cort of warwick bass

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

cort of warwick bass

Bericht door basgitaar282 »

Hey, iedereen.
Ik ben me al een paar weken aan het breken op de keuze tussen tussen een cort artisan a4 (limited edition) en de warwick ps corvette std 4 ash bk. Ik heb op allebei al gespeeld en zo klonken allebei zeer goed!! Ze passen allebei mijn styl.( Jazz, funk en rock). Ik weet dus echt niet wat kiezen en vraag nu eens jullie mening of ervaringen!

Alvast bedankt!! :worship:
Jack

Bericht door Jack »

Het lijkt mij dat alleen jij daar nog een afweging kan maken, die bassen zijn behoorlijk nauw aan elkaar gewaagd,,,

Succes lijkt mij hier de juiste raad... :wink:
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

Warwick.
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
BadMuthaPluckah
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 dec 2010, 22:42

Bericht door BadMuthaPluckah »

Chris90 schreef:Warwick.
+1
Imma BadMuthaPlucka!
Fender Jazz Marcus Miller
Fender Jazz 1975 Sunburst
Warwick Streamer Stage II
Jaydee 1984 Supernatural series II
SWR 750X
SWR Goliath III
Jack

Bericht door Jack »

Tsja dat kon je verwachten uiteraard,,
Misschien is de TS gebaat bij wat gemotiveerde omschrijvingen,,zo kom je geen donder verder natuurlijk. :roll:

Dus, concreto...

De Warwick bij Thomann

Heeft de naam mee, maar volgens mij word dit model niet meer in Duitsland geproduceerd, Mecc Electronica loopt ok niet iedereen mee weg, en ook het ovangokol trekt niet altijd applaus..

Afbeelding

En ja dit is de lefty versie..


Cort A4 OPBC, Artisan - Limited edition - Black Cherry

Heeft de naam niet mee, maar zijn prestaties en specs wel, een zeer veelzijdige bas, perfect afgewerkt, en bied veel waar voor zijn geld.
die 200 euro die hij minder kost, zit mijn inziens in de naam die je voor Warwick moet betalen..

Afbeelding

oh ja, ik heb ze allebei in handen gehad en geprobeerd, dus kan ik er een heel klein iets van vinden.

Verder blijft mijn eerste post overeind,,de keuze is aan de TS...
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

Bericht door basgitaar282 »

Bedankt! Maar ik zou graag ook je mening weten aangezien je er al op gespeeld hebt?
Jack

Bericht door Jack »

Wat voor stijl ga je er voornamelijk op spelen is dan mijn weder vraag.. 8)
B-snaar
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 sep 2010, 19:13

Bericht door B-snaar »

:(
Laatst gewijzigd door B-snaar op 15 sep 2012, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Bram80
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 mar 2005, 10:58

Bericht door Bram80 »

Qua stijl zullen ze elkaar niet geweldig veel ontlopen, denk ik. Ik ben zelf een WW-fanboy, maar die Corts hebben een bijzondere prijs/kwaliteits ratio. De recentste Corvettes zijn inderdaad niet meer van Duitse, maar van Koreaanse makelijk. Of dat iets betekent voor de bouwkwaliteit, valt af te wachten. Het lijkt me dat je ja aan geen van beide kun je je een buil vallen, dus ga voor wat je het meest aanspreekt.
Warwick -> SWR
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

Bericht door basgitaar282 »

Oke! bedankt! Ik weet da cort zijn naam niet mee heeft en warwick wel. En aangezien hier allemaal ww- fanboys hebben op gereageerd is het dus niet abnormaal dan warwick het meest naar boven komt. Ik speel vooral rock en jazz, maar wil ook een goede slaptoon hebben. Maar de sound van warwick sprak me echt wel aan. Ik ga nog eens goed denken en mss nog eens proberen. Maar meningen blijven welkom!!!

:worship:
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15124
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Waar hebt ge die Cort geprobeerd als ik vragen mag ?
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Cort fanboy hier... :wink:

Heb zelf een Artisan B4, zonder de neckthrough constructie maar verder behoorlijk vergelijkbaar. Cort bouwt gewoon kwalitatief behoorlijk goede instrumenten... De hardware is top, elektronica werkt goed, de elementen klinken naar mijn mening erg lekker, de hals is stabiel en heel snel, de actie is ontzettend laag te krijgen. Warwick heb ik minder ervaring mee, maar zal qua kwaliteit vergelijkbaar zijn.

Dus gewoon zelf gaan proberen en dan kijken welke bas je het meeste ligt! :)
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

Bericht door basgitaar282 »

Speelde de eerste keer op de a4 artisan en was echt meteen verkocht. Maar de warwick klinkt ook echt super goed dusja! Maar misschien is de cort meer inzetbaar voor verschillende stylen?
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Beiden twee elementen, beiden actieve elektronica... Daar kun je gewoon heel veel kanten mee op. :wink:
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

Bericht door basgitaar282 »

Dacht ik ook aan. Zal mss bij de cort nog ietsje meer zijn. Omdat hij ook passief active switch heeft. Maar Warwick ziet er cool uit en speelt lekker dus ik. Ga met zoveel mogelijk elementen rekening houden. en dan kies ik wel. Maar ik denk niet dat ik me echt serieus ga miskopen.
Plaats reactie