Alembic pics :)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
GuineaPig
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 okt 2005, 13:18

Bericht door GuineaPig »

De spoiler is dacht ik het vroegere instapmodel. Ze zijn (net zoals o.a. Epics en Orion's) regelmatig aan redelijke prijzen op de tweedehandsmarkt te krijgen. De sound die uit de spoilers komt is echt wel mijn ding (warm, clean, punchy en met toch redelijk wat mogelijkheden hoor). Jammer genoeg heb ik geen ervaring met andere alembics, dus hoe de spoiler zich tot de andere modellen verhoudt, weet ik niet.
Het enige minpunt aan de spoilers die ik heb is de smalle stringspacing op de vijfsnarige. Ooit hoop ik die om te ruilen of te verkopen om zo aan een 5 snarige alembic te geraken die een iets meer comfortabele spacing heeft.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Okee. Gesnopen. :wink:

Tis een kwestie van smaak maar vooral een kwestie van hoeveel je wilt uitgeven aan een plank. Als je nagaat dat een top van Burl Buckeye (blue)
2000 Dollar kost en voor dezelfde bedrag een Stingray of een Amerikaanse 7ender koopt, bedenk ik mij toch wel een paar keer. :no:
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 449
Lid geworden op: 18 okt 2005, 10:09

Bericht door Ramon »

Ik vind die excel best mooi, maar de rest vind ik vaak een beetje te symmetrisch, mooi om zo te zien maar niet wanneer hij bij iemand om zijn nek hangt en daar gaat het toch om. Kunst is het in ieder geval!
Ik vind Mark er toch wel cool uit zien met zo`n ding om zijn nek :P

Afbeelding
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Holy cow, wat zijn die dingen groot :shock: Of is Mark King zo klein?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

allebei :D

tsja, het kost 15000-20000 dollar, dus dan mag er natuurlijk ook wel een hoop hout in zitten!
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Mijn persoonlijke collectie op het hoogtepunt van de 'gekte'... :wink:

Afbeelding
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

oh man!

Die series I die je ooit had (voor de leken: de Alembic op de grond!) is echt fantastisch, en klinkt ook vast geweldig.

Als ik die ooit nog te koop zie staan...........
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Bericht door rologica »

Ik meen me te herinneren dat je die voor een heel mooi prijsje bij een bank van lening ofzo had gevonden. Ben eigenlijk wel benieuwd voor hoeveel je hem doorverkocht hebt. 8) Ach laat ook maar, ik zou alleen maar jaloers worden. :D Vond en vind het een heel mooi ding!
Status-Graphite Electro 5-string
Status-Graphite Energy 5-string
Reverend Rumblefish 5L
Radial Bassbone
SWR 350X & Triad
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

erg mooie bassen mule, die elan (ja toch met die PJ) die zie je niet vaak volgens mij. die evh en die epic vind ik erg mooi!
Iemand ervaring met de essence?
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Dat is geen Epic, maar een Orion (de meest linkse bas)
Niet erg belangrijk, maar ik dacht, ik zeg het even :D....
Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 okt 2005, 21:52

Bericht door Matthijs »

Bogey schreef:erg mooie bassen mule, die elan (ja toch met die PJ) die zie je niet vaak volgens mij. die evh en die epic vind ik erg mooi!
Iemand ervaring met de essence?
Yup, ik heb een essence uit '91. Hij staat kwa bouwkwaliteit op eenzame hoogte tussen alle bassen die ik ooit heb uitgeprobeerd. Kwa toon moet je er van houden, hij is vrij karakteristiek en dus echt 'hate-it-or-love-it'-materiaal.

De body is inderdaad een stuk kleiner dan alle andere alembics (en zowat alle andere bassen for that matter) en dit heeft het prettige bijeffect dat hij vrij licht en hanteerbaar is, uitstekend voor avondvullende optredens dus.

Hier nog twee fototjes van mijn Essence als referentie:

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Matthijs op 30 nov 2005, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Fotograaf (https://www.moodphoto.eu), Redacteur (https://www.debassist.nl)

(\__/) Gear:
(='.'=) Fender Jazz V Mex (Fralin elementen, Audere preamp), Fender HM Bass 5
(")_(") Hartke, Eden, Boss,Tech21, Stageclix, Nikon, Sigma
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Matthijs schreef:
Bogey schreef:erg mooie bassen mule, die elan (ja toch met die PJ) die zie je niet vaak volgens mij. die evh en die epic vind ik erg mooi!
Iemand ervaring met de essence?
Yup, ik heb een essence uit '91. Hij staat kwa bouwkwaliteit op eenzame hoogte tussen alle bassen die ik ooit heb uitgeprobeerd. Kwa toon moet je er van houden, hij is vrij karakteristiek en dus echt 'hate-it-or-love-it'-materiaal.

De body is inderdaad een stuk kleiner dan alle andere alembics (en zowat alle andere bassen for that matter) en dit heeft het prettige bijeffect dat hij vrij licht en hanteerbaar is, uitstekend voor acondvullende optredens dus.


Hier nog twee fototjes van mijn Essence als referentie:

AfbeeldingAfbeelding
Bedankt voor de info, hou zou je de sound omschrijven trouwens?
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Heeft zo'n Essence nog een beetje "knor" in het geluid of is het echt zo'n Alembic hifi geluid?
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Net zoals de Orion, Epic, Europa zorgt dat achterste MXY element in de essence voor een hele fijne 'knor' als je deze helemaal openzet.

Moet je echt eens testen Olaf, daar zullen heel veel van onze mede-forummers van versteld staan. Voor mij persoonlijk beter dan menig jazzbas.

Op naar Hilversum!
Laatst gewijzigd door Spinal Tap op 01 dec 2005, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Hebben ze daar ook een linkshandige exemplaar staan?
Plaats reactie