Het grote Status Graphite topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Rieno schreef:Benden van de snaar naar boven (of naar beneden) op de toets ;) Als je dan nog een heel stuk snaar achter de kam naar de stemmechanieken hebt lopen, moet je daar mee moeite voor doen.
:wink:
Gebruikersavatar
asaly
Berichten: 214
Lid geworden op: 09 dec 2008, 07:53

Bericht door asaly »

Rieno schreef:Benden van de snaar naar boven (of naar beneden) op de toets ;) Als je dan nog een heel stuk snaar achter de kam naar de stemmechanieken hebt lopen, moet je daar mee moeite voor doen.
Wat is dan het idee van zo'n S2 Classic met een bendwel? Of heeft dat alleen met schaal te maken en niet met bending?
Gear: Status S2 Matrix, Yamaha TRB-5, Markbass CMD 102 P, Vox Amplug Bass
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Een bendwell is een voorziening om en flageolet of open snaar te pitchen of vibreren door de snaar op die plaats in te drukken i.p.v.
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

Is er ook iemand in het noorden die een status S2 5 snaar of black beauty 5 snaar oid heeft? (om es te proberen??)
Ben wel erg benieuwd naar deze bas. Ik vind het ontwerp top (ook weer omdat andere mensen het oerlelijk vinden), maar ben zo verschrikkelijk benieuwd naar de feel en de sound.
Als er iemand op dit forum is die zich aangesproken voelt, spiek nou or forever hold ur pies! :mrgreen:
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Gebruikersavatar
asaly
Berichten: 214
Lid geworden op: 09 dec 2008, 07:53

Bericht door asaly »

Kosygin schreef:maar ben zo verschrikkelijk benieuwd naar de feel en de sound.
Ik heb hier wel een paar linkjes naar wat filmpjes van een vriend van me met o.a. de Status SII die ik van hem heb overgenomen. Het vierde filmpje is een S2 Classic 6-snaar.

https://www.youtube.com/watch?v=4SMlr7OGiXw
https://www.youtube.com/watch?v=-m1BriSrw0s
https://www.youtube.com/watch?v=IV2t3dRa ... plpp_video

https://www.youtube.com/watch?v=La_4novSWng

Daarnaast ook nog eentje van Marcel Schimscheimer ook een SII bezitter van het eerste uur (denk dat hij de 1e in NL was met een SII).
https://www.youtube.com/watch?v=ZbxfSHL8dDA (op 3:44 zie je 'm met de bas in beeld)

De sound van de SII uit deze vier filmpjes waren voor mijn redelijk doorslaggevend om naar een SII over te stappen...
Gear: Status S2 Matrix, Yamaha TRB-5, Markbass CMD 102 P, Vox Amplug Bass
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

Dat klinkt inderdaad goed, maar ben wel benieuwd hoe het live klinkt. Welke bas had je vóór de status?
Speel nu zelf op een mtd 535, en ben daar ontzettend tevreden over. Maar goed, het bloed kruipt etc etc....
Bedankt voor de info in ieder geval!
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

Stinky schreef:dan ben je deze beslist ff vergeten....


Afbeelding

geen dank voor de herinnering m8. :wink:
die vind ik wel iets hebben :)
:shock:
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Bericht door RedNeckBBQ »

ik heb ooit eens gehoort dat de halsen super stabiel zijn, klop dit uit gebruikers ervaringen?
cheers
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Bericht door RedNeckBBQ »

ik kwam hem voorbij 4snarige Status.
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

De halzen zij idd super stabiel.
Als je dat al zeggen kunt :wink:
De hals van mijn (ex) thum vijf snaar NT was stabiel.
De status graphite halzen zijn daar de overtreffende trap van x10 plus 1
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Kosygin schreef:Dat klinkt inderdaad goed, maar ben wel benieuwd hoe het live klinkt. Welke bas had je vóór de status?
Speel nu zelf op een mtd 535, en ben daar ontzettend tevreden over. Maar goed, het bloed kruipt etc etc....
Bedankt voor de info in ieder geval!
Vanaf 08:30. Echter wel met dikke fuzz / synth en wat dies meer zij... :roll: KLIK
Gebruikersavatar
asaly
Berichten: 214
Lid geworden op: 09 dec 2008, 07:53

Bericht door asaly »

Hajvb schreef:
Kosygin schreef:Dat klinkt inderdaad goed, maar ben wel benieuwd hoe het live klinkt. Welke bas had je vóór de status?
Speel nu zelf op een mtd 535, en ben daar ontzettend tevreden over. Maar goed, het bloed kruipt etc etc....
Bedankt voor de info in ieder geval!
Vanaf 08:30. Echter wel met dikke fuzz / synth en wat dies meer zij... :roll: KLIK
Nou daar hoef je dus ook geen Status voor te kopen.... :cry:
Gear: Status S2 Matrix, Yamaha TRB-5, Markbass CMD 102 P, Vox Amplug Bass
Gebruikersavatar
asaly
Berichten: 214
Lid geworden op: 09 dec 2008, 07:53

Bericht door asaly »

Kosygin schreef:Dat klinkt inderdaad goed, maar ben wel benieuwd hoe het live klinkt.
Ik zou het niet exact weten omdat ik sinds ik de SII heb alleen nog maar in-ear speel. En in-ear klinkt ie iig erg lekker.

Heb wel van de geluidsmannen gehoord dat de sound heel erg strak is en mooi gedefinieerd. Heb vanmiddag net een Tascam DR-07MKII gekocht om via de uitgang van m'n Roland M-48 het geheel maar met name m'n eigen spel te kunnen analyseren. Omdat de Tascam ook mic's heeft wil ik ook nog een keer een ambient opname (vanaf de plaats van de mixer) maken zodat ik ook te weten kom hoe ik in de zaal klink.

Je hoort het van me......
Gear: Status S2 Matrix, Yamaha TRB-5, Markbass CMD 102 P, Vox Amplug Bass
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

@Asaly: Zou ik te gek vinden! Keep me posted!

@Hjvb: Speel zelf zonder effecten enzo, dus dat geluid is het helaas niet voor mij. Zou net zo goed een andere bas kunnen zijn toch?
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

Staat een mooie status kingbass op marktplaats. Jammer dat het geen 5 snaar is....
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Plaats reactie