Pickups vervangen? Waarmee en waarom?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.

Welk merk?

Dimarzio
1
3%
EMG
4
13%
Bartolini
3
10%
Nordstrand
0
Geen stemmen
Fender
3
10%
Seymour Duncan
9
30%
Anders, namelijk...
2
7%
Niet
8
27%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
7nvd
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 sep 2005, 21:00

Bericht door 7nvd »

EMG-P5J Set
The EMG-P5J is just like a PJ set, but it's sized for 5-string bass instead of a 4-string. Combining the EMG-P and a single EMG-LJ unit in a complete assembly, the EMG-PJ gives you improved flexibility for new dimensions of sound. The EMG-P has a full complement of low register power and The EMG-LJ provides a full midrange and extended high frequency response for a well defined attack. Used separately, or in combination, they offer a flexible selection of bass tones, accommodating both new and traditional bass playing styles. The result is pure capability; the capacity to produce everything from tight slap funk to smooth Motown groove, all with a sound that'll set you apart.



Ik vond het bovenstaande erg goed bij mijn "swr"sound passen, vandaar dat ik ze besteld heb!!

zie ook:

https://www.emginc.com/displayproducts.a ... alogid=110
Hunger leads your way...
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

EMG's in een Jazz...klinkt lekker zo. Ze zaten er al in toen ik die bas kocht dus over een verschil kan ik niet oordelen.

De mijne zijn trouwens batterij-gevoed.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Als ik moest kiezen....dan werd het Bartolini....

Maar mijn Jaydee pickups laat ik toch lekker zitten :wink:

Succes ermee 8)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik heb in mijn ESP Vox Humana Jazzbass vorig jaar de actieve EMG's verruild voor een setje gewone passieve Fender '75 reissue PU's.
Resultaat: geweldig (met dank nog steeds aan Peter 8) )
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Peter

Bericht door Peter »

Ik heb Fender gestemd.

Ik heb voor verschillende bassen Bartolini, Seymour Duncan en DiMarzio gehad, maar ben uiteindelijk voor 2 van mijn huidige Fender Jazz's uitgekomen op de Fender CustomShop '60-s elementen. Ook erg lekker Hans :D .

Geeft me precies wat ik wil horen bij een Jazz. Vettig ronkend drukkend en "rond" mid met een goede growl. Kortom perfect voor fingerstyle. Meer doe en wil ik niet.

Voor mijn Richwood Precision die er denk ik toch binnenkort gaat komen, koop ik een Fender P-original element. Ik blijf hiervoor gelijk maar bij Fender.
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Ik heb vanwege m'n Richwood-avontuur maar op SD gestemd, hoewel ik in het verleden ook best positieve ervaringen heb gehad met Dimarzio, EMG en Rio Grande, waarbij vooral de laatste er zeer goed vanaf kwam.
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Peter schreef:Ik heb Fender gestemd.

(...) ben uiteindelijk voor 2 van mijn huidige Fender Jazz's uitgekomen op de Fender CustomShop '60-s elementen. Ook erg lekker Hans :D .
Dat geloof ik graag :D
Waar zijn die elementen verkrijgbaar en wat kosten ze ongeveer? (voor een Precision dan)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
ruude
Berichten: 549
Lid geworden op: 04 jan 2004, 23:11

Bericht door ruude »

Ik heb nog niks gestemd maar hou dit topic goed in de gaten.. Wil over een tijdje toch echt nieuwe pickups in mijn MIJ Jazz gooien, die originele fenders lijken me wel wat. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de bevindingen hier.
Gebruikersavatar
Dozo
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:17

Bericht door Dozo »

Kunnen jullie niet wat sampels laten horen met vermelding van het betreffende pu.
Ik vind dat super Interessant.
Ben vooral benieuwd naar die van Hans58 en peter.
you calling me a liar frank ?
is that what you calling me ?
Gebruikersavatar
ou est la sortie
Berichten: 887
Lid geworden op: 28 jun 2005, 18:28

Bericht door ou est la sortie »

Dat lijkt me nou ook wel handig, wat soundclipjes van verschillende pickups!... Ik wil het verschil wel s horen tussen SD, Bartolini, Fralin en CS Fender...
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Ik heb in 2 bassen ooit emg's gezet, 1 bas verkocht en bij de ander de emg's er redelijk snel alweer uitgehaald en vervangen door passieve pickups (fender jazz) .. dus heb ik maar op emg gestemd
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Bericht door Durk fan Titanium »

In m'n beide precisions, eentje is een usa Fender en de andere een kopie van Samick heb ik Duncans 1/4pound elementen zitten.
Soort van opgevoerd precision geluid met veel meer body en zoveel output dat ik inplug in de "aktief" ingang.
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Ik heb de eerste versie van de Soundgear 3005, dus met de passieve elementen, die zal ook nooit vervangen...

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Dozo schreef:Kunnen jullie niet wat sampels laten horen met vermelding van het betreffende pu.
Ik vind dat super Interessant.
Ben vooral benieuwd naar die van Hans58 en peter.
Mmm....zou ik wel leuk vinden om te doen, maar ik heb wat probleempjes gehad met het inprikken van mijn bas op de geluidskaart (kan wel hoor, maar het verloop-plugje is wat brak), en ik moet even kijken of ik via Adobe Audition wat op kan nemen. Ik wil het dus wel proberen, maar "even geduld AUB" :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
onZ
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 apr 2004, 07:58

Bericht door onZ »

Ik heb een Lindy Fralin J-J en P-J set. (P doe ik niet meer weg). Ik hoef de rest van mijn leven niet meer iets anders. 8)
De P klinkt solo als volgt:
Sample P
Zou weleens leuk zijn om idd wat andere samples van anderen te horen...
Laatst gewijzigd door onZ op 19 nov 2005, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie