Het algemene BassVI (GasVI) draadje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Len schreef:Gebruikt er op BGF iemand nog een BassVI? En waarvoor?
<Steekt vinger op>

De mijne staat nog steeds in B (terwijl de vorige eigenaar er wel een setje voor E bij had gedaan). Ik gebruik hem om zo af en toe wat akkoordjes op te strummen of wat surf achtige dingetjes op te spelen (die jengelstengel is fantastisch daarvoor). Ik vind het wel lekker klinken zo laag en denk niet dat deze nog weg gaat.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Ik heb de mijne nu ook in B staan maar voel er meer voor om 'm als basgitaar (in E) te gebruiken. Had alleen liever een roundwound set snaren gehad, ga een poging wagen m'n gesealde flats te verpatsen. Zijn er nog alternatieven voor de La Bellá's die de moeite waard zijn te onderzoeken?
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

CircleK
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Bass VI gespot.

[youtube]www.youtube.com/watch?v=DDWKuo3gXMQ[/youtube]
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Shit :facepalm:

Ik ga er zo een afhalen :lol:
:facepalm:
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Het algemene BassVI (GasVI) draadje

Bericht door tieleman »

Onverwachte plek voor een Bass VI.

Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Len schreef:Gebruikt er op BGF iemand nog een BassVI? En waarvoor?
Ja hoor, Squier VI hier. In pooier wit. Gebruik hem voor tic tac bas (dubbelen met de baspartij voor wat extra benadrukking) en met een bak tremelo erop voor een soort van breed western geluid.

Heb ook nog een Danelectro bariton (in B) maar die heb ik weggegeven geloof ik. Ik doe dat toch teveel. :lol:
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Het algemene BassVI (GasVI) draadje

Bericht door we tigers »

Ik gebruik de mijne vooral voor soundtrack en instrumentale projectjes. Ik neem hem eigenlijk nooit mee naar de band. Ik blijf het een heerlijk instrument vinden en de mijne in Burgundy Mist is een juweel aan de muur.






Afbeelding
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Het algemene BassVI (GasVI) draadje

Bericht door Nieltse »

Beetje mooi picje van mijnbass VI mét vervangen brug! (staytrem)

Afbeelding

Afbeelding
:facepalm:
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Het algemene BassVI (GasVI) draadje

Bericht door A-lex »

mooi!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Het algemene BassVI (GasVI) draadje

Bericht door Len »

Afbeelding
https://www.thomann.de/nl/abm_6220_webst ... t_250644_2

Iemand een idee of het vervangen van een Squier Bass VI topkam met deze ABM een verbetering gaat zijn? Lijkt me zoveel makkelijker en hufterproof dan vijlen, en qua afmeting (Squier is 42mm bij de topkam, de ABM is 41,5) zou het toch ook wel lukken. Waar ik wel tegen aanloop is dat deze topkam wellicht ook gevijld moet worden voor de dikkere snaren... en hoe haal ik netjes de fabriekstopkam van de Squier af?
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Het algemene BassVI (GasVI) draadje

Bericht door tieleman »

Maar welk probleem wil je er mee oplossen? De topkam van de Squier VI hoeft toch niet nog extra ingevijld te worden? Mijn Fender VI pakte de iets dikkere LaBella snaren zonder probleem.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Het algemene BassVI (GasVI) draadje

Bericht door Len »

Het gaat mij niet enkel om de dikte van de snaren maar om de actie. Daar valt bij mijn Bass VI nog wel wat winst te behalen.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Het algemene BassVI (GasVI) draadje

Bericht door tieleman »

Ach so! Tsja, met deze topkam geen ervaring, maar waarschijnlijk moet je daar dus ook nog gaan prutsen om de dikke snaren erop te krijgen, dan zou ik zelf gewoon proberen met je huidige snaren de topkam iets in te vijlen door ze er langs te raspen. Het vervangen van een topkam is niet supermoeilijk, je moet er alleen een beetje geduld mee hebben. Voorzichtig de oude loskrijgen, bijvoorbeeld met een mesje opwippen, of een drijvertje + rubber hamer. Er zijn ook methods waarbij je 'em voorzichtig overdwars in het midden doorzaagt en met een tang de twee helften samendrukt en eruit trekt. Vuistregel is dat het niet superveel kracht zou moeten kosten (afhankelijk van hoe Squier dit vastgelijmd heeft), want meestal "breekt" de lijm vrij makkelijk.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Het algemene BassVI (GasVI) draadje

Bericht door viersnaar »

Nieltse schreef:Beetje mooi picje van mijnbass VI mét vervangen brug! (staytrem)

Afbeelding
Mooi dingetje. Waar heb je die gekocht?
Hier? Staytrem site.
67 pond, dat is 88 euro? Prijzig dingetje!
Is dit ook een Squier, of toch een Fender?

Heb nu deze besteld in de USA:
Afbeelding

Wordt nog een aardig prijzig projectje zo'n Squier bass VI; 65 euro voor een setje fatsoenlijke snaartjes en 82 dollar voor een [stom] slagplaatje. [verzendkosten vanuit usa zijn hoger dan de kosten van de plaat, maar allez, in Europa zijn er geen zwarte slagplaten voor de VI te koop]
Plaats reactie