Steinberger Synapse XS OF Steinberger XT

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
emiliano
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 apr 2006, 21:50

Steinberger Synapse XS OF Steinberger XT

Bericht door emiliano »

Beste allemaal

ik ben op zoek naar een bas die ik makkelijk mee kan nemen, maar die ik ook gewoon thuis kan bespelen op een amp.

Ik vond ze steeds heel lelijk, die headless bassen van Steinberger, maar ach, ze lijken zo handig en licht om mee te nemen.

Nu zag ik dat er Steinberger zijn rond de 300 euro en rond de 800 euro. Zijn de duurdere modellen te overwegen, zoveel interessanter om te kopen?

Zijn er misschien goede alternatieven?

alvast dank voor je antwoorden.
Fender Standard Jazz 2008 Made in America
Fender Fretless Jazz 2001 Made Mexico
Fender Musicmaster Bass 1975
Kustom II Bass SC
Line6 Pod x3 live
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Goedkoop is duurkoop zeggen ze wel eens, maar ik kan uit ervaring spreken zeg maar.
De XT is een leuke handige houten copie van de L en XL, maar daar houdt de vergelijking ook wel op.
De orginele Len XL is 4x zo zwaar en 10x zo goed.
De Synapse zit kwa bespeelbaarheid en kwaliteit zo tussen de orginele XL en de goedkope XT in.
Grotere (en zwaardere) houten body met een met carbon verstevigde hals en toch een bescheiden formaat (alhoewel de XT een stukje kleiner is).
Kortom, ik zou in jou geval eens de Synapse proberen.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
emiliano
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 apr 2006, 21:50

Bericht door emiliano »

Dank je voor je antwoord!

Hoe verhoudt de Synapse zich tot de Hohner B2a?
Fender Standard Jazz 2008 Made in America
Fender Fretless Jazz 2001 Made Mexico
Fender Musicmaster Bass 1975
Kustom II Bass SC
Line6 Pod x3 live
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Ik heb ook zo'n Hohner, da's praktisch dezelfde bas als die XT. Die Synapse is echt een stuk beter.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
laagislaag
Berichten: 370
Lid geworden op: 28 jan 2011, 12:23

Bericht door laagislaag »

Ligt er vast allemaal aan hoe kritisch je bent. Als je een bas zoekt om alles mee te doen en te kunnen.... dan is dat wat anders dan een bas die goed voldoet voor je repetities en simpele gigs waar je geen zin hebt om een andere bas mee te nemen.

Ik heb zelf zo'n Hohner B2aV en ik vind t een te gek apparaat hoor. Klinkt goed, is super goed af te stellen ...

Ik zou gewoon kijken wat er voorbij komt her en der en voor jezelf bekijken aan wat voor een eisen die bas moet voldoen.
Van der End (5), Hohner B2A V, Kawaii Sleekline (frestless, bestaat blijkbaar), Trace Elliot ftw, Contrabas, Macbook pro, Logic, en allerlei exotisch spul (Saz, Bendir, Harmonium, Quena, Sikus, Kaval, vandattum, fijn spul!)
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Ligt er vast allemaal aan hoe kritisch je bent. Als je een bas zoekt om alles mee te doen en te kunnen.... dan is dat wat anders dan een bas die goed voldoet voor je repetities en simpele gigs waar je geen zin hebt om een andere bas mee te nemen.

Ik heb zelf zo'n Hohner B2aV en ik vind t een te gek apparaat hoor. Klinkt goed, is super goed af te stellen ...

Ik zou gewoon kijken wat er voorbij komt her en der en voor jezelf bekijken aan wat voor een eisen die bas moet voldoen.
Helemaal mee eens, wat ik schreef was mijn eigen ervaring en mening, tis toch een kwestie van uitproberen natuurlijk.
Alleen het lastige is dat die Synapse nou niet elke week op markplaats voorbij komt.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
emiliano
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 apr 2006, 21:50

Bericht door emiliano »

ik heb een op het oog voor € 550 in perfecte staat. Nu, de verkoper geeft aan dat het niet meteen een bas is voor jazz (wat ik voornamelijk speel) en dat ze niet echt 'vergevingsgezind' is, dat je foutjes/onnauwkeurigheden e.d. vrij snel hoort...

Enerzijds is het natuurlijk een praktische bas (makkelijk mee te nemen), maar anderzijds moet hij natuurlijk voldoen voor jazz.

in dubio!
Fender Standard Jazz 2008 Made in America
Fender Fretless Jazz 2001 Made Mexico
Fender Musicmaster Bass 1975
Kustom II Bass SC
Line6 Pod x3 live
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Sorry, maar van een vergevingsgezinde basgitaar heb ik nog nooit gehoord. Misschien bedoeld de verkoper dat hij direct is?
Ik vind juist dat de combinatie van de met carbon versterkte houten hals, een perfecte combi is van het directe(stijfe) van de kunstof en de warmte van hout.
De volledig kunstofmodellen zijn voor sommige mensen misschien wat hard en direct, maar persoonlijk hou ik daar wel van.
Afijn, toch proberen lijkt me, € 550 is een mooi bedrag, ik heb er 3 - 4 jaar geleden nog het dubbele voor betaald.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Plaats reactie