Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Hagen »

Ja, dat effect op je gitaar. Het kwam zo mooi uit, net ergens in een korte rust. Subtiele extra's die extra kwaliteit toevoegen. Hoed af.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18696
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Ik baal wel dat de video in de bassolo niet synct met de audio. Ga toch even kijken of ik dat nog kan fixen.

[edit]nieuwe versie waar de video bij de solo een paar frames is verschoven, volgens mij nu beter...de andere link is dood[/edit]

Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18696
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Je weet wat ze zeggen van bassisten met kleine bassen...



Aparte techniek wel...soort van duim-eekhoorntjes...vraag me af of hij het ook muzikaal kan inzetten.



Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Wat hij met plectrum uitspookt is toch ook wel vrij adequaat...

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18696
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Zag een filmpje voorbijkomen op FB, waarin zijn buurvrouw hem bezoekt omdat ze geluiden hoorde (zij filmt het ook). Er bleek dat hij een nieuwe bas had. Was vrij waanzinnig wat ie daar deed. Kan het alleen niet vinden op Youtube. Ik vond veel pielfilmpjes en een paar studio opnamen die me niet heel erg overtuigden.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Het helpt vaak wanneer er wat ritme in voorkomt...Die Andy Irvine heeft ook zo'n vervelende gewoonte om wat eindeloos te zitten pielen in het ijle en dat overtuigt me vaak minder omdat het zo random is (ik ben daar ook schuldig aan maar het dient ook maar voor tien bassisten in Nederland op een forum).
Als je hem dan met zijn blues-groepje bezig ziet is het een pak minder.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18696
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »



Opvallend melodische (lange) solo van Marthe rond de 12 minuten, die meestal toch de voorkeur geeft aan percussief vuurwerk. Wat een afgeragde bas ook.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Lekker gedrumd ook alweer..heerlijk toch als je zo'n drummer hebt die je kan ondersteunen en toch lyrisch is.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18696
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Ja, lijkt me heerlijk om mee te spelen. :-)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Ik zie het de drummer van bvb Dinosaur Jr of Weezer niet echt doen.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18696
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Nee maar ik hoef deze drummer ook niet bij Weezer te horen. Net zo min als Patitucci bij de Red Hot Chili Peppers. Alles heeft zijn plek.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Daar heb je een punt ...ik schrijf het ook een beetje omdat ik ooit wat kommentaar las van fans van Dinosaur Jr toen die groep eens ergens te gast waren in één of andere tv-show waarbij iemand van het huis-orkest insprong voor één van de bandleden. Kreeg je die smalende kommentaar : "Ha, alsof die overgeschoolde studio-muzikanten aan de enkels kunnen komen van iemand van Dinosaur Jr !!". Toen dacht ik bij mezelf : "Er kan wel iemand inspringen bij Dinosaur Jr waarbij het vermoedelijk nog redelijk verteerbaar zal zijn maar omgekeerd zie ik het niet echt gebeuren". Alles heeft idd zijn plaats, je hebt gelijk.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18696
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Ah, ik was al verbaasd over de naam Dinosaur Jr, die ik al in geen jaren meer had gehoord. Kon het even niet helemaal plaatsen. :D

Ach ja, de klassieker. Er was ooit een TV programma waarin een klassiek violiste in een maand leerde DJ-en, en een DJ probeerde viool te spelen. Je mag 1x raden wie er binnen een maand vloeiend platen aan elkaar kon draaien, en wie er klonk als een krassende kleuter. Ik snap nooit zo goed waarom er zo gevoelig wordt gedaan. Je hoeft niet neer te kijken op mensen die meer (of minder) kunnen, maar wel erkennen dat er een verschil is? En ja, je kunt voor bepaalde stijlen te netjes spelen. Of de timing te mathematisch correct doen (reggae of funk door klasssiek geschoolden is doorgaans de hel). Net zo goed houdt Flea het geen minuut vol bij de Yellowjackets. Dat maakt ze niet minder in hun eigen vakgebied. Daarentegen kan iemand die goed luistert, en de juiste techniek heeft om die kennis toe te passen, zich wel beter bewegen in een andere stijl dan iemand die die techniek niet heeft. Thundercat heeft bij de Suicidal Tendencies gespeeld. Darryl Jones bij de Stones. Ik kan geen voorbeelden verzinnen de andere kant uit.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Ik kende die Roks-bassen niet echt (maar ze worden nu in Brussel ook verdeeld) en ging op zoek naar een filmpje..
Dit klinkt heel aardig en dat is toch Mart van hier op het forum die nog steeds ijverig en succesvol filmpjes maakt met zijn broer...?
Ze worden veel bekeken en terecht..
Blijft raar dat ik geen enkele van die links kan embedden en andere wel, zowel die bovenaan de pagina als die van "delen" werkt niet.
Hoe doen jullie dat eigenlijk en wat moet ik aanpassen ? Voor zover ik dat dus kan want ik heb maar twee links die ik kan gebruiken en die zijn zeer kort qua informatie..

what fools these mortals be
Plaats reactie