Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1563
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Laxe »

wombatboter schreef: 03 apr 2019, 17:12 Ben al lang fan van bassist Jeremy Meek die sinds zijn eighties- dagen bij Live Wire (bgf-er Laxe kent die groep ook als ik me niet vergis) een aardige staat van dienst heeft opgebouwd (Armatrading, Leo Sayer, enz).
Hier speelt hij de Gaye-classic echt heerlijk en smooth. Hij benadert de Jamerson-stijl maar vindt zelf accenten uit met eigen loopjes en het swingt echt lekker.
Misschien iétsje te druk volgens sommigen maar ik hou er echt van..Is echt een feest voor het oor, heb het al een viertal keer bekeken.

Zo, dat is lekker gespeeld. Jamerson, maar net iets anders. Perfect basgeluid ook, mooi prominent in de mix.
Leuk om te zien dat Jeremy Meek na Live Wire (inderdaad grijs gedraaid destijds) zo'n carrière heeft opgebouwd. Daar had ik geen idee van.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Bolobass »

Leuk om al die bassen langs te zien komen bij Scott's maar waardeloos als vergelijk natuurlijk. Wat hij speelt per bas maakt heel veel verschil, hoe je luistert verandert het timbre enorm en je krijgt van veel bassen niet meer dan 8 noten te horen. Het is dus meer een show dan een comparison, goed reklame filmpje voor die toko!
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »



man! wat is die nieuwe Yamaha van John Patitucci een prachtig ding!! poeh! (bij 3.50 goed in beeld) Proto type ofzo? kan er niks over vinden.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Rieno »

In kleur vind ik 'm wel heel camp met dat sunburst/geel/rood-achtige en die gouden hardware ;) Volgens mij is het een one-off voor hem, want ik zag al een filmpje uit 2014 voorbij komen waar ie 'm bespeelt.

I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

badastronaut schreef: 07 apr 2019, 15:56

man! wat is die nieuwe Yamaha van John Patitucci een prachtig ding!! poeh! (bij 3.50 goed in beeld) Proto type ofzo? kan er niks over vinden.
Ik vind vooral Colaiuta hier heel straf, hoe laidback die blijft spelen en deze keer geen straffe fills maar gewoon degelijk gedrumd, echt knap..
Ik vind de toon van de bas tijdens de solo toch wat te glazig en te piezo-achtig maar ik hou nu eenmaal van middentonen.
what fools these mortals be
jaapdesticker
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 feb 2017, 17:51

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door jaapdesticker »

Rieno schreef: 07 apr 2019, 16:00 In kleur vind ik 'm wel heel camp met dat sunburst/geel/rood-achtige en die gouden hardware ;) Volgens mij is het een one-off voor hem, want ik zag al een filmpje uit 2014 voorbij komen waar ie 'm bespeelt.

Nou... da's toch een heel ander basje, hoor... alleen het merk en de F-gaten zijn hetzelfde. Op het nieuwe filmpje is het toch meer een TRBX-achtig modelletje.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Het is inderdaad een andere bas, kan er verder geen info over vinden. In de solo klinkt hij inderdaad wat 'apart', je zou bijna zeggen dat er tapewounds op zitten. En ja, Colaiuta blijft geweldig! Hij ziet er wel minder gezond uit de laatste jaren, maar ja hij is ook al 'op leeftijd' aan het worden natuurlijk.
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Michael Pipoquinha & Latvian Radio Big Band 'Teen Town'

Bericht door ritz »

Prima cover!

Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Strabel »

Hele aparte "muting" techniek,duim onder de B en E snaar plaatsen.
[Youtube]https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 15pFUlXSc8[/Youtube]
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

Strabel schreef: 14 apr 2019, 00:06 Hele aparte "muting" techniek,duim onder de B en E snaar plaatsen.
[Youtube]https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 15pFUlXSc8[/Youtube]
Inderdaad niet heel gebruikelijk of handig, maar blijkbaar werkt het wel voor hem...
Floating thumb lijkt me dan praktischer en flexibeler.
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door dejohan »

Geen idee of het al voorbij is gekomen, maar bij deze: goeie vergelijking verschillende klassieke bassen
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door RUIS »

Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Laat Henny het maar niet horen!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7181
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door HNZ »

Is dat Kabouter Pop?

Afbeelding
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door CaptainSlow »

dejohan schreef: 18 apr 2019, 23:10 Geen idee of het al voorbij is gekomen, maar bij deze: goeie vergelijking verschillende klassieke bassen
Mooi filmpje.

Wat zijn dat toch voor een speakers(?) op de achtergrond?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Plaats reactie