Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Ja, ik heb twee goede fotocamera's...dacht daar ook wel eens aan. Zal later altijd nog wel willen mixen, dus dat laatste zal ik niet snel doen. Maar audio/video syncen gaat goed nu. :)
Gebruikersavatar
SlowKarma
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:39

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door SlowKarma »

Je kan met 2 camera's opnemen, je audio opname starten, met een clapperboard kan je aan het begin geluid en beeld syncen, muziek starten en gaan. Eventueel kan je ook aan het begin in beeld en geluid in de handen klappen. Kan ook werken als syncpunt. Kan je later je mix eronder zetten. Let wel op de sampling frequency van opname en montage. Als daar verschil in zit kan het soms uit sync gaan lopen.
Yo no soy tonto!
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ritz »

badastronaut schreef: 17 sep 2017, 23:04 Wel toevallig trouwens, ik was dit weekend zelf ook een beetje aan het pielen met Mr.Pink om nou eens uit te vogelen wat de lekkerste slap stand is op mijn Chowny. Gewoon in het midden dus. Beetje slechte opname (volume gaat een beetje op en neer) en snel opgenomen...(en natuurlijk eigenlijk geen filmpje..)

Had hem ooit ingestudeerd op het tempo van live at reading. Dan is langzamer spelen ineens best lastig...

https://soundcloud.com/user-868083193/pink
Klinkt goed. Je constatering dat het geluid beter had gekund is juist, maar doet verder niets af aan de kwaliteit van het basspel.

Overigens in de tijd dat MP3.com een soortgelijke rol vervulde (tot 2003) als CD Baby nu kon je daar CD-tjes aanschaffen. Voornamelijk van 'independent artists'. In die tijd heb ik van Scott Whitley twee alleraardigste CD's kunnen kopen 'Gejic Cuttlen' en 'Don't look back'. Beide prima uitgaven.
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Bedankt! Ik had de opname ook eigenlijk puur even gemaakt voor mijzelf. Leuk van die cd's. Vind wat hij nu doet bij Big Country ook best geinig.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Ik heb ontzettende zin ervan gekregen om Mr. Pink op de 'video' lijst te zetten. Gewoon omdat ik als 15 jarige niet kon geloven dat ik het ooit zou kunnen spelen, en het lijkt te lukken zonder al te veel studie. :)
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Gewoon doen! :jam:
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Wordt wel lastig om de bas weg te halen, dus zal hem zelf moeten opbouwen. Dan wordt het een project met zelfgeprogrammeerde drums, zelfgespeelde synths en gitaren. :)
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Staat ook best een goeie backing track op youtube! Die is best ok!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Stuk van mijn duim geschaafd, dus niet in staat om iets met Mr. Pink te doen (Mr. Thumb?)

Maar ik had toch zin om iets te doen, dus maar één van mijn favoriete baspartijen van Robbie Shakespeare geprobeerd. Best lastig om de timing heeeeeeeeeelemaal goed te krijgen. Het is zowel achter de tel als er volledig op bij vlagen.

Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Lekker! En eindelijk de muts, koptelefoon hoort er over heen hè ;) Ik ken Robbie Shakespeare alleen van de Dylan albums waar hij op speelt. Vind zijn spel op 'infidels' erg lekker!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Het is niet eens een muts :)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Zag dit net passeren op fb...frappant dat mij alweer de grafieten hals opviel tussen alle andere klanken

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Ik had precies hetzelfde! weet niet of ik dat geluid nou mooier vind, denk het niet eigenlijk..
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Ik hou wel van dat wat schelle...ik zat ietwat ongeinteresseerd te luisteren terwijl ik hier met andere dingen bezig ben omdat je het na verloop van tijd wel wat gehad hebt en toen spitsten mijn oren zich toch opeens.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Had ik ook gedaan...aangezet en ondertussen aan het werk. Kijken wanneer het opvalt. Kwam toch bij Sonic Blue 62RI uit.
Plaats reactie