Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Rieno »

Mwah, je hoeft ook geen sterrenkok te zijn om spruitjes onsmakelijk te vinden, toch? Wooten gaat soms erg ver in z'n creativiteit en dat is knap..maar niet altijd mooi (of smakelijk).
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door BassAgent »

ritz schreef: 24 mei 2018, 15:33
BassAgent schreef: 24 mei 2018, 14:13 Jep, héél veel Wooten in z'n spel. Wel minder onsmakelijk dan Wooten af en toe kan zijn.
Het begrip onsmakelijk in verband brengen met Wooten is wel heel weird, maar niet iedereen kan natuurlijk zo goed en smaakvol spelen als BassAgent.
:facepalm:
Ik word zo moe van het "kun jij het beter dan"-argument. Ik vind Wootens gedubbelslap superknap en ik kan het niet maar ik vind het een circustrucje. Wansmakelijk. Ik kan ook geen trompet spelen maar moet ik dan iedere trompettist geweldig vinden omdat ik het niet kan?

Voorbeeldje: ik vind dit dus heel mooi. Mooi thema, virtuoos gespeeld, muzikaal, mooi gefraseerd. Tot pakweg 4:00, dan wordt het voor mij "kijk eens wat ik kan" en dat vind ik zo ontzettend oninteressant en onmuzikaal dat ik het daar echt uitzet. Nee, ik kan het niet, maar dat zeg ik ook niet. Ik vind het superknap en waanzinnig en alles en Wooten is een held voor me maar dat gefreak waar mensen zo op kwijlen vind ik gewoon stom en onnodig.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Rieno »

Wooten is op z'n best in een band als bassist..solo doet ie knappe dingen met leuke ideeën, maar als 'gewoon' bassist vind ik 'm het leukst. Zijn we het zo maar eens eens, Hidde!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door BassAgent »

Niet te geloven! Dat doen we anders nooit.

Hier vind ik Wooten echt briljant:

Die solo :worship:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Rieno »

Zelfde verhaal bij dit filmpje..zo smaakvol, maar niks van de trucjes 8)

I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6066
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ritz »

Zo zie je maar weer hoe een ieder muziek kan beleven. Wel fijn dat Hidde z'n bijdrage ietwat heeft genuanceerd. Het begrip smakeloos (of wansmakelijk) zou ik in ieder geval niet met Wooten in verband willen brengen (maar over smaak...). Iets wat een ander niet kan hoeft niet per se wansmakelijk of smakeloos te zijn naar mijn idee. Het gaat hier wel over een van de meest gelouterde bassisten ooit.
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door BassAgent »

Barbra Streisand is ook 1 van de meest gelouterde zangeressen ooit, maar ik vind het ontzettend wansmakelijke herrie ;)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Strabel »

Ah,zie je wel,over smaak valt te "twisten". :dance:
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pellek »

ritz schreef: 24 mei 2018, 17:02 Zo zie je maar weer hoe een ieder muziek kan beleven. Wel fijn dat Hidde z'n bijdrage ietwat heeft genuanceerd. Het begrip smakeloos (of wansmakelijk) zou ik in ieder geval niet met Wooten in verband willen brengen (maar over smaak...). Iets wat een ander niet kan hoeft niet per se wansmakelijk of smakeloos te zijn naar mijn idee. Het gaat hier wel over een van de meest gelouterde bassisten ooit.
Dat is een kulargument. Ik kan Snarky Puppy niet uitstaan. Ik vind het niet smakeloos maar wel emotieloos. En ik weet dat het technisch heel goed is, en blablabla.

Ik ken ook genoeg mensen die Queen niks vinden, terwijl die toch echt zowel qua techniek als compositie heel ver bovenaan zitten. Dan ga je toch ook niet zeggen van 'Heej maar het is wel echt een uhm, hele beroemde en goede band he, daar kun je zoiets niet over zeggen.' Jawel dat kan zeker.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door BassAgent »

Dank u Pelle
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

Denk dat het vooral de woordkeuze is. Onsmakelijk zegt iets over smaak. Misschien is het niet jouw smaak, maar wel die van iemand anders. Iemand anders kickt misschien op dat technische gefreubel en anderen stoot het af.
Laatst gewijzigd door basloze fret op 25 mei 2018, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Strabel »

Ja,discussie over dit soort dingen moet je vaak in een bepaalde context plaatsen/zien.
Ik vind die syncopische plukjes van V/W ook niet altijd even mooi,maar het hangt wel een beetje samen met zijn visie/instelling dat je jezelf moet of willen uitdagen,in die optiek maakt hij dan waar wat hij zegt.(mooi of niet mooi)
Bekende of beroemde muzikanten/groepen hebben natuurlijk vaak meer context dan alleen maar technisch of melodieus of inventief
te zijn,vaak zijn dit ook de voorhoede lopers/inspiratie bron voor anderen geweest.
Iedereen mag van alles vinden van een groep/muzikant,maar met een beetje context erbij kom je soms tot andere inzichten,positief of negatief.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6066
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ritz »

Dank en helemaal juist basloze fret. De begrippen smakeloos en wansmakelijk in verband met muziek brengen is typisch want dat heeft niet zo veel zin.
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pellek »

basloze fret schreef: 25 mei 2018, 12:31 Denk dat het vooral de woordkeuze is. Onsmakelijk zegt iets over smaak. Misschien is het niet jouw smaak, maar wel die van iemand anders. Iemand anders kickt misschien op dat technische gefreubel en anderen stoot het af.
Nou ja onsmakelijk zegt dat diegene het niet vind smaken, toch? Dat is volgens mij niet gelinkt aan de smaak van andere mensen. Althans, zo lees ik het. Het zijn misschien termen die sterk zijn maar iemand heeft nog steeds het recht ze te gebruiken. En naar mijn idee heeft Hidde de term niet eens heel sterk gebruikt
Wel minder onsmakelijk dan Wooten af en toe kan zijn.
.
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6066
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ritz »

Pellek schreef: 25 mei 2018, 17:07
En naar mijn idee heeft Hidde de term niet eens heel sterk gebruikt
Wel minder onsmakelijk dan Wooten af en toe kan zijn.
.
En dit dan:
BassAgent schreef: 24 mei 2018, 16:18 maar ik vind het een circustrucje. Wansmakelijk.
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Plaats reactie