Luckiest man on the planet!!! I just bought a Warwick !!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Luckiest man on the planet!!! I just bought a Warwick !!!

Bericht door Dr Teng »

He boys and girls!

Dit is echt geweldig, voor een spotprijs heb ik een Warwick Streamer Stage II vijfsnaar kunnen kopen, seven piece neck through body, zoals dat geloof ik heten mag. Ovangkol heet het type plank uit Afrika geloof ik. Hij was tweedehands, ziet er gebruikt uit, de preamp doet het niet meer. Met als gevolg dat ik alleen het passieve geluid kan gebruiken.

EN DAT VIND IK HELEMAAL NIET ERG OK???

Het f*cking ding kost me genoeg, maar incl vette flightcase. En dus niet een normale hardcase. Zo'n geval wat je moet laten maken, deze is dus stukken sterker.

De sound? Laag en het laag mid zeer dik aanwezig, nooit gedacht dat een bas zo zou klinken. Dit is echt sound, ballen, testosteron (voor de dames oestrogeen, das toch wat we allemaal willen? ;)) niet normaal meer. Dikke Bartolini pickups erin (twee humbuckers) en de nieuwprijs is ketsjing... zo'n 3000 euro momenteel als het goed is.

AAAAAARRRRGHHHHHH

Kwijl.... het plaatje heeft overigens halsinleg, die van mij niet.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dr Teng op 30 jun 2004, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Cool man! Veel plezier ermee!

:D
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

proficiat met je aankoop!!!
lijkt me een hele mooie bas........
Gebruikersavatar
onZ
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 apr 2004, 07:58

Bericht door onZ »

Gefeliciteerd, Warwick rockt, verdamt mall!! Heb je ook fotooz van de bass "in het echt"?
Btw, het zijn toch geen humbuckers? Het is allemaal single-coil? Zijn de MEC's vervangen door Bartolini's dan?
https://www.musik-produktiv.de/shop2/sho ... e=volltext
Ietwat minder dan 3000 euro, maar nog een smak met geld. Waar heb je hem vandaan als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Ik gok hum-buckende singlecoils......... :wink: Maaruh....GEFELICITEERD!!!!!!!! 8) 8) 8) :lol: :lol:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Dank... zo blij als ie is!

't Is een Warwick van 10 jaar oud (idd... goed gebruikt) en altijd bij Stand-By in Utrecht (waar ik hem ook vandaan heb) in onderhoud geweest. Toen zaten er nog humbucking Barto's op. Die sound man... waar zou ik nu mijn EBS octaver voor nodig hebben??? Anyone? haha..

Dus het zijn wél humbuckers, geen single coils. De bas heeft dus een goed leven geleid, neck is nog in heel goede staat. Zo recht als wat. Ze verzekerden met dat de kwaliteit van toen echt superieur is aan hetgene wat er nu uit de fabrieken komt, altijd leuk om te horen.

Foto volgt zeker... maar dan moet ie eerst nog met het geleende geld betaald worden -over twee weken-. :mrgreen:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Yaw
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:03

Bericht door Yaw »

Hee, gefeli! Ziet er gevaarrrrlijk uit. Growl! :twisted:
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Waa, vet man.. Das echt een hele goeie deal! Als je hem niet actief wilt gebruiken, is het dan geen idee om er gewoon een heel passief circuit in te zetten?
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Voor dat passieve circuit hoef je slechts de volumeknop aan te trekken, 't is een push-pull switch. Ik had het ook al gevraagd om er andere potmeters in te gaan zetten. Namelijk mix/volume/tone. Helaas zou het dan in dit geval op zijn makkelijkst vol/vol/tone worden en dat wil ik niet. Misschien dat ik het er later wel inzet, maar hij heeft dusdanig veel power en is niet belachelijk crispy in het hoog, dat het volgens mij niet eens nodig is.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Dat lijkt me ook zeker geen slechte koop :). Na de thumb toch ook wel mijn favoriete design van warwick. Is alles nog in originele staat overigens (ik kan me voorstellen dat na 10 jaar intensief gebruik de fretten of zo misschien een keer vervangen zijn?)?
Gebruikersavatar
onZ
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 apr 2004, 07:58

Bericht door onZ »

De Teng schreef:Dank... zo blij als ie is!

't Is een Warwick van 10 jaar oud (idd... goed gebruikt) en altijd bij Stand-By in Utrecht (waar ik hem ook vandaan heb) in onderhoud geweest. Toen zaten er nog humbucking Barto's op. Die sound man... waar zou ik nu mijn EBS octaver voor nodig hebben??? Anyone? haha..

Dus het zijn wél humbuckers, geen single coils. De bas heeft dus een goed leven geleid, neck is nog in heel goede staat. Zo recht als wat. Ze verzekerden met dat de kwaliteit van toen echt superieur is aan hetgene wat er nu uit de fabrieken komt, altijd leuk om te horen.

Foto volgt zeker... maar dan moet ie eerst nog met het geleende geld betaald worden -over twee weken-. :mrgreen:
Ik denk dat ik het dan niet begrijp, die smalle elementen kunnen toch geen humbuckers zijn?? Humbuckers zijn 2 single coils gedraaid tov elkaar om de hum tegen te gaan?? Maar goed, ik heb er weinig zicht op.
"Natuurlijk" zijn alle oude instrumenten beter, "toen" werden ze nog met de hand gemaakt en blah blah blah... Wel een goede verkooptruc als je een ouder instrument wilt verkopen. Je mag mijn 1 jaar Warwick LX weleens proberen kijken of oud dan uit maakt. De bassen blijven gewoon hun geld waard, ze worden niet slechter. Anyway mooie bas, ben benieuwd naar je fotoos.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Tja... misschien een verkooppraatje, misschien niet. Die beide jongens hebben bij de importeur ervan gewerkt jarenlang en die vertelden me dat het wat stagneerde met Warwick...ach... alles ok om dit ding te kopen. 't Is ze zeker gelukt zullen we maar zeggen.

Mijn elementen zijn ook wat breder dan die MEC's op de foto's. Vandaar denk ik dan.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Zijn het single-coils? Zo ja dan zijn het humbuckende single's die samen een humbucker vormen en zo de single-coil ruis verminderen......... :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
onZ
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 apr 2004, 07:58

Bericht door onZ »

De Teng schreef:Tja... misschien een verkooppraatje, misschien niet. Die beide jongens hebben bij de importeur ervan gewerkt jarenlang en die vertelden me dat het wat stagneerde met Warwick...ach... alles ok om dit ding te kopen. 't Is ze zeker gelukt zullen we maar zeggen.

Mijn elementen zijn ook wat breder dan die MEC's op de foto's. Vandaar denk ik dan.
Dat gezeur over 10 jaar geleden waren ze beter, hoorde je 10 jaar geleden ook al :wink: Hetzelfde geldt voor Fender, Musicmans, Stradivarius etc..
:D Als jij em maar lekker vindt spelen :D
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Onz > Ik geloof je graag, vroeger was toch altijd alles beter. 't Zal ook altijd zo blijven. ;)

Surferboy > Ik snap wel wat je bedoelt, alleen het zijn naar mijn weten toch echte humbuckers die erin zitten.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie