Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Stinky »

leuk om te zien hoe een idee voor een liedje soms jááááren kan blijven hangen om uiteindelijk in een totaal andere versie te worden uitgebracht:








heb geen exacte datum voor de eerste demo maar ik denk dat er tussen het eerste ideetje en de album release minimaal zo'n 10 a 15 jaar, als het niet meer is.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18731
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Leuk! :)

Op mijn laatste plaat staat een nummer zo oud als mijn relatie (25 jaar oud)! Schreef het op gitaar (als solostuk), kreeg nooit een zanger gevonden die het wilde zingen, en uiteindelijk bleek een gedicht van Bloem er perfect op te passen. :D Sonja is dolblij dat ze me dat stukje niet meer hoort spelen.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Rieno »

Mij wat te druk gespeeld, maar lekker in de groove en een fijne sound uit een budget SX-basje :D

I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Zoooo wat een vette versie van Oleo. Lekkere sound! Je moet er van houden maar ik vind de 'country' solo van die gitarist heerlijk. Heerlijk bas geluid en wat een drummer! Damn...

Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Dommel'd »

En de nominatie voor meest vage bass video! ''''Tromgeroffel''

Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Prachtig gespeeld...ik vraag me soms (als leek) waar hij dat harmonisch inzicht heeft gehaald (het hangt er niet mee samen maar aan de andere kant kan hij geen noten lezen)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Ik denk dat Pino gewoon héél veel naar muziek heeft geluisterd en dingen heeft uitgezocht/nagespeeld. Daarnaast mega veel ervaring natuurlijk. En sommige mensen hebben gewoon de mazzel met hun aangeboren muzikaliteit....
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Inderdaad, hier in Belgie hebben ze kerels zoals Nicolas Fiszmann die echt geen noot kan lezen en verschillende instrumenten beheerst.
Hij speelt al enkele jaren met Dominic Miller en Mike Lindup..Sommige kerels hebben hét gewoon.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »



Ik vond de combi van Pino, Manu Katche en Dominic Miller ook echt tegek.

Met hard werken kom je een heel eind, maar bij sommigen zit 'het' er gewoon ook al in. Geldt ook voor de fysieke kant. Iemand als Hadrien Farraud is bijvoorbeeld gewoon een vinger acrobaat. Dat gaat lang niet iedereen fysiek halen...
Laatst gewijzigd door badastronaut op 07 apr 2017, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door deevit »

Noten lezen en kennis van theorie hoeft ook niets met elkaar te maken te hebben. Ik gok dat Pino wel degelijk een pak harmonische kennis heeft. :)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Dat heb ik ook geschreven, het heeft niets met elkaar te maken maar ik vraag me af waar hij die kennis vandaan heeft gehaald....heeft iemand hem dat allemaal uitgelegd, is het zelfstudie ?
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door deevit »

Ah, dat had ik gemist, excuus. :) Dat inderdaad, of een combinatie daarvan. Er zijn heel wat gevallen autodidact in de top van muzikanten (Feraud is er ook zo één).
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Iemand als Alan Holdsworth is ook autodidact. Bizar hoeveel kennis die man heeft over harmonie e.d. Zelfstudie inderdaad, maar dan de oude 'old school' manier zonder youtube filmpjes....
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door deevit »

Guthrie Govan is ook een fantastisch voorbeeld. Zijn aanpak was, uitzoeken wat hij mooi vond, vervolgens naar de bibliotheek en uitzoeken hoe en waarom dat zo in elkaar zat. Maar bijvoorbeeld Govan, Holdsworth en Feraud zijn wel onaardse mensen wat dat betreft, ik denk niet dat iedereen er op die manier uit kan komen.
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6080
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Cody Wright & Michael Manring

Bericht door ritz »

Een niet alledaagse combinatie.

Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Plaats reactie