Snaren schoonmaken!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Ik ga dit ook maar eens proberen. De Maria hollowbody verdenk ik van het bezitten van snaren van meer dan 10 jaar oud. Eens kijken hoe dit uitpakt. Ik heb het hele topic gelezen, echter zijn mij de ervaringen met Elixir nog niet duidelijk. Iemand een concreet antwoord?
Gebruikersavatar
EDV
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 jan 2013, 14:05

Bericht door EDV »

bardo schreef:Ik heb een paar weken geleden een ultrasoonreiniger gekocht, maar heb nog niet getest of dat werkt.
Normaal gesproken vul je zo'n ding met water, zou het kwaad kunnen om er spiritus in te doen? Misschien dat door de trillingen er extra veel damp vanaf komt, wat brandgevaarlijk zou kunnen zijn, zeker in een elektrisch apparaat. Anders week ik de snaren eerst een uurtje in de spiritus en stop ze dan gewoon in de reiniger met water.
mwoah, maakt niet uit hoor, je moet er toch een deksel op doen....hier werken we veel met alcohol. Overal zijn waarschuwingen voor, maar daar wordt met geen woord over gerept
Met vriendelijke groet,

Albert

"assumption is the mother of all fuck-ups"
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Had niet echt zin om een koker te bouwen, maar als dit werkt ga ik dat zeker doen. De snaren zwemmen nu lekker rond!
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (239.35 KiB) 1377 keer bekeken
Gebruikersavatar
Rick2012
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 aug 2012, 13:28

Bericht door Rick2012 »

Dat de spiritus er ook niet uitstroomt, zo op z'n kant :jam: knap hoor!
Sandberg California JM4 | Matsumoku Aria Pro II RSB series '79 | Vintage Custom Fretless | Ampeg BA115 (verkocht) | Markbass SA450 | Eden 4x10
Gebruikersavatar
EDV
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 jan 2013, 14:05

Bericht door EDV »

spiritus-gel zeker :)

't lijkt me ook niet raadzaam om ze in een plastic teiltje spiritus uit te koken...
Met vriendelijke groet,

Albert

"assumption is the mother of all fuck-ups"
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Hahaha, ik snap de verwarring, maar wees niet bang. Ik verhit niks, gewoon weken. Staat op het fornuis, zodat de dampen veilig weggezogen worden door de afzuigkap. Ga ze er zo op zetten, ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Morrison3000
Lakland-fan
Berichten: 735
Lid geworden op: 22 feb 2007, 23:19

Bericht door Morrison3000 »

Ik heb ze nu in een pot spiritus zitten en zag toevallig vannacht nog wat op internet over ultrasoon reinigen van snaren. Nu heb ik nog wel zo'n ultrasoon reiniger die ik vaker gebruik voor tattoo-spullen reinigen, dus wil ik wel een poging wagen.

Ik heb wel speciaal spul erbij gekregen wat je erin moet gieten en dan met water aan moet vullen, werkt ook gelijk ontvettend blijkbaar. En ik durf er eerlijk gezegd geen ander spul in te gieten.
Dat laat ik wel aan jullie over.

Ik ben wel heel benieuwd hoe ze straks klinken!
No treble
Gebruikersavatar
Morrison3000
Lakland-fan
Berichten: 735
Lid geworden op: 22 feb 2007, 23:19

Bericht door Morrison3000 »

*weg*
Laatst gewijzigd door Morrison3000 op 17 jul 2013, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
No treble
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Bij mij viel het wel een beetje tegen, als ik eerlijk ben.
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

Stelletje krenten! :finger:
Haico

Bericht door Haico »

Morrison3000 schreef:Helemaal top, wat een verschil! :worship:
High 5! :D
BramS schreef:Bij mij viel het wel een beetje tegen, als ik eerlijk ben.
Low 5... :?
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Mijn ervaring met schoonmaken van snaren (welke variant van reinigen dan ook) is ook matig, een paar dagen klinken ze aardig en daarna gewoon weer zo dood als voor de behandeling, ik heb nog het beste resultaat gehad in de vaatwasmachine, heb gewoon een keer een paar oude setjes snaren er bij gegooid om te kijken wat het resultaat zou zijn, dat leverde me twee weken redelijk goed geluid op (per set).

Ik zet er wel nieuwe snaren op als ze achteruitgaan, dit opleuken vind ik de moeite niet waard.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Morrison3000 schreef:Ik heb ze nu in een pot spiritus zitten en zag toevallig vannacht nog wat op internet over ultrasoon reinigen van snaren. Nu heb ik nog wel zo'n ultrasoon reiniger die ik vaker gebruik voor tattoo-spullen reinigen, dus wil ik wel een poging wagen.

Ik heb wel speciaal spul erbij gekregen wat je erin moet gieten en dan met water aan moet vullen, werkt ook gelijk ontvettend blijkbaar. En ik durf er eerlijk gezegd geen ander spul in te gieten.
Dat laat ik wel aan jullie over.

Ik ben wel heel benieuwd hoe ze straks klinken!
Heb je het uiteindelijk ultrasoon gedaan of met spiritus?

Ik heb grofweg dezelfde kijk als Blablas.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Morrison3000
Lakland-fan
Berichten: 735
Lid geworden op: 22 feb 2007, 23:19

Bericht door Morrison3000 »

Ik heb de spiritusmanier gedaan. Volgende keer test ik de ultrasoonmanier.
No treble
Plaats reactie