Wie is jouw favo bassist?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
F!re
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2003, 17:31

Wie is jouw favo bassist?

Bericht door F!re »

De mijne is Flea..waarom? Hijs gewoon supergoed heeft talent en maakt geweldige muziek.
- The problem with the world is that everyone is a few drinks behind. -
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Helemaal mee eens, Flea is ook mijn favoriet, maar er zijn zat ander vette bassisten, Mark King, Robert Trulijo (voor metallica). Maar flea is de vetste van allemaal, die gozer heeft echt talent, hij heeft pas op zn vijftiende leren bassen van hillel slovak en niet veel later stond ie al te poppen en te slappen alsof zn leven ervan af hing, hij is mijn held.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Mijne is John Myung van Dream Theater.. Verder ook Jaco Pastorius (behoeft denk ik geen uitleg :wink:).

Flea is inderdaad ook erg cool.

Groeten Niels
Æ

Bericht door Æ »

Les Claypool vind ik toch wel erg interessant en goed. Danny Lilker ook, niet te vergeten Liam Wilson (Dillinger Escape Plan).
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

jahaaa! iemand die Dillinger kent!

Andere leuke bassisten:
Billy Sheehan
Steve Digiorgio
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

les claypool, hands down. tony levin, stanley clarke en BOOTSY natuurlijk.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Stanley Clark en Bootsy Collins zijn ook helden, funkadelic p is vet
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

pompompom schreef:jahaaa! iemand die Dillinger kent!
net even wat ervan gedownload.. :shock:

na 5 nummers toch maar afgehaakt.. niet helemaal mijn smaak zeg maar..

:roll:
Theraphosa
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2003, 01:25

Bericht door Theraphosa »

Rex Brown en Cliff Burton zijn voor mij de twee vetste bassisten. Wat Rex doet met zijn basgitaar is verscheurend, en Cliff, ja Cliff was gewoon helemaal te gek.
Flea is wel leuk, Jaco ook wel aardig, en Victor Wooten.
Van Nederlandse bassisten vind ik Rinus Gerritsen wel ok.

Groeten,
Dennis
Het voordeel van een stoma, is, dat je er een mooie, roze anus aan over houdt. . . . .
Æ

Bericht door Æ »

Pompompom, als Dillinger je bevalt, probeer Cephalic Carnage, Orgin, Burnt By The Sun, Pig Destroyer, Converge en de rest van de Relapse-bands eens (even ervan uitgaand dat je ze nog niet kent :wink: ).
Doug Keyser (bekend van Watchtower) is trouwens ook absoluut een van de beteren!
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

Die ken ik al natuurlijk! :P

Nog een leuke Relapse band is Dysrhythmia. Niemand kent het maar de muziek is zoooooooooooooo gaaf!
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

..

Bericht door Wheezl »

For the record, hier nog een dillinger luisteraar.. Al is de rest van mijn CD verzameling beduindend zachter hoor..

Weet niet echt wat mijn favo bassist is.. Vroeger waren Claypool en Wimbish grote invloeden.. Tegenwoordig.. Hmmm, Trevor Dunn? Fantoma's en Mr Bungle zijn in ieders wel super.. Voor't solo werk Wooten denk..
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Thijzema schreef:die gozer heeft echt talent, hij heeft pas op zn vijftiende leren bassen van hillel slovak en niet veel later stond ie al te poppen en te slappen alsof zn leven ervan af hing, hij is mijn held.
ik ben ook pas op m'n 17e begonnen :wink:
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
MrWarwick
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2003, 15:23

Bericht door MrWarwick »

Rocco Prestia van Tower of Power. Unieke stijl
schim
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2003, 11:50

favoriete bassist

Bericht door schim »

Waarom zoeken jullie die goede bassisten allemaal zo ver? Hierin NL ken ik er ook een paar die zeker zo goed zijn, alhoewel je niet alles met elkaar kunt vergelijken.
In NL zijn het Marcel Schimscheimer, Wilbrand Meischke en Theo de Jong die allemaal kunnen BASSEN! De rest zijn freakers en willen heel interessant doen, maar als het om bassen, groove, timing en melodie gaat dan zijn er voor mij maar 3 personen die dat kunnen.
Plaats reactie