Hallo / Aangenaam !

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
KC
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2004, 13:35

Hallo / Aangenaam !

Bericht door KC »

Hallo iedereen,

Ben nieuw hier, dus aangenaam alvast. Ben wel een zeer beginnend bassist, met een beginned basje (Samick, een vaag Koreaans merk) met een gitaarversterker :oops: (don't ask). 8)

Zit tuurlijk met een heleboel vragen en voel me ontzettend ontwetend als ik die slang hierzo hoor/lees/tegenkom. Dus voordat ik onnozelige vragen ga stellen:

Iemand die mij een goede website waar ik de 'slang' / naam v/d basonderdelen kan aanraden? (Ik blijf wel hier om af en toe te posten, tuurlijk ;))


Groetjes en nogmaals aangenaam ;) !!

-KC
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Hallo en welkom!

Ik zou eens beginnen met de sites van alle basbouwers af te gaan op bassist.pagina.nl.. En alle posts hier lezen natuurijk :)

Grtz
Daan
KC
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2004, 13:35

Bericht door KC »

He Wheezl,

Bedankt voor je response! Heb je zelf nog persoonlijke aanraders voor sites om door te nemen? En misschien was mijn eerste post wat onduidelijk:, maar ik was eigenlijk ook een beetje op zoek naar een site waar de verschillende termen rondom een bass kort uitgelegd worden (noem het maar een bass-dictionary ofzo) Anders misschien een idee'tje voor iemand om dit op te zetten ;)

En zeker dat ik de threads hier wel doorlees, alleen snap ik de helft van de lingo (nog) niet :oops:

Maar bedankt voor het welkom in ieder geval 8)
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Anders zeg je wat je niet begrijpt en leggen wij het uit.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Welkom!
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Hey KC, Als je iets niet snapt, wij leggen het graag uit :)
Music is Endless

https://www.sqy.nl
KC
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2004, 13:35

Bericht door KC »

@ Beestmens: Weet je dat wel zeker? :), ik kan een heleboel vragen hoor ;)

@ RobertoEDB605: He bedankt ! Aangenaam

@ Wheezl: Misschien een idee'tje als ik om allerlei uitleg vraag, Beestmens (;)) dat allemaal uitlegt, en jij dat misschien in een sticky zet (als naslagwerk voor andere beginnende bassisten, soort FAQ?).

EDIT: @ Dirk: he bedankt ook voor het aanbod! Ik zal me zeker niet inhouden met (de) vragen (te) stellen 8)
Gebruikersavatar
Hero
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 mar 2004, 17:17

Bericht door Hero »

Hoi en welkom!
Ik ben hier zelf ook nog best nieuw :)
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

KC schreef:@ Beestmens: Weet je dat wel zeker? :), ik kan een heleboel vragen hoor ;)

@ RobertoEDB605: He bedankt ! Aangenaam

@ Wheezl: Misschien een idee'tje als ik om allerlei uitleg vraag, Beestmens (;)) dat allemaal uitlegt, en jij dat misschien in een sticky zet (als naslagwerk voor andere beginnende bassisten, soort FAQ?).

EDIT: @ Dirk: he bedankt ook voor het aanbod! Ik zal me zeker niet inhouden met (de) vragen (te) stellen 8)
Dat geeft niets hoor, vraag maar raak en ik weet zeker dat je er antwoord op krijgt. Ik weet zelf hoe frustrerend het is als je niet alle termen kent.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Welkom,

het is heel leerzaam om veel over basgitaren te lezen op de sites van verschillende merken, als je iets tegenkomt wat je niet begrijpt, dan post je dat hier, zijn altijd wel mensen die wat weten. "wij" zijn het levende "Bass-dictionary" ("wij" is natuurlijk iedereen van t forum).
KC
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2004, 13:35

Bericht door KC »

Nogmaals bedankt en FYI: Ik ga even wat draadjes doornemen op wat termen, die ik dan later (ik heb geen flauw idee hoe lang dat duurt), ff post. Dus maak jullie borsten maar nat.

- alvast fijn weeked ;)
Plaats reactie