Bridge & pickup cover

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
flipp
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:52

Bridge & pickup cover

Bericht door flipp »

Aloha,


Misschien een stomme vraag, maar hebben die covers ook nut ?? of dienen ze alleen maar om te showen 8)

En zijn ze niet hinderlijk als je aant bassen zijt ??

Afbeelding
Gebruikersavatar
Drob
Berichten: 230
Lid geworden op: 21 jan 2005, 11:34

Bericht door Drob »

Nut hebben ze volgens mij niet meer. vroeger bij oude pickups geloof ik wel (maar weet ik niet zeker).

De Neck pickupcover vond ik juist wel relaxed. kun je gebruiken als duimsteun.
If Left is Right, than Right would be Wrong.

www.togglehead.com
myspace.com/toggleheadnl
willemD
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 okt 2005, 11:15

Bericht door willemD »

oi.. miss enig nut..doordat de luchttrilling weer terugkomt van de pickup cover..een langere sustain? maar zou wel erg weinig zijn..dus..maargoed.ik zoek nog wel 2 covers voor mn p-bass, PB me! wie heeft er nog te koop :P

gr.
Ibanez SR700wnf
Richwood RB-58
Fender MIJ `94 Precision
Hondo FAME
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Nee.

Vroeger zaten ze daar om de hum the cancellen.. En volgens mij ook om voor grounding te spelen (waar we nu dus de brug voor gebruiken). Maar nu dus niet meer ;)
none.
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Volkomen nutteloos want pure pimp, zitten soms zelfs een beetje in de weg, maar :finger: want wat ziet het er 8) uit!
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
piezo
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 nov 2005, 11:36

Bericht door piezo »

Kilian. schreef:Nee.

Vroeger zaten ze daar om de hum the cancellen.. En volgens mij ook om voor grounding te spelen (waar we nu dus de brug voor gebruiken). Maar nu dus niet meer ;)
De brugkap van een Precision had als doel de onooglijke brug EN HET SNAARDEMPINGSSCHUIM aan het zicht te onttrekken. Ook op pre-Ernie Ball Stingrays vond ome Leo het aanbrengen van dempers nog nodig.

Van de elementkap weet ik het niet zeker maar waarschijnlijk ter beïnvloeding van het magnetisch veld. Voor afscherming zou die kap namelijk ook met aarde verbonden moeten zijn en dat was ie bij mijn weten niet. Op latere P-bassen met de humbucking splitelementen die nauwelijks hum afscherming nodig hadden bleef de kap ook gehandhaafd.
Gebruikersavatar
double-e
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 apr 2004, 08:35

Bericht door double-e »

Ik vind de brug op een fender nog steeds lelijk. Maar aangezien ik verder gek op mijn precision ben heb ik op mijn american series ook maar weer een ouderwetse kap over de brug geschroefd......lijkt netjes en lekker retro, over het element komt bij mij geen kap, veel te onhandig....
Doe't wai-j zegt, dan lieg-ie nie!!
piezo
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 nov 2005, 11:36

Bericht door piezo »

double-e schreef:Ik vind de brug op een fender nog steeds lelijk. Maar aangezien ik verder gek op mijn precision ben heb ik op mijn american series ook maar weer een ouderwetse kap over de brug geschroefd......lijkt netjes en lekker retro, over het element komt bij mij geen kap, veel te onhandig....
En een kap over de brug vind jij niet onhandig? Ooit snaren vervangen?

Ik vind de elementkap op mijn Precision model wel plezierig om mijn duim op te laten rusten. Er zit een enkelspoel element onder, dat daar niet zo geschikt voor is. De aparte duimsteun staat verder naar voren.
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

piezo schreef:En een kap over de brug vind jij niet onhandig? Ooit snaren vervangen?
Voor dat probleem schijnen wijze heren ooit een handige oplosing bedacht te hebben, ze noemen het een schroevendraaier... :wink:
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

The Mule schreef:
piezo schreef:En een kap over de brug vind jij niet onhandig? Ooit snaren vervangen?
Voor dat probleem schijnen wijze heren ooit een handige oplosing bedacht te hebben, ze noemen het een schroevendraaier... :wink:
Heheheh, klopt.
Ik heb ook weer een tijdje heel stoer retro met de kap over de brug van mijn Precision gespeeld. Alleen zit-ie me bij het plectrum-bassen (wat ik in de Floyd-coverband steeds vaker doe) toch in de weg, dus ik heb 'm weer in de koffer gedaan. Hij ziet er wel 8) uit met kap, maar speelgemak wil ook wat :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
piezo
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 nov 2005, 11:36

Bericht door piezo »

The Mule schreef: Voor dat probleem schijnen wijze heren ooit een handige oplosing bedacht te hebben, ze noemen het een schroevendraaier... :wink:
:shock:

Ga wegh! Een oplossingck? Egt waaaar? Wat Homo sapiens al niet vermagh in deezen tyd!
Gebruikersavatar
ruude
Berichten: 549
Lid geworden op: 04 jan 2004, 23:11

Bericht door ruude »

Ik speel ook met beide kappen op m'n jazz... en ik geef Hans58 wel gelijk, de brugkap begint na een paar nummers ook aardig in mijn vingers te snijden (heb de bas ook nog niet zo heel erg lang).. maargoed, daar kweek je wel eelt voor. Momenteel vind ik ze te stoer om te verwijderen.

Tevens lijkt het me ook wel nuttig om mijn snaren en alles een beetje te beschermen wanneer ik mijn bas meesleep in de trein (elke week eigenlijk). Maargoed, dat is eigenlijk een beetje een bijgezocht argument.

En kappen kopen? Kan gewoon online bij Vox Humana, al dacht ik dat ze daar geen Jazz brugkap met het F-logo hebben.
Praten is niet per defenitie communiceren..
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Ik vind die dingen spuuglelijk.
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Dat mag...
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

en ik vind ze zupâh mooi!
alleen zou ik een iets stoerdere kleur leuker vinden dan blauw.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Plaats reactie