zo'n Leeuwenhartgeval heeft om maar wat te noemen 6 pickups, 6 schakelaars die daarbij horen, 7 knopjes (volume, treble EQ, treble freq., mid EQ, mid freq., bass EQ en bass freq. ... ) en een IMO überlelijke goudkleurige leeuwenkop achter de brug.

Nu vroeg ik me puur uit nieuwsgierigheid af of er hier mensen zijn die ooit op zo'n bas gespeeld hebben en wat zij ervan vonden. Ik kan nu alleen op het uiterlijk afgaan. Ik vind de vorm van de headstock wel mooi en de vorm van de body ook wel, alleen zou het voor mij nog beter zijn als die ronde uitstulping niet aan de onderkant zat. Ik ben sowieso al niet zo'n fan van gouden hardware maar die leeuwenkop aan de onderkant... dat is toch wel het lelijkste wat ik ooit heb gezien op een bas. Ik vind die lichtgekleurde body's ook niet mooi.

Als je net als ik ook alleen iets over het uiterlijk kan zeggen, deel dan toch maar even mee wat je ervan vindt: mooi of lelijk en waarom? Ben wel benieuwd wat de meningen hierover zullen zijn.
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Wauw.. Dat lijkt wel zo'n Scrooge deurklopper wat daar achtreop zit..

No sir, I don't like it...
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Burns Bison-stijl positieholten en verder een hoop nutteloze blingbling. Niks voor mij.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Echt uberlelijk! Niet normaal meer! Mooie afwerking, maar oerlelijk ontwerp. De leeuwenkop kompleteert de uglyness. :thumbsdown:
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Superduper lelijk! Bah-elementen, teveel knoppen, lelijke onderste hoorn, lelijke kop, lelijke leeuwenkop aan de onderkant, alleen het hout is nog te pruimen :evil:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Darell
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 dec 2004, 07:21

Bericht door Darell »

indd niet zo mooi nee...
Fame Baphomet Blond 4
Squier P-Bass
Stagg BC300L
Zelfbouw fretless

Trace Elliot V-Type
Ashdown ABM410

MXR M-80
Samson Stage 5 Wireless
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

:oops: Heb ik weer, iedereen vind ze oerlelijk, vind ik het een best aardige kruising tussen een Jaydee en de Alembic Scorpion... :nono:
Maar laat ik me vlug achter iedereen scharen die vindt dat die leeuwenkop ECHT niet kan... :wink:

Die bobbel aan de onderkant is trouwens erg jammer, de grootste aambeien ter wereld. De headstock is gewoon slecht ontworpen, past absoluut niet bij de rest en de bovenste hoorn had ik graag net zo gezien als de onderste.
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

The Mule schreef:de bovenste hoorn had ik graag net zo gezien als de onderste.
Dat bedoel je toch denk ik echt andersom he :shock:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

The Mule schreef::oops: Heb ik weer, iedereen vind ze oerlelijk, vind ik het een best aardige kruising tussen een Jaydee en de Alembic Scorpion... :nono:
Hihi, ik had stiekem al wel gedacht dat de Alembic/ JayDee fanaten deze bassen wel mooi zouden vinden... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

The Mule schreef: Die bobbel aan de onderkant is trouwens erg jammer, de grootste aambeien ter wereld.
Je kan het ook zien als iemand die in z'n broek heeft gescheten. :lol:
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

BassAgent schreef:
The Mule schreef:de bovenste hoorn had ik graag net zo gezien als de onderste.
Dat bedoel je toch denk ik echt andersom he :shock:
Met het gevaar dat ik me nu echt voor de rest van mijn werkzame forumleven belachelijk maak: NEE :oops:

AfbeeldingAfbeelding
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Brrr de rillingen lopen me over de rug :roll:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

:mrgreen: Wat kan mij het ook schelen, ik word toch al niet meer serieus genomen... :finger:
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
ruude
Berichten: 549
Lid geworden op: 04 jan 2004, 23:11

Bericht door ruude »

Nou....je moet echt wel een leeuwenhart hebben om met zo'n ding het podium op te durven gaan...

het enige voordeel van zo'n 'deurklopper' zou kunnen zijn dat je je bier er open aan kunt maken... :lol:

En die kop in de vorm van een of ander mislukt 'kroontje', ook niet bepaald mijn smaak...hadden die Dean Edge bassen ook niet zoiets?
Arnebasmannetje
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mar 2005, 11:51

Bericht door Arnebasmannetje »

Ik heb een dean edge... Ze lijken er niet op.
OOk niet die kop trouwens.
jullie hebben trouwens gelijk over het uiterlijk van deze bassen. Echt Duits..
Plaats reactie