Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

BassAgent schreef: 28 jun 2018, 21:09 Zeker van Cody verwacht ik beter, maar ik heb Manring eigenlijk op 1 keer na nog nooit iets interessants horen spelen eigenlijk.
Gewaagde uitspraak. Ik vind Manring eigenlijk een van de weinige solo bassisten waar ik met plezier naar kan luisteren. Hij breng wel echt iets nieuws en muzikaals dat ik bij veel andere solo bassisten mis. Niet dat ik alles tof vind (dat tapping gebeuren mag hij voor mij overslaan bijvoorbeeld, en drie bassen tegelijk ook), maar zijn rustige fretloze stukken bijvoorbeeld vind ik mooi. Ook qua composities stijgt hij boven de rest uit.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pellek »



Wat een lekker geluid. En dat van zo'n SX basje. Nice.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door BassAgent »

basloze fret schreef: 28 jun 2018, 23:44
BassAgent schreef: 28 jun 2018, 21:09 Zeker van Cody verwacht ik beter, maar ik heb Manring eigenlijk op 1 keer na nog nooit iets interessants horen spelen eigenlijk.
Gewaagde uitspraak. Ik vind Manring eigenlijk een van de weinige solo bassisten waar ik met plezier naar kan luisteren. Hij breng wel echt iets nieuws en muzikaals dat ik bij veel andere solo bassisten mis. Niet dat ik alles tof vind (dat tapping gebeuren mag hij voor mij overslaan bijvoorbeeld, en drie bassen tegelijk ook), maar zijn rustige fretloze stukken bijvoorbeeld vind ik mooi. Ook qua composities stijgt hij boven de rest uit.
Ik heb behoorlijk wat van 'm gecheckt maar ik vind 'm eigenlijk altijd vals spelen als-ie fretless speelt. Zal misschien komen omdat de intonatie van z'n bas continu verandert met die wazige Hyperbass en honderd stemmingen, maargoed. Ik vind The Enormous Room wel heel mooi.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

Ik vind dat eigenlijk wel meevallen, het heeft mij nooit gestoord en ik ken genoeg bekende bassisten met een slechtere intonatie. Dit bijvoorbeeld vind ik mooi, zoet, maar toch mooi en gevoelig gespeeld. En met een mooie toon.
https://m.youtube.com/watch?v=RE9nfi5spE0
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Ik hoor dat vals spelen eigenlijk ook niet echt...
Ik had gereageerd op de video en kreeg vrij snel antwoord van één van de deelnemers : "On this Bb blues, I can say that the tune is supposed to be Ab7 on bars 11 and 12 the first time, and Bb7 the second time around on bars 11 and 12. Playing the high bass, it was out of my hands!!! Haha. I think we all just went with the flow and had some fun."

De perceptie van "fun" varieert toch al eens..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

Deze dan. Wat experimenteler. Ik vind het te gek wat hij hier doet. Tenminste weer eens wat anders. Embedden lukt niet vanaf de iPad.

https://youtu.be/WwJDUeeUG9g
Laatst gewijzigd door basloze fret op 29 jun 2018, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Ik vind Michael Manring altijd wel tegek eigenlijk. Zijn geslap van de laatste tijd vind ik wat minder maar zijn fretless werk kan ik wel waarderen. Dat filmpje is natuurlijk gewoon maar een jam, beetje mislukt dat wel...maar ach.... moment opname van een paar erg goeie bassisten.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

Heeft Bassagent niet toevallig per ongeluk de Shred gekeken van Manring? :D
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Strabel »

Ja mannen ,smaak blijft persoonlijk,ik ben ook geen fan van Manring maar kan wel waardering opbrengen voor muzikanten die iets "eigens" inbrengen in hun spel.
Er is tegenwoordig zo'n keur aan goede bassisten te bewonderen dat je op een of andere manier ook een beetje"gedwongen" word om voor een bepaalde stijl en/of bassist te gaan.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Ik vind Manring een erg goede componist, en dat kun je vooral goed horen op zijn eerste paar platen (alhoewel de stijl wat schmaltzy is).

Ondersteunend spelen doet hij ook mooi, zoals op Fates Warning gitarist Jim Matheos' soloplaat:

Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Ben je filmpje aan het beluisteren...prachtige muziek en hoe Manring speelt en zo luid in de mix ! Heerlijk, toch een basklank om van te dromen, ik moet een Zon hebben !! :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

:D
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Green Goblin »

Pellek schreef: 28 jun 2018, 23:48

Wat een lekker geluid. En dat van zo'n SX basje. Nice.
Ik heb ze net ook van de week ontdekt. Superlekker. SX (met andere elementen), schuimpje onder de kap en 8 jaar oude flatwounds.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

wombatboter schreef: 29 jun 2018, 16:52 Ben je filmpje aan het beluisteren...prachtige muziek en hoe Manring speelt en zo luid in de mix ! Heerlijk, toch een basklank om van te dromen, ik moet een Zon hebben !! :-)
en nog behoorlijk zuiver voor een valsspeler! :D
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Ik heb Drastic Measures grijsgedraaid en hoor af en toe een vals nootje bij de tapstukjes, maar verder valt het wel mee inderdaad. Hij is ook tof bij Wadada Leo Smith's Miles Davis project. Half uur 2 noten drukken. Echt knap om je zo in te houden.
Plaats reactie