Het grote Status Graphite topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
mr. Pink
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:16

Bericht door mr. Pink »

He wat leuk, een Status topic! Als er iemand is die iets met de Statusbasgitaren heeft, dan ben ik dat wel!
Momenteel heb ik al enige jaren een prachtige series 2 uit 1990 in zeer goede staat, en die gaat ook nooit meer weg, het is voor mij de ultieme 4 snarige basgitaar.....

ik heb er ook heel wat gehad:

1e; een series 2 5 string, is toen verloren gegaan in een brand.... :cry:
2e; een Energy matrix 5 string, later omgebouwd met de PU's en electronica wat ik heb kunnen redden uit de verbrande series 2 (wat een kwaliteit he!)
3e; een Empathy Matrix 5 string '95
4e; een series 2 1996 4 string
5e; een series 2 GMT 1985
6e; een series 2 1990 4 string (7 jaar in bezit!) :D
7e; een S 2 Classic NT 5 string headed
8e; een S 2 Cassic NT 5 string headed fretless

Dus als er mensen zijn die er iets over willen weten: vraag maar.....
Zon Legacy Elite Special 5 fls
Status Graphite S2000 5 fls '90
Status Series II 5 '89
Status Series II 4 '86
Status Series 1 5 '90
Status Empathy Matrix 5 '91
Status Energy Matrix 4 '91
Clover Slapper 5 '88
Peavey Cirrus USA 5 str
Le Fay Pangton 5 str '86
Gebruikersavatar
Freak
Berichten: 608
Lid geworden op: 30 nov 2012, 17:15

Bericht door Freak »

mr. Pink schreef: later omgebouwd met de PU's en electronica wat ik heb kunnen redden uit de verbrande series 2 (wat een kwaliteit he!)
:shock:

Ja ik: brandt grafiet? Indien niet zou het dit wonder al wel deels verklaren..
En hoe klonk de Burn bass?
Squier VM P '07 - TI JF344
Squier CV 50s P '10 with Hendrix upgraded pickup - LaBella 760FS
Gebruikersavatar
mr. Pink
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:16

Bericht door mr. Pink »

Ja, grafiet verbrand blijkbaar, dat heb ik dus gezien, eigenlijk was alleen de helft van de body nog over, met daar de PU's en de electronica er nog in, de bas lag met zijn voorkant op de grond, dus de vlammen hebben geen grip gehad op de PU's.

In ieder geval, de Burnbass klonk voor de brand geweldig, zelfs de B snaar, die ik persoonlijk juist bij Status nooit zo echt lekker heb vinden klinken.....
Waarschijnlijk was het exemplarisch dat juist bij die 5 snaar de B zo goed klonk, echt geloof me, uit ervaring weet ik dat grafiet halzen dus niet essentieel zijn voor een goed geluid, anders hadden alle B snaren ook goed en vet helder geklonken op de Status bassen.

Maar de oude generatie Status bassen Series 2 kun je qua sound niet vergelijken met de serie die erna kwam, dus NA 1991, toen werd het grafiet ook smaller tussen de bodu delen, en de PU's waren anders, en dat was de grote fout van Rob Green....

Maar verder kwaliteit....TOP! ik ken geen bassen die zo solide en degelijk aanvoelen!
Zon Legacy Elite Special 5 fls
Status Graphite S2000 5 fls '90
Status Series II 5 '89
Status Series II 4 '86
Status Series 1 5 '90
Status Empathy Matrix 5 '91
Status Energy Matrix 4 '91
Clover Slapper 5 '88
Peavey Cirrus USA 5 str
Le Fay Pangton 5 str '86
Gebruikersavatar
mr. Pink
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:16

Bericht door mr. Pink »

Even een fotootje van mijn baby...

Afbeelding
Zon Legacy Elite Special 5 fls
Status Graphite S2000 5 fls '90
Status Series II 5 '89
Status Series II 4 '86
Status Series 1 5 '90
Status Empathy Matrix 5 '91
Status Energy Matrix 4 '91
Clover Slapper 5 '88
Peavey Cirrus USA 5 str
Le Fay Pangton 5 str '86
Gebruikersavatar
Freak
Berichten: 608
Lid geworden op: 30 nov 2012, 17:15

Bericht door Freak »

Dit blijft wel het stoerste verhaal over een bass ooit :shock: (veel beter dan die Precision die op de grond werd 'stukgeslagen' en heel bleef)

En hoewel Status helemaal niet mijn kop van thee is (de prijzen ook niet overigens), vind ik die oude ook wel het mooist 8)
Squier VM P '07 - TI JF344
Squier CV 50s P '10 with Hendrix upgraded pickup - LaBella 760FS
Gebruikersavatar
asaly
Berichten: 214
Lid geworden op: 09 dec 2008, 07:53

Bericht door asaly »

mr. Pink schreef:Even een fotootje van mijn baby...
wow.... een erg mooie SII

kan een nieuwe S2 Classic niet aan tippen
Gear: Status S2 Matrix, Yamaha TRB-5, Markbass CMD 102 P, Vox Amplug Bass
Gebruikersavatar
asaly
Berichten: 214
Lid geworden op: 09 dec 2008, 07:53

Bericht door asaly »

Freak schreef:En hoewel Status helemaal niet mijn kop van thee is (de prijzen ook niet overigens........
Een beetje mooie ouwe SII koop je zo rond de 1500,- euro of lager en dan heb je echt een wereldbas waar (wat mij betreft) geen andere bas aan kan tippen, zowel qua looks, feel en sound...
Gear: Status S2 Matrix, Yamaha TRB-5, Markbass CMD 102 P, Vox Amplug Bass
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Staat een mooie Status S2 fretless op Leftybassist.com:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Deal gesloten, onderweg naar mij!! 8)
Jack

Bericht door Jack »

mooi man... :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Gisteren het pakket geheel onbeschadigd in de originele Hiscox Status koffer binnengekregen.
Hij moest verzonden worden vanuit Canada, dus dat was nog best wel spannend.
De bas ziet er fantastisch uit en speelt ook super. Alleen ga ik de snaren vervangen door tapewounds, er liggen nu rounds op.
Gister is de bas meegeweest naar de repetitie. Wat ontzettend veel mogelijkheden qua instellingen! Na wat tweaken had ik al snel dat typische Status geluid te pakken: mooi laag met dat sprankelend randje hoog.
Voor de duidelijkheid, het is een Status Graphite S2 Classic, headless, neck through, fretless met fretlines, en blauwe LEDs aan de zijkant van het fretboard. Volgens het eigendomsbewijs is het de tweede lefty bas van dit model die Rob Green ooit gemaakt heeft. Het bouwjaar is 2001.
Zo gauw als ik betere foto's heb zal ik ze hier posten. Deze heb ik even snel met m'n telefoon gemaakt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
nickname
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jul 2012, 22:04

Bericht door nickname »

Mooie bass Ken, gaat dat qua inklaring e.d. via de douane allemaal soepel als ie uit Canada moet komen?
Ik snap er niks van,..... (Harm)
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Ik denk dat het pakket erdoorheen is geslipt. De bas zat in zijn koffer in een Fender doos, die de verkoper bij een muziekzaak had opgepikt. Ik hoefde geen inklaringskosten te betalen. Verzendkosten waren wel fiks, we hebben het via TNT geregeld incl. verzekering. Maar het was alleszins de moeite waard, ook financieel.
Gebruikersavatar
nickname
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jul 2012, 22:04

Bericht door nickname »

Ken schreef:Ik denk dat het pakket erdoorheen is geslipt. De bas zat in zijn koffer in een Fender doos, die de verkoper bij een muziekzaak had opgepikt. Ik hoefde geen inklaringskosten te betalen. Verzendkosten waren wel fiks, we hebben het via TNT geregeld incl. verzekering. Maar het was alleszins de moeite waard, ook financieel.
OK, blijft een mooie bas, een headless S2 en S1 uit de jaren 80-90 vindt ik nog steeds een van de mooiste bassen.
Ik snap er niks van,..... (Harm)
Jack

Bericht door Jack »

Ken schreef:Ik denk dat het pakket erdoorheen is geslipt. De bas zat in zijn koffer in een Fender doos, die de verkoper bij een muziekzaak had opgepikt. Ik hoefde geen inklaringskosten te betalen. Verzendkosten waren wel fiks, we hebben het via TNT geregeld incl. verzekering. Maar het was alleszins de moeite waard, ook financieel.
Canada is Gemenebest land, Dus dat wil nog vrij vaak zonder tussenkomst van de Douane lukken :wink:
Wil je het helemaal op save spelen, kan je de zaak van Canada naar Engeland versturen, en daar vandaan naar NL.. :wink:
Plaats reactie