Pickups: wat heb jij in je bas & waarom?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Trigger schreef: Trouwens... ik denk dat dat je de invloed van fatsoenlijke elementen onderschat, Baskabouter. Als je ze zou vervangen door 'Boutiques' zou het een wereld van verschil maken, daar ben ik van overtuigd!
Ik wilde er even op terug komen Trigger.
Wat raad jij iemand aan die wat meer power wil hebben in met name het mid-tone gebied ???
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
SURVIVOR
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 sep 2005, 00:43

Bericht door SURVIVOR »

.
Vraagje:

Ik ben al een aantal jaren in het bezit van een Warwick FNA Jazzman >>
5-snarig
... Daar heb ik Seymour Duncans inzitten:

-Een Jazz-PU >> Neck
-Een MusicMan-PU >> Bridge

Maar ik wil overstappen naar Bartolini's... De redenen daarvan is omdat ik zin heb in een modderige, dynamische, warme, diepe, smoothy bas-sound, zoals ik het hier en daar heb gelezen...

Bartolini's heeft (neem ik aan) ook varianten van 1 soort PU; soorten Jazz-PU's en soorten MusicMan-PU's..?

:arrow: Nu de vraag:

Welke type Bartolini Jazz-PU en MusicMan PU moet ik overwegen als ik meer low in het geluid wil dan high en mid..???
Bijvoorbeeld >>

========== Treble
========== Midrange
========== Bass

.
Basses

-Fender American Standard Jazz Bass
-Warwick FNA Jazzman
-Maison Prodigy
-SigmaGuitars BMC-1STE


Amps + Cabinets

-Hevos 400D
-Hevos Power 2 x 10" + tweeter
-Hevos Power 1 x 15"

-Fender Rumble 75
-Ampeg BA108 Bass


Pascal Keyner
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Stock in al mijn bassen. Waarom? Omdat ik ze goed vind klinken en ik toch geen centen heb voor nieuwe :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Vaze
Berichten: 1287
Lid geworden op: 01 mar 2006, 23:11

Bericht door Vaze »

Harley benton jazz: stock, maar die zijn prut dus hier komen misschien ooit andere in (als ik er geld voor zou hebben)
Dean Metalman V: stock, die klinkt goed zo
Richwood P: origineel vervangen door het P element van een '91 Fender Prodigy (die van FC). Hiermee klinkt hij veel gebalanceerder en vooral veel strakker.
Gear:
Dean Metalman V
Richwood P-bass (met Fender Prodigy '91 element van FC in)
Harley Benton jazz kopie

LAB series L4
Ashdown MAG 410T
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

en zwaarder neem ik aan?
Ik gebruik btw louter en alleen: Afbeelding elementen 8) :mrgreen:

Edit: oeps... vergeten er bij te zetten: Omdat er voor mij het beste geluid in zit (gecombineerd met de elektronica die er bij hoort)
Laatst gewijzigd door FC Spoiler op 28 jun 2007, 00:08, 3 keer totaal gewijzigd.
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
dejohan

Bericht door dejohan »

Stock Fender Precision elementen. Waarom? Omdat ze goed zijn .
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Mijn Jazz: Fender Custom Shop '60s - Helder, diep en vol, het brug element geeft een zalige knor.

Mijn Precision: Stock - Eigenlijk niets verkeerd over te zeggen, klinkt perfect.

Mijn '51 Precision: Seymour Duncan QP single coil - Stock element had veel hoog en veel laag, klonk erg goed maar te 'roots' achtig om bruikbaar te zijn in mijn groepen. De SD maakt hem bruikbaarder (meer mids) en voller zonder het mooie karakter te verliezen van de bas zelf.

Mijn Rick: Stock - en dat zal altijd zo blijven.

Mijn Squier VM Jazz: Stock - maar wordt ooit wel ge-upgrade of misschien verkoop ik de bas ik weet het nog niet.
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13412
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Met gitaren experimenteer ik graag met elementen, maar grappig genoeg heb ik met mijn bassen nog nooit die behoefte gevoeld. Op mijn Precision zit een voor mij onbekend P-bass element, redelijk klassiek met van die draadjes met textiel afscherming en koperen baseplate onder het element. Geen idee wat het is, draagt geen logo. Op mijn TRB5II zitten de standaard passieve humbuckers van Yamaha, en nog de standaard preamp. Op mijn Ellio Martina zitten nog gewoon de door Ellio zelf gewikkelde singlecoils in een ebben behuizing, de vorige eigenaar heeft de passieve electronica vervangen door een Aguilar OBP3. Maar de elementen zijn dus nog gewoon ongewijzigd. En mijn aanstaande ATK300 heeft uiteraard nog gewoon het standaard triple coil element van Ibanez.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Stock Fenders op mn Fender (alhoewel ze wel speciaal gewonden zijn voor dit model) en Kubickis in mn Kubicki..en vooral die laatste klinken geweldig 8)

Heb even geprobeerd om Le Fay pups in mn Fender te doen, maar die bleken qua geluid niet veel uit te maken en gingen met mijn pech uit fase met mn P-element (ja, soms zitten er ook nadelen aan de 3-pup setting). Die gaan binnenkort naar André_84 voor zn knutsel-Richwood, dus die mag blij zijn...ik was namelijk ergens best wel heel erg tevreden ermee en baal ergens ook wel dat ze weg moeten :P
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

In de G&L zitten stocks en daar is ook geen enkele aanleiding voor om die heldendingen te vervangen.

in mijn fretloze yamaha rbx zitten nu bartolini's P/J setje, enorme toename aan strakheid en warmte tov de standaard elementen. Waarom barto's? Ik had toendertijd al een bas met SD's en die waren redelijk heet, ik wilde dus wat lievers erbij.
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

nou tien keer raden wat er in mijn richwood jazz komt te zitten :twisted: nouja k voel me eigenlijk best schuldig om rieno te ontdoen van zijn le fay's *engelsmiley* but that's life aint it :P

in mn stingray zit gewoon de standaard humbucker, k zie geen enkele reden om die te vervangen want dat klinkt ontzettend goed :P
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
onZ
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 apr 2004, 07:58

Bericht door onZ »

Lachuh, een 3 jaar oud topic gebumpt :lol:
Hou het nu bij Antiquity II en Lindy Fralin voor J-J.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

André_84 schreef:nou tien keer raden wat er in mijn richwood jazz komt te zitten :twisted: nouja k voel me eigenlijk best schuldig om rieno te ontdoen van zijn le fay's *engelsmiley* but that's life aint it :P

in mn stingray zit gewoon de standaard humbucker, k zie geen enkele reden om die te vervangen want dat klinkt ontzettend goed :P
Ja, nja, ik vind het ook zonde om ze te laten verstoffen tot ik zelf een knutselproject heb..en ik weet dat ze goed terecht komen :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

En ondertussen zit onze bumpert Survivor nog steeds op antwoord te wachten :lol:

OT:
P-51 - Seymore Duncan QP - Meer spreiding in het geluid dan met de "stock" CS PUP
P - Fender Vintage Original '62 P-PUP - Stock PUP is op en levert veel te weinig uitgangsspanning
Robin Ranger - Fender Vintage Original '62 P / J-PUPs - Stock Gotoh PUPs zijn me te aggressief
J - Stock = Fender Vintage PUPs - Eén van de redenenen waarom ik een 60s Classic gekocht heb
Epi EB-3 - Stock - Klinken een stuk beter dan de PUPs van mijn vorige "echte" Gibson EB-3
Eastwood HiFlyer - Stock - Helemaal niks mis mee
Laatst gewijzigd door Droombolus op 28 jun 2007, 10:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

als het een beetje lukt kun je ze meteen horen op de meeting 8). denk dat ik voor die tijd geen aanbod meer krijg van een leuke brug maar ach. valt me btw nog mee dat de stemmechanieken goed zijn :)

edit: was voor rieno bestemd ^^ droombolus kwam er er ff tussendoor :P
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Plaats reactie