Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Dank je, Reinier! Ik heb zowel over de titel als de bandnaam even nagedacht. Belachelijk gedoe, maar ik hoorde het in mijn hoofd en dan is het niet meer te stoppen. :D
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Joey »

"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

En weer een copyright claim. Begrijp er geen hol van...er staan volledige platen op YouTube!
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6066
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ritz »

Pedullist schreef: 20 nov 2017, 11:19 En weer een copyright claim. Begrijp er geen hol van...er staan volledige platen op YouTube!
Ik heb die ergernis al eens eerder gedeeld. Zelfs 'claims' gekregen van muziek die uit de YT-muziekbibliotheek kwam... Echt lachwekkend. Het complete oeuvre van artiesten kan probleemloos geplaatst worden. Soms krijg je dan ook nog de kreet te zien 'aanbevolen voor jou'. Echt heel raar en valt niet te begrijpen.
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Ik heb een geschil ingediend...

Tijdelijk te zien totdat ze die weer afkeuren. :) Inmiddels snap ik dat het Nederlandse fair use recht afwijkt van de Amerikaanse. In Nederland mag je alleen citeren. Dus die wordt waarschijnlijk wel afgekeurd.
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3254
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door RonC »

Pedullist schreef: 18 nov 2017, 14:48 Genoeg geluld...hierbij een super elitaire mashup van Living Colour en King Crimson:

Klasse! :worship:
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Dank je wel. :) Het was vrij pittig. Het in je hoofd horen is iets anders dan het daadwerkelijk spelen.

Dispuut is afgewezen. :(
LowLife
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2015, 13:00

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door LowLife »

Pedullist schreef: 18 nov 2017, 14:48 Genoeg geluld...hierbij een super elitaire mashup van Living Colour en King Crimson:

Vanwege copyright geneuzel maar zo
Lekker klinkende Jazz zeg! Lust ik ook wel! Zijn die elementen van Paul Hendrix(Lijkt me??) daar de oorzaak van? Of hoe zit dat met die elektronica?
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Toon stond volledig open hier. Overheersend brug pickup, bij de gitaarsolo beiden open Verder is alles passief op deze bas, rechtstreeks door Avalon U5 de geluidskaart in. Daarna beetje eq (dipje bij 100Hz), minimale compressie, dus ja, wat je hoort is voor 95% de HendriX pickups.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Rieno »

Deze maar weer eens op herhaling..het blijft een sterk staaltje contrabssisme!


(actie op 0:20)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
LowLife
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2015, 13:00

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door LowLife »

Pedullist schreef: 25 nov 2017, 22:31 Toon stond volledig open hier. Overheersend brug pickup, bij de gitaarsolo beiden open Verder is alles passief op deze bas, rechtstreeks door Avalon U5 de geluidskaart in. Daarna beetje eq (dipje bij 100Hz), minimale compressie, dus ja, wat je hoort is voor 95% de HendriX pickups.
Ik heb een element van een G&L L-5000 door hem laten herwikkelen. In eigenlijk een split-coil precision element. Zeer tevreden over.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door zomnius »

Blijft een lekker fender lijntje...

Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Valt me telkens weer op hoeveel bassisten dit fout spelen (zelfs de gerenommeerde Yt-ers) en zich er makkelijk van maken door hammer-ons te gebruiken terwijl Freddy ze voluit slapt...een pak moeilijker natuurlijker omdat je duim snelheid moet krijgen
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Ja ach...wat is fout? Je speelt de noten toch? Dit behoort voor mij tot de vrijheden die ik mezelf geef als ik zoiets doe in ieder geval. Regelrechte kopieën van het origineel vind ik niet zo boeiend (of ik heb er het geduld niet voor). Uiteindelijk voeg ik vaak weer dingen toe waardoor het toch weer lastig wordt (of ik ga ineens slappen terwijl het met vingers moet).
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Je hebt een punt maar ik heb het vooral op basleraars op YT die ermee uitpakken met hun "how to play.." en het dus eigenlijk zelf niet kunnen spelen zoals het origineel.
what fools these mortals be
Plaats reactie