Het algemene BassVI (GasVI) draadje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

De VI neigt ook meer naar de gitaar (hardware, stringspacing, tremolo, pickups,...) dan naar de bas (lage stemming). Echter klinkt de VI niet zo "dozig" als de danelectro, door de bouw, gebruikte houtsoorten,... Qua hals ontlopen ze elkaar niet zoveel (heb op de meeting de DanoVI van Nardix in de handen gehad, en dat was qua hals erg gelijklopend). De Squier VI is wel iets beter afgewerkt, en voelt ook deugdelijker en degelijker aan.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

anders zou het ook geen dano zijn haha
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Bericht door Sjaan »

Sanders schreef:De VI neigt ook meer naar de gitaar (hardware, stringspacing, tremolo, pickups,...) dan naar de bas (lage stemming). Echter klinkt de VI niet zo "dozig" als de danelectro, door de bouw, gebruikte houtsoorten,... Qua hals ontlopen ze elkaar niet zoveel (heb op de meeting de DanoVI van Nardix in de handen gehad, en dat was qua hals erg gelijklopend). De Squier VI is wel iets beter afgewerkt, en voelt ook deugdelijker en degelijker aan.

De danelectro valt best mee (voor het geld) maar had meer iets verwacht als een P bass spacing met 2 extra snaren. Enfin, zoektocht naar een bas die als een gitaar klinkt gaat voort. Jammer dat dissonante tonen op basgitaar niet altijd even succesvol overkomen :)
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6144
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

Inmiddels verwacht Thomann de nieuwe lading VI eind februari :|
Bax zegt 'snel leverbaar' voor de sunburst en zwart, 7 weken voor wit... :?:
Keymusic zegt niks...
En Dirk Witte houdt het op 'snel leverbaar'.

Duurt lang!
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6144
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

Wat de baardgroei betreft zijn we hard op weg!
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Bericht door Demonturtle »

Ibanez blijkt de bassVI-markt ook te verkennen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Sjaan schreef:
Sanders schreef:De VI neigt ook meer naar de gitaar (hardware, stringspacing, tremolo, pickups,...) dan naar de bas (lage stemming). Echter klinkt de VI niet zo "dozig" als de danelectro, door de bouw, gebruikte houtsoorten,... Qua hals ontlopen ze elkaar niet zoveel (heb op de meeting de DanoVI van Nardix in de handen gehad, en dat was qua hals erg gelijklopend). De Squier VI is wel iets beter afgewerkt, en voelt ook deugdelijker en degelijker aan.

De danelectro valt best mee (voor het geld) maar had meer iets verwacht als een P bass spacing met 2 extra snaren. Enfin, zoektocht naar een bas die als een gitaar klinkt gaat voort. Jammer dat dissonante tonen op basgitaar niet altijd even succesvol overkomen :)
Als je een Bass BI met een spacing van een Precision wilt kun je beter een gewone zessnaar kopen
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Zoiets ? :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
CB56
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2012, 14:16

Duurt lang Bax!

Bericht door CB56 »

Tot mijn schrik zag ik dat de levertijd van de witte Squiers opgelopen is tot 22 weken.
Besteld & betaald maar dit gaat me wat te lang duren.
Maar even met Bax bellen.....
Landscape Swingbass
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6144
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

:shock: Zo dan! Dat is gewoon "pas de volgende batch" en bijna een half jaar.... :facepalm:

SB en zwart zijn er wel zo goed als bijna. Maar die wil je niet zeker? Vroegen ze mij ook, zou ik ook heel erg hard over moeten nadenken. Ik heb gewoon besteld wat ik wil hebben :finger:
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

M'n broer en ik hebben er elk eentje besteld ergens half oktober. Een tijd geleden had hij een mailtje gestuurd ivm de levertermijn (voor zijn witte VI) en toen zeiden ze dat ze begin februari geleverd zouden worden. Een week of 2 geleden kreeg ik mail dat de mijne, een sunburst, er ook begin februari zou zijn. Maar ja, het kan even goed zijn dat het weer wordt uitgesteld.
Gebruikersavatar
CB56
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2012, 14:16

Duurt lang?

Bericht door CB56 »

Even gebeld met Bax, 22 weken schijnt een nieuwe zending te zijn, na die van mij dus maar de levertijd daarvan schuift sneller naar voren dan de actuele datum helaas. Ja, ik wil graag een witte........ Prima aanvulling naast mijn Contra.
Landscape Swingbass
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Enige zeurpuntje aan de Fender Japan VI: de tremolo-arm. Die is van het type "lekker hard aandrukken voordat 'ie erin schiet", vergelijkbaar met de Jazzmaster tremolo etc., wat ik op zich niet erg vind.

Twee puntjes eigenlijk die me eraan tegenstaan: de arm lijkt niet dik genoeg, waardoor 'ie niet lekker strak in het tremolo-blok zit. Hij zit wel vast, maar er zit wat speling in. Ander puntje: het korte stuk lijkt niet lang genoeg, als je 'em aanduwt in het blok dan zit 'ie zo laag dat je 'em niet comfortabel vast kunt houden en zelfs tegen de knoppen van de control plate aan komt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Gisterenavond voor het internationale ukuleleforum snel een volledig geïmproviseerd bluesje opgenomen. Naast de ukulele en de UBass heb ik de BassVI maar eens erbij gepakt. Elke track was de eerste, enige en ongeoefende take.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7dLwrv2TUw8[/youtube]
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Plaats reactie