Het grote Status Graphite topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Ben er al lid ;)

Vandaag de Status teruggekregen van Rogier (Bernardduur), inclusief nieuwe blend-pot. Kwalitatief een betere dan de originele, en (ondanks de eerdere verwachtingen) gewoon met een center dent. En dat is toch ook eigenlijk wel lekker in een blend pot. Aanvankelijk nog even een aarde-issue gehad, maar net 3,5u gespeeld tijdens de wekelijkse repetitie & geen problemen.

Wat een heerlijk geluid! Nog beter dan voor de fix, het klinkt wat voller en (indien nodig) ruiger. Wel grappig dat het 'actieve circuit' van de Energy bassen enkel een buffer is, die de output constanter houdt bij langere kabels. Niet erg nuttig, maar ach. Het effect van de tone pot is nu ook beter hoorbaar, waarschijnlijk zorgde de oude blend pot al voor een probleem in het signaal (?)

Morgen weer twee uur repetitie met m'n andere projectje, en als het mee zit vrijdag naar een lokale jamsessie. Weet nu al welke bas er mee gaat. :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Midian
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 dec 2007, 11:05

Bericht door Midian »

Yep, die site kende ik ook al maar was het adres kwijt......dank voor het linkje! Wat misschien ook een optie is en daar moet je van houden is een klein randje distortion op je sound. Ik heb dat in mijn livesound via mij POD in het rack en dat klinkt waanzinnig goed, ik gebruik trouwens de hele toonregeling niet van mijn SII.
Warwick, Bassline, Darkglass, Markbass, Zoom
Haico

Bericht door Haico »

Meowmix schreef:Wat een heerlijk geluid! Nog beter dan voor de fix, het klinkt wat voller en (indien nodig) ruiger. Wel grappig dat het 'actieve circuit' van de Energy bassen enkel een buffer is, die de output constanter houdt bij langere kabels. Niet erg nuttig, maar ach.
Moah... Je hebt minder verlies van hoog in kabels en pedalen. Je houdt wat meer van het "zingy" karakter over... en dat is toch 1 van de dingen waarom je een grafieten hals zou kiezen. Ik vind het wel logisch. :D
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Vandaag m'n S2 weer opgehaald bij Stijlvorm in Hilversum.
Gerard heeft een top klus geleverd. De fretlines zijn niet meer voelbaar en de toets is supersmooth nu! De bas zingt nu nog meer dan eerst. Me happy!
Afbeelding
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Toch een béétje spijt dat ik deze ooit verkocht heb.. mijn Status Kingbass met dolphin-leds.
Wou 'm in die tijd gebruiken voor alle muziek die ik live moest brengen maar ik vind het net het soort bas die je moet bijhouden voor het soort muziek waarin die het best gedijt..

Afbeelding
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Mooi ding Geert, in die kleur en die dolphin shaped LEDs...
Ben het eens met je, de sound is nogal kenmerkend en die past nu eenmaal niet bij alle muziek.
Voor mij geldt daarnaast dat mijn S2 fretless is en dat past weliswaar heel mooi in mijn loungepop bandje met Gare du Nord-achtige nummers. Voor andere muziekstijlen zou ik zeker een andere bas gebruiken.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Blijft me ook bij dat die bas gekocht werd door een Fransman met bvb de vraag wie Mark King was, hoe dit soort bas klonk (of het vergelijkbaar was met een Fender) en allerlei wereldvreemde vragen..
Hij bleef me internationaal bellen met warrige vragen en ik dacht nooit dat hij zo'n bas van meer dan 2000 euro ging kopen.
Tot we afspraken aan de grens in Frankrijk en hij opdook met zijn hele gezin in een monovolume na een rit van drie uur om op de parking alleen te kunnen zien dat de lampjes werkten (dat was blijkbaar het belangrijkste) en na de transactie met zijn boze vrouw en vermoeide kinderen huiswaarts te keren.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Daar zou ik geen lekker gevoel bij hebben eigenlijk. Zo'n kwaliteitsinstrument naar 'zo iemand' over te doen...

Maar ja, als verkoper is er geen plaats voor emotie natuurlijk! Zo heb ik ook al genoeg financieel slechte deals gedaan, omdat ik het die ander zo gunde :lol:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik kan je geen ongelijk geven.. de koper had toen ook niet de minste uitstraling of enthousiasme.
Hij leek een duffe kantoorklerk die ik niet zou associeren met dergelijke bas.. Totaal onwetend over de capaciteiten van die bas en zoals gezegd : alleen die lampjes telden maar vreemd dat je daarvoor zes uur in de auto wil zitten met een vrouw die argwanend mijn nummerplaat noteerde.
Later zei Jan van de bas-shop in de Antwerpen waar ik de bas had gekocht ook dat hij de bas graag had teruggekocht maar helaas...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Gevalletje mid-life crisis dus..
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Benji
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 nov 2007, 02:08

Bericht door Benji »

Had hem ook al in het marktplaats topic gezet, maar dit lijkt mij een mooie prijs?
https://link.marktplaats.nl/681136423

Misschien dat ik er eens achteraan ga... rede om het niet te doen?
LTD B-155DX - SWR350X - Kustom Deep End 210h
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5646
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Geen, go for it!
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Je moet niet vergeten dat daar geen graphite hals op zit, maar eigenlijk niet meer of minder is dan een doornomale bas van hout, met een geschroefde, houten hals.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

Wauw die wombat-status is vet zeg!

@viersnaar. ....'gewone Bas van hout' Hahaha. Maar je hebt gelijk tov status.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Benji
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 nov 2007, 02:08

Bericht door Benji »

De keus is toch op iets anders gevallen, als ik tweede hands koop wil ik het voelen, vasthouden, en dit was me toch te ver uit de richting.
LTD B-155DX - SWR350X - Kustom Deep End 210h
Plaats reactie