Richwood Bass

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Wie is Stef ? iemand van hier ?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Noid
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 aug 2012, 20:28

Bericht door Noid »

Bassie1210 schreef:daarom dat ik een ga kopen omdat die scott heel positief over die bassen
Dat zijn zeker in de basis goede basjes, net zoals bassen van SX en Vintage, die Scott ook in de video noemt. Daar kun je inderdaad veel plezier aan beleven.

P.s. besef je wel dat die Scott nog e.e.a. aan de basjes verbouwt, om nog beter te klinken, en dat het dan toch nog redelijk wat kan gaan kosten:
Bad ass 2 brug (nieuw duurder dan de bass (volgens scott) Which is crackers (volgens Scott)
Actieve toonregeling BTC control van EMG (ong 65 euro)
Dimarzio J pickups
Een fretjob (fretjes vlakken en opnieuw crownen)
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

Nardix schreef:Vind je zo'n hals dik?
ik heb het precision model met gouden logo en die heeft een dikke p-hals.
in ieder geval dikker als een jazz squier.

het zijn in principe ok bassen. maar er zitten ook wel mindere exemplaren tussen (in dit segment kan de kwaliteit en de afwerking behoorlijk varieren :-/ )
(bij mij was de topkam amper ingevijld (de snaren stonden veel te hoor 4 mm boven de 1ste fret. het leek eerder een frietsnijder :-) , het fretwerk was ook niet echt goed te noemen.
Bassie1210
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 okt 2012, 00:37

Bericht door Bassie1210 »

André_84 schreef:Als het niet bevalt, kun je m waarschijnlijk zonder verlies weer doorverkopen, bv op dit forum :P
Ja dat is wel waar of als project bas gebruiken ofzo
Basses

Squier vint mod jazz bas
Cort GB75
Fender Deluxe active MEX (vintage white)
Doodad Jazz bass ( salmon pink )

Vox Humana CarbonTech JB5 Swamp ash
Sx Jazz bass
Ibanez atk200

Amp
Orange pix 50
Orange Terror Bass
Ampeg
Markbass
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Bericht door Steeferdesteef »

Wie is Stef ? iemand van hier ?
Ja, Stef is iemand van hier. Ik dus. Ga de Richwood met "gouden" logo zaterdag ophalen.
90 Euro is de deal geworden. Lijkt me redelijk, als de bas ok is.
Heb er wel zin in. Wordt m'n eerste P.
:jam:
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Had al gezien dat je hem gekocht had. Had er ook op geboden, maar ik ben eigenlijk niet zo van de P's (of de J's...). Dus ik denk, als iemand van hier er meer belang bij heeft, dan mag hij/zij hem hebben. Daarom mijn bod ook maar ingetrokken.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Steeferdesteef schreef:
Wie is Stef ? iemand van hier ?
Ja, Stef is iemand van hier. Ik dus. Ga de Richwood met "gouden" logo zaterdag ophalen.
90 Euro is de deal geworden. Lijkt me redelijk, als de bas ok is.
Heb er wel zin in. Wordt m'n eerste P.
:jam:
Daar kun je je geen buil aan vallen!
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Bericht door Steeferdesteef »

Ik heb 'm.
Had wel een flinke afstelbeurt en nieuwe snaren nodig. Er viel niet op te spelen maar wat een beetje afstellen kan doen. Dan heb je ook wat.
Mooi ding, donkerrood beetje metallic kleur, licht van gewicht, weet niet wat voor soort hout, multiplex? Ik kan door de lak heen zien dat de body uit 3 delen bestaat. Kan het dan multiplex zijn? Geweldige hals. Toets, frets en hals zijn 100%. De body heeft wel de nodige gebruikssporen, krassen en deukjes.
Hals afgesteld, deze stond veel te hol en de brug veeeel lager gezet. Intonatie was goed. De bas speelt nu goed maar vooral, wat klinkt dat ding lekker zeg. Super, klinkt als een echte P. Ik was al onder de indruk van mijn LC B52 J copy, maar deze is misschien nog wel beter. Deze klinkt als een echte bas zei mijn vrouw (en saxofoniste). Heb alleen nog een klein probleempje met de topkam maar daarvoor ga ik even naar het doe het zelf topic.
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Bij mijn weten zijn de Richwoods niet van multiplex gemaakt (maar er zijn vast deskundigen die het zeker weten). Het zou best basswood (lindehout) kunnen zijn, dat is ook niet al te zwaar. Gefeliciteerd, het lijkt dat je een goed ding te pakken hebt. Nou lekker speulen, upgraden kan altijd nog. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

Lekkere basjes! Maar geen multiplex hoor...da's ook veel zwaarder.
Heb zelf destijds de electronica vervangen...vond ik toch wat minder. Dus pots en pickup.
Voor de rest was de bas dik in orde.
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

ja klinken doen ze wel :-) ik heb wel de pickup vervangen (Seymour duncan vintage spb-1) en een benen topkam geplaatst. de achterkant van de hals geschuurd (want de lak is wel stroef). de frets eruitgehaald en van de toets de lak er compleet afgeschuurd en in de olie gezet :-)

dit is de bas waar ik het meest op speel en die voor mij het beste klinkt.
ik denk dat het voor een deel door die esdoorn hals en toets komt.
ik heb wel geen echt vergelijkingsmateriaal in andere bassen met dezelfde soort hals. mijn andere bassen hebben ook degelijke pickups maar allemaal pallisander toetsen
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Ik was in de veronderstelling dat voor dit type Richwood bassen netjes elzenhout is gebruikt, geheel fendergetrouw (eventueel kwaliteitsverschil laat ik maar even in het midden). Dat is volgens mij ook de reden dat het geliefde knutselbasjes zijn.
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Mijn Richwood jazz is overigens weinig meer van origineel, ik heb de voorste pickup cavity uitgefreesd en er een precision element ingebakken (spb-3), een mighty might maple j hals, andere brug, pots en bedrading en de bas een ander kleurtje gegeven :P
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
dickdekrijger
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 okt 2008, 15:02

Bericht door dickdekrijger »

Heb je daar een fotootje van? Ben ik vanzelfsprekend érg benieuwd naar :)
Band : The Donny Brooks
Werkt bij: DimaveryMusic & De Krijger Muziekwinkel
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Helaas geen foto's meer van het origineel, misschien nog in het persoonlijk topic. Wel foto's van nu, die volgen!
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Plaats reactie