Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
eppie
Berichten: 203
Lid geworden op: 17 nov 2010, 15:12

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door eppie »

[Youtube]https://youtu.be/kVfqvIGLLp0[/Youtube] :kwijl:
Gebruikersavatar
eppie
Berichten: 203
Lid geworden op: 17 nov 2010, 15:12

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door eppie »

Plaatje lukt me nog niet.... Hehehe
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

Pedullist schreef: 22 sep 2018, 15:32 Rond de 17e minuut prachtig fretloos Wal baswerk (Giblin?)
Is geen Wal, maar een of andere jazz bas en inderdaad Alan Thomson. John Martyn blijft te gek...
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7179
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door HNZ »

Lekker gebruik van een Beatle basje in een Americana bandje - de Wood Brothers bij Vrije Geluiden.
Ik heb ze gecheckt en Chris Wood blijkt dus de bassist van Medeski, Martin & Wood!!!
Voor wie ze niet kent: Een toonaangevende naam in eigentijdse jazz en impro music.

Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Leuke band! goeie bassist ook die Wood. Medeski, Martin & Wood zijn tijden 'de band van' Scofield geweest.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door CaptainSlow »

leuk man, ik "ontdek" weer eens een bandje als ze het land alweer uit zijn.... :facepalm:
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7179
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door HNZ »

CaptainSlow schreef: 23 sep 2018, 17:06 leuk man, ik "ontdek" weer eens een bandje als ze het land alweer uit zijn.... :facepalm:
:D

Ja! Ik ook.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

Ik had het ook gezien. Zeker tof, ik miste alleen de contrabas. Ik vind Wood interessanter op contrabas eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door BassAgent »

badastronaut schreef: 23 sep 2018, 16:36 Leuke band! goeie bassist ook die Wood. Medeski, Martin & Wood zijn tijden 'de band van' Scofield geweest.
Nouja, tijden, tijden, ze hebben een paar keer samen gewerkt. Helemaal te gek trouwens.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door dr. Bassvibes »

basloze fret schreef: 23 sep 2018, 17:27 Ik had het ook gezien. Zeker tof, ik miste alleen de contrabas. Ik vind Wood interessanter op contrabas eerlijk gezegd.
Hij speelt ook contrabas in deze band. :) Ik heb ze een paar weken terug in Heerlen gezien: waanzinnig. Steengoede muzikanten. Je hoort binnen deze band heel duidelijk de Medeski, Martin & Wood vibe terug, wat voor mij duidelijk maakt dat hij een behoorlijk bepalende factor is binnen ook die band.
badastronaut schreef: 23 sep 2018, 16:36 Leuke band! goeie bassist ook die Wood. Medeski, Martin & Wood zijn tijden 'de band van' Scofield geweest.
Nou, ze hebben een tijdje met Scofield samengewerkt. Om ze nu als 'band van' weg te zetten... :) (oh ja, wat Hidde zegt! :D )
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Nou ja...wat ik bedoelde is dat ze op een aantal albums en tours zijn mede muzikanten zijn geweest. Eerst meer op de 'achtergrond' en later als Medeski Scofield Martin & Wood. Dat dus.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door dr. Bassvibes »

In dat geval hebben we allebei gelijk, wist niet dat ze ook 'naamloos' met hem gespeeld hebben.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Nou, die periode 'in de achtergrond' heb ik gemist (volg ze al vanaf de tweede plaat). Ooit naar één van de eerste concerten met Scofield in Nederland geweest, alwaar er enige teleurstelling was: MMW was er niet bij en in zijn geheel vervangen door iets anders. :-O Weet nog goed dat ik bijna weer was gegaan. Maar de vervangingsband was echter erg goed. :) Weet niet meer wie het waren.
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ritz »

Pedullist schreef: 24 sep 2018, 17:56 Maar de vervangingsband was echter erg goed. :) Weet niet meer wie het waren.
Toch niet met Gary Grainger en Dennis Chambers? (dat zou je nog wel geweten hebben, lijkt me).
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Met op de 'achtergrond' bedoel ik dat ze meespeelden op de cd van Scofield maar het nog wel echt een solo Scofield album was (a go go). Op het 2e album dat ze samen deden was dat anders. Of zoals Chris Wood hetzelf gezegd heeft: "A Go Go was John's record and we were essentially sidemen, where Out Louder musically comes from all of us" explains Wood.' Dat dus... Overigens wel één van de meeste funky drummers ooit die Billy Martin...

Plaats reactie