Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18690
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Sterker nog, juist door mijn aangeleerde techniek te vergeten kan ik spelen wat ik hoor in mijn hoofd. Denk dat je dat het beste ziet in Undertow en Nightclub, waarin ik vaak op de split second iets probeer en soms lukt het ook niet (en het zijn zeker niet de handigste vingerzettingen).

Dank je, nangyala!
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Na behoorlijk geïrriteerd te zijn geweest over mijn vorige opname van Stressfest vandaag het nog maar eens gespeeld. Gewoon 1 take, snoer erin, chorus aan, cameraatje aan en gaan met de banaan. Best tevreden. Daarna ook ff mr.pink op dezelfde manier gedaan. Op een gegeven moment ben ik het niet helemaal eens met de backing track en ben ik maar gestopt. Toen vond ik de auto-wah functie op mijn laptopje dus daar nog wat mee gepielt :wink:



Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18690
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Kikken gaaf, Reinier. :) Veel beter, Stressfest inderdaad (en het was al niet slecht). Mr. Pink gaat erg lekker ook. Het ziet er ontspannen uit, en jijzelf ook vooral. :D

Die tweede take van Stressfest geeft me te denken. Ga dat ook maar eens doen bij een track die minder goed gaat in eerste instantie. Gewoon niet meteen willen bewerken en tot video maken, maar gewoon nachtje slapen en dan echt goed.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Ja dat helpt echt hoor, gewoon iets even laten rusten en dan later nog een keertje doen. En ontspannen inderdaad..Heb erg veel zin in de actieve SWB Pro, deze bass blijft toch echt dat passieve geluid houden inplaats van Larue's hifi Bongo basje ;)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18690
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Ik doe dat met audio wel vaak (pleur soms hele nummers weg), maar ben met video te hyper omdat het zo nieuw is. :D
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6079
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ritz »

Hulde voor badastronaut!
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18690
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

badastronaut schreef: 10 okt 2017, 11:19 Het valt mij ook een beetje tegen eigenlijk. Staan wel een paar leuke Mark King dingetjes op maar ik ben ook niet zo onder de indruk van Copeland's stem. Maar ik ga het album nog wel een kans geven, je weet maar nooit. Luisterde vanochtend weer eens Naar Transatlantic, ook een zogenaamde supergroep. Pete Trewavas op bass. Geen 'technisch' monster ofzo maar wel een tegekke bassist (baslijn van Kayleigh van ik ook echt super).

<filmpje>
Kwam net door LaRue opleving op dit terecht...best leuk. Morse, LaRue, Portnoy, fijne zangers (Portnoy ook!), muziek doet me denken aan The Dear Hunter ( :love: , dat is wel nog meer mijn smaak). Bongo klinkt heerlijk in de mix.

Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Ja das leuk! heb hun beide albums veel gedraaid. Een van de weinige prog achtige platen die vrouw en kinderen ook leuk vinden. Je hoort meteen dat het Steve Morse, Dave Larue en Portnoy zijn. Jammer dat ik die bongo's niet mooi vind om te zien...Tis af en toe trouwens net gewoon de Steve Morse band maar dan met zang 8) knallen dit nummer:

Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door BassAgent »

Niet te embedden, maar: https://www.npr.org/event/music/55812758 ... sk-concert
Tiny Desk Concert van Thundercat. Wat een oneindig harde baas is die man toch.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door nangyala »

badastronaut schreef: 18 okt 2017, 22:24 Ja das leuk! heb hun beide albums veel gedraaid. Een van de weinige prog achtige platen die vrouw en kinderen ook leuk vinden. Je hoort meteen dat het Steve Morse, Dave Larue en Portnoy zijn. Jammer dat ik die bongo's niet mooi vind om te zien...Tis af en toe trouwens net gewoon de Steve Morse band maar dan met zang 8) knallen dit nummer:

Die laatste twee clips deden mij de Bongo weer eens pakken.
Na de drie weken vakantie met een leeg hoofd toch wel weer een verfrissende bas, oeff!
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22615
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Badastronaut : ben altijd benieuwd geweest naar de prestaties van zo'n short scale bas (en zeker dat model dat je daar zelf hebt) maar toch vind ik dat de bas nogal "droog" klinkt (je spel zelf buiten beschouwing gelaten)...ik mis een beetje "rijkdom" in de klank. Hoe ervaar je dat zelf ? Naar verluidt is er dus dat duurdere model maar heeft die dezelfde eigenschappen ?
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Ik vind ze niet mooi die Bongo's maar ze klinken inderdaad top!

Kwam net dit tegen, niet helemaal mijn ding qua stijl muziek, maar wel knap allemaal....

Laatst gewijzigd door badastronaut op 19 okt 2017, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

wombatboter schreef: 19 okt 2017, 10:21 Badastronaut : ben altijd benieuwd geweest naar de prestaties van zo'n short scale bas (en zeker dat model dat je daar zelf hebt) maar toch vind ik dat de bas nogal "droog" klinkt (je spel zelf buiten beschouwing gelaten)...ik mis een beetje "rijkdom" in de klank. Hoe ervaar je dat zelf ? Naar verluidt is er dus dat duurdere model maar heeft die dezelfde eigenschappen ?
Dit is nog gewoon een standaard model hoor, gewoon passief alleen met een een mooier topje erop. De nieuwe SWB pro heeft 18 v actieve elektronica, krijg ik in november en daar komen ongetwijfeld filmpjes van ;) Ik mis zelf eigenlijk niks qua klank. Heb alleen zelf nog niet echt goed spul om de bas op te nemen. Ik heb afgelopen week in de 'echte' studio een aantal nummers ingespeeld met zowel deze eerste serie SWB als ook met de Chowny. Ik had de nummers eerder ingespeeld met een Fender jazz en een Sandberg California maar uiteindelijk hebben we de shortscale tracks gebruikt. Komende zondag hoop ik een eerste mix te krijgen van één van de nummers. Zal ik je die wel even sturen! Jammer dat je zover weg woont anders zou ik zeggen kom maar eens testen.

Scott heeft zelf ook heel veel filmpjes met best een goed geluid....

Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6079
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Federico Malaman

Bericht door ritz »

Het 'slap-stukje' na 0:51 is erg fijn (het eerste gedeelte overigens ook wel).

Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Ja die Malaman die kan er wat van :jaaaaa: ...klinkt alleen wel behoorlijk fout dat ' slap it daddy' :shock:
Plaats reactie