Sandberg ervaringen?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 okt 2005, 21:52

Sandberg ervaringen?

Bericht door Matthijs »

Heyho, ik ben in een vergevorderd stadium van het aanschaffen van een Sandberg Basic PM 5-snaar (lees: morgen gaat de aanbetaling waarschijnlijk de deur uit :) ) en in het kader van voorpret zou ik graag horen wat jullie ervaringen zijn met dit merk.

Ik vind zelf de toon fantastisch (snijdt als een mes door de mix, niet hifi, maar oerdegelijk). Oh, was het maar alvast eind januari :D
Fotograaf (https://www.moodphoto.eu), Redacteur (https://www.debassist.nl)

(\__/) Gear:
(='.'=) Fender Jazz V Mex (Fralin elementen, Audere preamp), Fender HM Bass 5
(")_(") Hartke, Eden, Boss,Tech21, Stageclix, Nikon, Sigma
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Zekers. Snijdt door de mix als een warm mes door de boter. Uitstekende bouwkwaliteit. Speelt ook uitstekend, een stuk beter dan de 'bekende' merken voor dezelfde prijs.
Gebruikersavatar
soulbrother
Berichten: 271
Lid geworden op: 02 mei 2004, 17:25

Bericht door soulbrother »

Vet spul man!! Ik heb je een PM gestuurd.

Later!
Bassen is soms lastig
Gebruikersavatar
Beamer
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 okt 2015, 09:37

Re: Sandberg ervaringen?

Bericht door Beamer »

Dit oude topic maar weer eens wat leven in blazen, en wel met he volgende ;

Mijn TM5 is een te gekke bas, maar zoals zovelen heb ik een beetje een haat-liefde verhouding met het geluid. Beetje te schel in het hoog, te modderig in het laag, mids klinken wat koud... ik zit er dan ook aan te denken om de preamp te vervangen. Ik ben bijveerbeeld zeer tevreden over de aguilar obp3 die in één van mijn andere bassen zit. Is er hier iemand die de preamp van zijn Sandberg heeft vervangen, zo ja waarmee en was je tevreden met het resultaat? Misschien zelfs iemand die de OBP3 erin heeft gezet? Ik hoor t graag!
"None of us wanted to be the bass player. In our minds he was the fat guy who always played at the back."
Paul McCartney
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Sandberg ervaringen?

Bericht door nangyala »

Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Beamer
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 okt 2015, 09:37

Re: Sandberg ervaringen?

Bericht door Beamer »

Dat forum had ik gemist; thanks!
"None of us wanted to be the bass player. In our minds he was the fat guy who always played at the back."
Paul McCartney
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Re: Sandberg ervaringen?

Bericht door samuel »

Beamer schreef: 11 nov 2018, 15:24 Dit oude topic maar weer eens wat leven in blazen, en wel met he volgende ;

Misschien zelfs iemand die de OBP3 erin heeft gezet? Ik hoor t graag!
In een van mijn sandberg bassen (JM5 california))heb ik alles vervangen met bartollini zowel preamp als de pickups.
de klankkleur is natuurlijk een kwestie van smaak maar het klinkt echt rete strak,zeker die lage B snaar :jaaaaa:
Ik zou nog wel eens een sandberg erbij willen ( een jazz of een PJ ) om alles te vervangen met aguilar idd.
Om eens te horen hoe dat klinkt.een leuk experimenteer basje :D

Mijn andere jazz sandberg is geheel orgineel met delano`s maar die klinkt verder prima trouwens :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: Sandberg ervaringen?

Bericht door Tutu »

Hoi, Kijk hier maar even. Topic heb ik 10 jaar geleden gestart en staat op bijna 3000post...

viewtopic.php?f=1&t=17714&hilit=california
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Sandberg ervaringen?

Bericht door Rob66 »

Ben benieuwd naar je gedachten gang: je koopt een dure Sandberg, die bevalt niet en je stopt er nieuwe elementen in en pre-amp in, die waarschijnlijk ook pittig geprijsd. Is het dan niet voordeliger als je een fijn aanvoelende "goedkope" bas aanschaft een stopt daar dan de elementen en pre-amp in?
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Beamer
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 okt 2015, 09:37

Re: Sandberg ervaringen?

Bericht door Beamer »

Dat is inderdaad een beetje de hamvraag; heeft het überhaupt zin? Een Sandberg speelt natuurlijk wel erg lekker, is kwalitatief too, en zien er goed uit, dus dat zijn alvast drie redenen om ze niet weg te doen.
"None of us wanted to be the bass player. In our minds he was the fat guy who always played at the back."
Paul McCartney
Plaats reactie