Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
janbasmanjan

Bericht door janbasmanjan » 04 mar 2016, 18:26

Rieno schreef:
Link

"Spain Bass Vocal"..eerste hit :P Deze zelfs met intro!
Bas past niet bij de stem :shock:
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D

BassKees

Bericht door BassKees » 05 mar 2016, 20:43

Wel een heel fijne bassist die Mike League! Dat EHX-effect kan me gestolen worden trouwens...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fMBGTDdbBfY[/youtube]

ritz

Continuum

Bericht door ritz » 05 mar 2016, 21:39

Persoonlijk vind ik deze cover van Bromberg meer te genieten, maar dat is slechts mijn mening.

Link
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

http://www.funkblog.nl/dj-ritz/

baszuidwijk

Bericht door baszuidwijk » 07 mar 2016, 10:29

Marcus Miller - Jean Pierre (amazing solo on bassgitar) and battle between sax and bass

Link
Gewoon lekker spelen!

dr. Bassvibes

Bericht door dr. Bassvibes » 10 mar 2016, 14:27

Vast eerder voorbij gekomen, maar blijft te gek dit:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cpnIl2Wp ... 05&index=8[/youtube]

:)

ArjanK

Bericht door ArjanK » 10 mar 2016, 15:44

Alhoewel het geen echte video is post ik 'm toch.
Red Right Returning van Michael Manring, voor mij blijft dit het mooiste solo stuk voor bas ooit (en Jaco dan?, nope, maar dat is mijn mening).

Link

En kwa melodie / compositie vind ik het volgende nummer van Michael Manring prachtig, hij kan als geen ander enorm veel emotie in zijn spel leggen

Link

bastaart

Bericht door bastaart » 10 mar 2016, 16:12

Lekker Arjan! Ik vind Manring op zijn best als hij wat rustiger en melodischer/melancholisch speelt op zijn fretloze, zoals bij dat tweede stuk. Dat luister ik veel liever dan al dat tapgedoe en die omstem toestanden (alhoewel dat bij dat eerste stuk wel mooi is). Allebei mooie en inspirerende stukken!!
gitaarles en basles in Weert
http://www.gitaarschoolweert.nl
Official website Barend Tromp
http://strinoz.wix.com/barendtromp

ArjanK

Bericht door ArjanK » 10 mar 2016, 16:21

bastaart schreef:Lekker Arjan! Ik vind Manring op zijn best als hij wat rustiger en melodischer/melancholisch speelt op zijn fretloze, zoals bij dat tweede stuk. Dat luister ik veel liever dan al dat tapgedoe en die omstem toestanden (alhoewel dat bij dat eerste stuk wel mooi is). Allebei mooie en inspirerende stukken!!
Thnx Barend, begin jaren 90 heb ik heel erg veel naar Manring geluisterd, enorme inspiratie bron! Je hebt helemaal gelijk, het mooiste is inderdaad als hij zijn emotionele kant laat zien, een van de weinige bassisten die dat zo kan laten horen. Hmmm, het wordt toch weer eens tijd om die fretloze bas van stal te halen :D

RonC

Bericht door RonC » 11 mar 2016, 09:42

zeer mooi! wel jammer dat Dreastic Measures niet meer te krijgen is, ook niet digitaal...(dus mocht iemand deze als Flac ofzo hebben..pm me!)
Ik heb alleen Thonk.. en die vind ik ook erg goed!
RONC
legalize crime!

ArjanK

Bericht door ArjanK » 11 mar 2016, 10:46

RonC schreef:zeer mooi! wel jammer dat Dreastic Measures niet meer te krijgen is, ook niet digitaal...(dus mocht iemand deze als Flac ofzo hebben..pm me!)
Ik heb alleen Thonk.. en die vind ik ook erg goed!
Heb 'm op CD :wink:

wombatboter

Bericht door wombatboter » 11 mar 2016, 11:22

Vanaf het prille begin zijn cd's gekocht (ben begonnen met "Towards the centre") en zelfs nog de lp's die hij met Michael Hedges maakte.
Toen ging je nog naar de platenzaken in Brussel en daar had je een bakje met Windham Hill met lp's en cd's van het label. :oudezak:
what fools these mortals be

ArjanK

Bericht door ArjanK » 11 mar 2016, 11:26

wombatboter schreef:Vanaf het prille begin zijn cd's gekocht (ben begonnen met "Towards the centre") en zelfs nog de lp's die hij met Michael Hedges maakte.
Toen ging je nog naar de platenzaken in Brussel en daar had je een bakje met Windham Hill met lp's en cd's van het label. :oudezak:
Heb zelfs zijn aller eerste album op CD "Unusual Weather", daarna kwam "Towards the center of the night". Heb die albums toen bij Sounds in Venlo gekocht, die hadden ook een bakje "Windham Hill" :D Goed oude CD tijd.....maandelijks geld sparen voor CD's...uren luisteren in de muziekzaak...

wombatboter

Bericht door wombatboter » 11 mar 2016, 12:19

Juist, "Unusual weather" !, die was ik nog vergeten en heb ik ook nog...heb nog een LP van Windham hill waarop hij deel uitmaakt van een quartet maar kan niet op de naam komen. edit : Montreux
Raar maar de onbeschikbaarheid van alles maakte het net véél mooier en specialer...door platenrekken snuffelen en triomferen wanneer je iets zeldzaams vond en daar thuis volledig in verzinken. Maanden en zelfs jaren uitkijken naar een optreden.
Bizar maar nu dat alles er altijd is verliest het zijn magie...op elk moment van de dag kan ik optredens zien en alle muziek horen.
Het is handig maar er is veel minder verlangen en net dat was zo leuk (sorry voor de off topic)
Laatst gewijzigd door wombatboter op 11 mar 2016, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be

ArjanK

Bericht door ArjanK » 11 mar 2016, 12:23

wombatboter schreef: Raar maar de onbeschikbaarheid van alles maakte het net véél mooier en specialer...door platenrekken snuffelen en triomferen wanneer je iets zeldzaams vond en daar thuis volledig in verzinken. Maanden en zelfs jaren uitkijken naar een optreden.
Bizar maar nu dat alles er altijd is verliest het zijn magie...op elk moment van de dag kan ik optredens zien en alle muziek horen.
Het is handig maar er is veel minder verlangen en net dat was zo leuk (sorry voor de off topic)
^
100% mee eens!

ArjanK

Bericht door ArjanK » 11 mar 2016, 12:28

wombatboter schreef:Vanaf het prille begin zijn cd's gekocht (ben begonnen met "Towards the centre")
Nu we toch in de Manring modus zitten, dit nummer heb ik heel erg veel gedraaid en meegespeeld. "A way with Birds" van zijn 2e album

Link

Plaats reactie