Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
bastaart

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door bastaart » 02 jun 2019, 14:09

Ja, da's een tof filmpje van Nick Beggs! Zo zie ik de Stick eigenlijk het liefst, als een bas instrument met extra mogelijkheden. De meeste gebruiken hem tegenwoordig (en vroeger ook al) als een piano en dat spreekt me minder aan, alhoewel dat veel moeilijker is. Toch luister ik dan liever naar Tony Levin of Nick Beggs, die halen er ook een vettere bas sound uit.
De meeste Stick spelers zijn me wel bekend want ik heb ook lang Stick gespeeld en hem veel in bands gebruikt. Inmiddels al zo'n 15 jaar geleden mee gestopt.
gitaarles en basles in Weert
http://www.gitaarschoolweert.nl
Official website Barend Tromp
http://strinoz.wix.com/barendtromp

jaapdesticker

Bericht door jaapdesticker » 02 jun 2019, 14:42

bastaart schreef:
02 jun 2019, 14:09
Ja, da's een tof filmpje van Nick Beggs! Zo zie ik de Stick eigenlijk het liefst, als een bas instrument met extra mogelijkheden. De meeste gebruiken hem tegenwoordig (en vroeger ook al) als een piano en dat spreekt me minder aan, alhoewel dat veel moeilijker is. Toch luister ik dan liever naar Tony Levin of Nick Beggs, die halen er ook een vettere bas sound uit.
De meeste Stick spelers zijn me wel bekend want ik heb ook lang Stick gespeeld en hem veel in bands gebruikt. Inmiddels al zo'n 15 jaar geleden mee gestopt.
Ha, ik zie nu je naam pas staan... volgens mij heb ik in een ver verleden nog es een cassettebandje van je Stick-muziek toegestuurd gekregen, kan dat??

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 02 jun 2019, 16:18

Link

Vond hem altijd een beetje een Hadrien Fraud/Fauxeud, maar dit is wel vet.

bastaart

Bericht door bastaart » 03 jun 2019, 11:16

jaapdesticker schreef:
02 jun 2019, 14:42
bastaart schreef:
02 jun 2019, 14:09
Ha, ik zie nu je naam pas staan... volgens mij heb ik in een ver verleden nog es een cassettebandje van je Stick-muziek toegestuurd gekregen, kan dat??
Geen idee. Zou zo maar kunnen. Lang geleden aan het begin van mijn Stick avonturen, toen er nog cassette bandjes demo's waren. :oudezak:
gitaarles en basles in Weert
http://www.gitaarschoolweert.nl
Official website Barend Tromp
http://strinoz.wix.com/barendtromp

Wiro

MonoNeon + Knower

Bericht door Wiro » 06 jun 2019, 13:50

arjen
webmaster

Bericht door arjen » 07 jun 2019, 21:25

wombatboter

Bericht door wombatboter » 08 jun 2019, 09:03

Ik heb het al twee keer bekeken maar ik had een wat déja vu gevoel waarbij men mij minder verraste (ik ben die drumklank en vooral de snare wat beu)
Zijn Jazz klonk ook stukken beter, deze bas klinkt me te droog en zelfs een beetje goedkoop in de oren.
what fools these mortals be

Spaghettihout
pastaplank

Bericht door Spaghettihout » 08 jun 2019, 10:04

wombatboter schreef:
08 jun 2019, 09:03
Zijn Jazz klonk ook stukken beter, deze bas klinkt me te droog en zelfs een beetje goedkoop in de oren.
Die Jazz was 10x mooier van geluid ja!

arjen
webmaster

Bericht door arjen » 08 jun 2019, 11:00

wombatboter schreef:
08 jun 2019, 09:03
Ik heb het al twee keer bekeken maar ik had een wat déja vu gevoel waarbij men mij minder verraste (ik ben die drumklank en vooral de snare wat beu)
Ik vond het toch wel een lekkere partij, ik luister denk ik niet zo 'technisch' als jij naar het basgeluid zelf, maar heb het even vergeleken, je hebt een punt.

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 08 jun 2019, 11:15

Ik merk dat ik een beetje Vulfpeckmoe ben. Draai de laatste plaat nauwelijks, terwijl ik de eerste paar EP's (was er vrij vroeg bij door wat Bandcamp vriendjes) helemaal grijsgedraaid heb. Waar het in zit weet ik niet precies. Ook als ik video's kijk, erger ik me soms aan het 'hippe' gedoe. Dat je het gevoel krijgt dat bepaald gedrag nu verwacht wordt en dus ook wordt gedaan. Maar misschien zijn de liedjes ook gewoon wat minder overdonderend.

Spaghettihout
pastaplank

Bericht door Spaghettihout » 08 jun 2019, 11:45

Ik snap wat je bedoelt, ik kan dat hippe ook niet verdragen, vooral die Jack Stratton en Katzman kunnen mij doen irriteren maar sommige nummers zijn echt te gek en ik vind zelf Joe toch wel een koning hoor! Die staat toch wel in mijn top 5 bassisten!

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 08 jun 2019, 11:52

Het was ook één van de leukste concerten die ik ooit heb gezien. En Dart is geweldig. Soms vraag ik me af of de bassist van het Franse Chlorine Free niet een beetje baalt. Net zo overdonderend goed, zelfde stijlgebied, en ineens ging Vulfpeck ermee vandoor.

Spaghettihout
pastaplank

Bericht door Spaghettihout » 08 jun 2019, 11:57

Pedullist schreef:
08 jun 2019, 11:52
Soms vraag ik me af of de bassist van het Franse Chlorine Free niet een beetje baalt. Net zo overdonderend goed
Had ik nog niet van gehoord, ik ga het eens opzoeken, thnx!

Edit: Sjeezus, dat is vet!

Plaats reactie