Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
wombatboter

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter » 15 sep 2017, 17:39

Straf bezig, Tjarko....ben erg onder de indruk en dat is prettig !
what fools these mortals be

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 15 sep 2017, 17:51

Dank je Geert. Betekent veel voor me. Op een zeker moment toen ik bij je op één van je bassen aan het spelen was, speelde ik iets snels en jij riep 'dit blijven herhalen' en ik zei 'maar dat doe ik nooit' en jouw antwoord 'je doet het NU!' is blijven hangen. Ik ben serieus op snelheid en accuraat spelen aan het studeren. En die Gone To Pieces...Sonja zei dat ik die toch prima nog in de avond even kon doen. Het lukte totaal niet totdat ik 'IK DOE HET NU' tegen mezelf zei. Daarna stond ie erop. :)
Enkel onzinbiedingen graag

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom

badastronaut

Bericht door badastronaut » 15 sep 2017, 20:56

leuke en goeie filmpjes weer! Wel toevallig, heb zelf Gone to pieces een tijdje geleden ook uitgezocht, lekker om te spelen! Wat waren de jaren 80 toch een heetlijke tijd voor bassisten! ..Maar wat ik me nou afvraag, wat heb je nou eigenlijk nodig om deze top kwaliteit filmpjes te maken? Welk programma's en geluidskaart enzo?

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 15 sep 2017, 21:35

:)

Bedankt badastronaut. Haha, topkwaliteit filmpjes. Ik heb kennelijk hoge standaarden, want ik vind het nog niet zo goed allemaal. Qua filmpjes is het echt nog een beetje aftasten. Qua audio heb ik de boel redelijk goed voor elkaar, maar video is maar een ingewikkeld en nieuw gedoe. Ik deed tot de laatste alles met een instap model Logitech webcam, audio in Sonar (met een RME Multiface II en alleen een Avalon U5 tussen de bas en de RME). Omdat ik bij de laatste de gitaarbeelden wilde samenvoegen met de basbeelden, ben ik uitgeweken naar Adobe Premiere. Een tamelijk ingewikkeld programma (90% van de termen kan ik niet plaatsen).

Bij de laatste was de bas in drie takes 'OK genoeg' (ik hoor nog steeds missers), gitaar kostte iets meer takes want het is een lastig partijtje. Vervolgens was ik anderhalf uur bezig met kutten om het in sync te krijgen met beeldfades. :lol:

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom

badastronaut

Bericht door badastronaut » 15 sep 2017, 21:54

Tsja als je jou filmpjes vergelijkt met een heleboel andere bassistenfilmpjes op youtube is het wel top kwaliteit hoor! Zeker qua bas geluid! Ik vind dat Adobe premiere zelf nogal een ruk programma haha komt waarschijnljk ook omdat ik het niet half snap ;) zal binnenkort weer eens een poging wagen denk ik...ff mijn SWB'tjes promoten :)

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 15 sep 2017, 21:56

Er stond dan ook 1 ding voorop bij het maken van deze filmpjes (na het zien van veel YT filmpjes): laat het eens van een goede kwaliteit audio zijn. :-) Ik ben een neuroot met dit soort dingen. Dat komt hier wel goed uit.

Om de oude bas weg te filteren gebruik iets wat ooit bij Sonar zat: Roland R-Mix. Best een magisch tooltje (alhoewel het in basis gewoon een mid/side eq met visuele hulp is). Maar je kunt zelfs een zangpartij achteraf van galm voorzien, weghalen, of alleen overlaten. Je zoekt het gebied wat je wil uitlichten of wegfilteren met het rechthoekje en draait dan faders omlaag.

Afbeelding

Ik ben nu op zoek naar een manier om meer kamergeluid erbij te krijgen (levendigheid) zonder dat het meteen kut klinkt.

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom

badastronaut

Bericht door badastronaut » 17 sep 2017, 21:01

Link

En nu hup allemaal een Chowny bestellen :)

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 17 sep 2017, 21:05

Out of my comfort zone. Ik luister dit soort dingen vaak, maar speel ze nooit. Ik had er echt moeite mee. :lol:

Link

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 17 sep 2017, 21:10

badastronaut schreef:
17 sep 2017, 21:01

Link

En nu hup allemaal een Chowny bestellen :)
:worship:

Man!

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom

badastronaut

Bericht door badastronaut » 17 sep 2017, 21:13

Ik speel nog bijna wekelijks wat nummers uit mijn Motown James Jamerson boek, for once in my life, how long has that evening train been gone, what's going on..heerlijk om te spelen, terwijl ik er nooit naar luister verder. Leuk filmpje weer in elk geval! Je bent op dreef!

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 17 sep 2017, 21:16

Die extra basnoot van hem bij 1:04. Heb echt het idee dat het niet de bedoeling was. :)

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom

Heinz

Bericht door Heinz » 17 sep 2017, 21:33

Lekker gespeeld hoor..! Ik vind I Want You Back altijd een erg fijne baspartij om te spelen. Als je het origineel van Wilton Felder geïsoleerd hoort klinkt het gortdroog, maar in de mix klinkt het fantastisch.

Link
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: RockAfellas | Youtube channel: Bassguitarvideo

zomnius

Bericht door zomnius » 17 sep 2017, 21:50

Link

heerlijk... (vanavond in NL...)
Jouw bas lijkt best wel op een......

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 17 sep 2017, 21:52

Voor mij gisteravond al (zie concertverslag). Het was echt weergaloos.

Mijn album Tijd

Mijn Flickr fotostroom

badastronaut

Bericht door badastronaut » 17 sep 2017, 23:04

Wel toevallig trouwens, ik was dit weekend zelf ook een beetje aan het pielen met Mr.Pink om nou eens uit te vogelen wat de lekkerste slap stand is op mijn Chowny. Gewoon in het midden dus. Beetje slechte opname (volume gaat een beetje op en neer) en snel opgenomen...(en natuurlijk eigenlijk geen filmpje..)

Had hem ooit ingestudeerd op het tempo van live at reading. Dan is langzamer spelen ineens best lastig...

https://soundcloud.com/user-868083193/pink

Plaats reactie