Het grote Status Graphite topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Mooie bas !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Thanks! Nog even wat betere foto's...:
Afbeelding
Neck through constructie
Afbeelding
En nog ééntje omdat het kan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Is dat fretboard bruin gekleurd ebonol? Dan is het smaakvol gedaan. :shock:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Charlie schreef:Is dat fretboard bruin gekleurd ebonol? Dan is het smaakvol gedaan. :shock:
Ja héél donkerbruin epoxy. Best cool idd.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

30th Anniversary model

Bericht door Ken »

Status heeft zojuist een 30th Anniversary versie uitgebracht van de S2 Classic.
Er is slechts een beperkt aantal (14) exemplaren gebouwd.
Allemaal zijn ze zoveel mogelijk volgens de originele specificatie gemaakt, en leverbaar in verschillende houtsoorten.
Er zitten pareltjes bij!
De prijs is er dan ook naar, die ligt afhankelijk van verzend- en verzekeringsopties tussen de 4.700 en 5.700 GBP :shock:
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ken schreef:Status heeft zojuist een 30th Anniversary versie uitgebracht van de S2 Classic.
Er is slechts een beperkt aantal (14) exemplaren gebouwd.
Allemaal zijn ze zoveel mogelijk volgens de originele specificatie gemaakt, en leverbaar in verschillende houtsoorten.
Er zitten pareltjes bij!
De prijs is er dan ook naar, die ligt afhankelijk van verzend- en verzekeringsopties tussen de 4.700 en 5.700 GBP :shock:
Geef mij maar nummer 6 !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Grappig dat je ze op die manier uit kunt kiezen. Prachtige instrument en nog steeds 'n icoon. :shock:
Doe mijn maar nummer 7!
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

'Mij negen maar. :)
Bazzmann
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2011, 19:17

Status S2 headless

Bericht door Bazzmann »

Dit is mijn bass die ik bijna 10 jaar geleden bij Bassconnection heb gekocht, ik zal later betere foto's plaatsen. Status S2 headless/thru-neck, 5 string, Aquablauw met blauwe graphite neck. Dubbele rij met electricblue magnifier lenses leds, een heel verhaal. Dit is mijn 3e Status in 25 jaar.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (125.98 KiB) 1905 keer bekeken
Trace Elliot RAH-500-12GP, Trace Elliot PPA-600, EBS Proline 112, Status S2 5string headless bass
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

vettt!
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Heel vet, wat een oogverblindende LEDs :D :D
In de mijne zitten ook blauwe (side) LEDs, maar in een halfdonkere oefenruimte of podium vind ik ze nog behoorlijk fel.
Ik moet ze maar eens wat dimmen.
Laat eens wat meer foto's zien!! Leuk man.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Ik ga m'n Status binnenkort onder handen nemen. Er zijn twee dingen die moeten gebeuren.

1. Output
De output is extreem hoog, de voorversterker in m'n MoMark en ook in de Hartke clipt bijna direct. De vorige eigenaar meldde dat ook al. Er zit een Board-300 preamp in, dat is het eerste model dat in gebruik is in de S2. Die heeft geen regelbare versterking.
De vorige eigenaar heeft er contact over gehad met Rob Green. Die email heb ik doorgestuurd gekregen. Het is een kwestie van één of twee weerstandjes van waarde veranderen om de versterking naar een normaal niveau terug te brengen. Waarschijnlijk moet het hele board gedemonteerd worden, maar dat zien we dan wel.
Ik vraag me af of de andere eigenaren van een wat oudere Status dit probleem herkennen?

2. Fretlines
Verder liggen de fretlines (epoxy) héél iets boven de toets. De fretless optie is af-fabriek, maar niet heel erg netjes gedaan. Je ziet het niet, maar je voelt de fretlines heel licht. En dat mag natuurlijk niet. Ik zou met een schuurblokje in de juiste radius de toets kunnen vlakken maar laat dit liever aan een vakman over. Ik denk erover de bas naar Stijlvorm in Hilversum te brengen (maar die reageert niet) en anders naar Ellio Martina in Eefde.

Als het goed is speelt de bas daarna nog beter!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Waarom valt je keuze op Ellio, als ik zo vrij mag zijn dit te vragen?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Omdat mijn basleraar hem goed kent en hij een site heeft waar op staat dat hij dat werk doet (en het is in de buurt van waar ik vroeger gewoond heb dus kom er nog wel eens..)
Maar inmiddels zojuist Stijlvorm gesproken, eerst terug naar Status voor info over een evt. coating op het fretboard.
Hoezo, twijfels bij Ellio Martina??
Plaats reactie