Het grote Status Graphite topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10753
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Nee hoor, juist hele goede ervaringen!
En ik woon 5 minuten van hem vandaan, het is jammer dat ik niet linkshandig ben want die had ik best willen bepotelen :kwijl:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Vandaag een mail gekregen van Rob Green van Status. De toets heeft geen coating, dus die kan gewoon lichtjes opgeschuurd worden zodat de fretlines gevlakt worden. Vandeweek maar weer even met Stijlvorm bellen, heb Gerard laatst al gesproken.
Verder heeft Rob mee een tip gegeven om de versterking wat terug te brengen. Dus ook daar kan ik mee aan de slag. Mooi! Blij dat je met een fabrikant daar gewoon over kan mailen. Snel en effectief.
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Crosspost vanuit m'n persoonlijk topic:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M'n nieuwe Status Graphite Energy 5. Er moet nog e.e.a gereinigd worden (fretboard is viezig, hier en daar stof op de hoekjes van de hardware, balance knop kraakt) maar echt een tof ding. :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Zoals gezegd in je persoonlijke topic: gaaf ding!
Oh ja, een voorraadsetje double ball end snaren is wel aan te raden. Die hebben ze niet overal.
Ik heb ze bij Status in de webshop gekocht.
(Heb nog wel wat sets roundwounds liggen, alleen 4-snarig dus helaas...)
Viel speelplezier!
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Meowmix schreef:Crosspost vanuit m'n persoonlijk topic:
Afbeelding
M'n nieuwe Status Graphite Energy 5. Er moet nog e.e.a gereinigd worden (fretboard is viezig, hier en daar stof op de hoekjes van de hardware, balance knop kraakt) maar echt een tof ding. :)
Héél erg mooi!! :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Het is zo'n mooie bas dat ik me schaam voor hoe ik speel. ;)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5646
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Wat een gaaf ding zeg, gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Ken schreef:Zoals gezegd in je persoonlijke topic: gaaf ding!
Oh ja, een voorraadsetje double ball end snaren is wel aan te raden. Die hebben ze niet overal.
Ik heb ze bij Status in de webshop gekocht.
(Heb nog wel wat sets roundwounds liggen, alleen 4-snarig dus helaas...)
Viel speelplezier!
Zag deze snaren voorbij komen: La Bella S300 5 snarig setje

Iemand ervaring met deze of andere snaren uit het La Bella double-ball assortiment? :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Dat niet. Maar via de webshop op https://www.status-graphite.com" onclick="window.open(this.href);return false; zijn ze iets goedkoper. Goede service, geen douane geneuzel en met 3 dagen in huis.
Ben wel benieuwd naar die LaBella's trouwens, ik blijf meelezen hier....
Midian
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 dec 2007, 11:05

Bericht door Midian »

Wat een mooie Status!! En grappig toeval dat ik een paar weken terug bij je was terwijl mijn Status in de auto lag. Veel plezier ervan en mocht je hem weg willen doen ooit........
Ik zou idd snaren bij Status bestellen, goede kwaliteit en blijven ook lang goed klinken voor een nette prijs.
Warwick, Bassline, Darkglass, Markbass, Zoom
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Ja he :) Toen had ik niet verwacht een Status binnen m'n budget tegen te gaan komen... Maar dit was zo'n deal dat ik er zelfs bij verkoop geen echt verlies op maak.

Mocht dat nog gebeuren - hij speelt als een droom! Ligt nu bij forumlid Bernardduur, electronica van de blend-pot is niet helemaal 100%, maar voor de rest - heerlijk! Het is misschien het budget-model van Status, maar dat is al een flink hoog niveau. Ben wel gelijk benieuwd hoe de luxere S2's enzo spelen en klinken... :) Maar voor ik goed genoeg ben voor deze bas zijn we wel weer een jaartje of wat verder. ;)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Midian
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 dec 2007, 11:05

Bericht door Midian »

Denk niet dat mijn S2 ooit nog weggaat, het verschil zal hem zitten in de gebruikte houtsoorten en electronica. Ik heb ooit een energy gehad met kop en die klonk ook gewoon goed. ( maar das al een tijdje terug weer........) Ach en kwa uitproberen.......da kan altijd een keer! :jam:
Warwick, Bassline, Darkglass, Markbass, Zoom
Gebruikersavatar
asaly
Berichten: 214
Lid geworden op: 09 dec 2008, 07:53

Bericht door asaly »

Ik denk idd ook niet dat mijn SII ooit nog weggaat.

Het verschil tussen de SII en Energy is erg groot. Toen ik m'n Sandberg JM5 nog had en ik de Energy 5 er bij kocht merkte ik dat ik steeds meer naar de Energy werd getrokken omdat ik het geluid verfijnder en beschaafder vond. Dus daarom heb ik uiteindelijk de Sandberg verkocht. Maar ja, toen kwam de SII in m'n leven en dat klinkt dan dus nog een heleboel graadjes gedefinieerder, helderder en vooral heel solide. Sindsdien staat de Energy op zolder om op in te studeren maar de SII gaat overal mee naar toe.

Maar als ik een Energy vergelijk met een Fender dan zou ik liever een Energy dan een Fender hebben. Je kunt eigenlijk beter maar niet op een SII gaan spelen want daarna is vrijrwel elke bas niet meer interessant.

Mocht je toch eigenwijs zijn, luister dan maar eens naar deze opname met Marcel Schimscheimer die z'n SII 5 zo in de mengtafel plugt
Laatst gewijzigd door asaly op 13 mei 2013, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gear: Status S2 Matrix, Yamaha TRB-5, Markbass CMD 102 P, Vox Amplug Bass
Midian
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 dec 2007, 11:05

Bericht door Midian »

Nou idd, de veelzijdigheid en inzetbaarheid zijn de grote kracht. Ik speel in een powertrio en zelfs na 2 uur intensief spelen hen ik geen vermoeide handen en vingers......thuis dagen de 6 snaren me steeds weer uit me verder te ontwikkelen. Ik bezit best wat bassen maar deze is gewoon de baas. :jam:
Warwick, Bassline, Darkglass, Markbass, Zoom
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Wellicht ten overvloede, maar ik heb het in dit topic nog niet voorbij zien komen: er is een forum voor Status-bezitters.
Kijk maar eens op https://www.statii.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Staat veel interessants in het discussieforum en ook de sectie met oude advertenties e.d. is erg leuk.
Plaats reactie