Het Spector topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Zijn inderdaad mooie bassen over het algemeen. Vooral met blackinlays. Een subtiel antraciet exemplaar lijkt me wel wat :)
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Vind vooral die NS-2 bassen wel cool met P/J pickups zeg maar heb een tijdje een NS-2A in huis gehad en dat was ook een fijn ding.


Niet op de Yamaha letten.
Afbeelding
O en ook niet op de klerebende :mrgreen:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Haat op Nickelback wat je wil, maar dit is wel een Spector-klank pur sang:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Hwbq5ub1DW4[/youtube]
Haico

Bericht door Haico »

Rieno schreef:De naam is relatief onbekend bij het grote publiek.
Zal het? Ik kan het ook niet zo goed rijmen. Ik denk dat de popularaiteit van Spector een beetje is blijven hangen is in de begin jaren 90. Een beetje de Trace Elliot van de basgitaren, zeg maar. Of misschien heeft de associatie met pure hard rock/metal er ook wel mee te maken dat het grote publiek op een afstandje blijft?!

Dit geldt in Europa, want in de VS is het gewoon nog wel een groot merk.

En verder vind ik dat Spector veel gerommeld heeft met types. Je had Koreaanse, Japanse, Europese... en nog 4 verschillende Amerikaanse locaties waar ze gemaakt werden. Zoveel verschillende kwaliteiten van de dezelfde bas maakt het lastig te volgen voor de consument. Het was een paar jaar geleden bij Fender ook niet meer transparant wat nou de kwalitatieve verschillen tussen bijvoorbeeld een een Highway-model en een gewone bas waren. Dat heeft Fender inmiddels weer opgelost.

Maar goed... Veel vette albums van rond 1990 zijn opgenomen met Spector NS-2.

Dream Theater - Images and Words
Metallica - The Black Album
Queensrÿche - Operation Mindcrime
RHCP - Mother's Milk
Pink Floyd - Pulse (live album)
Alice in Chains - de eerste 2 albums...
Verder: Pantera, Graham Maby van Joe Jackson, Doug Wimbish

Als je niet vrijwillig Nickelback wil luisteren voor een vette Spectortone dan raad ik AIC aan...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Nco_kh8xJDs[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eipuJPgHFZk[/youtube]

Link naar de bass-only: https://www.youtube.com/watch?v=GqmkRuUXtIM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Muzikale smaak valt niet over te twisten; Toch is AIC veel toffer 8)
Haico

Bericht door Haico »

PMJ schreef:Muzikale smaak valt niet over te twisten; Toch is AIC veel toffer 8)
LOL! :D Goede opmerking.
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

PMJ schreef:Muzikale smaak valt niet over te twisten; Je hebt het wel, of je luistert naar Nickelback
Fix'd
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Iets minder subtiel :wink:
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Valt me een beetje tegen... Altijd maar dat gezeur over Nickelback. Vooral van muzikanten.

Ach. Tis vast jaloezie.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

Heb zelf nog een tijd met het idee gelopen om een Spector Euro LX te kopen, is er eigenlijk nooit van gekomen, aangezien ik de pedulla wat meer in mijn straatje vind passen. (ongeveer de zelfde setup, PJ ect). Nietemin super bassen, al ben ik niet zo'n fan van soapbars.

Overigens over de nickleback discussie, ik zou het zelf niet zo 123 opzetten, maar ik vind het uitermate geschikt als ''radiovriendelijke'' muziek. Stereo gaat toch altijd een tandje harder als ik in de auto zit en nickleback komt voorbij :lol:
Haico

Bericht door Haico »

Je hebt ook EMG soapbars met P en J spoelen erin. Ze zien er alleen anders uit.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

Jep, weet ik :wink: , en toch vind ik ze ook anders klinken. Zit misschien tussen de oren, :lol:
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Haico schreef:En verder vind ik dat Spector veel gerommeld heeft met types. Je had Koreaanse, Japanse, Europese... en nog 4 verschillende Amerikaanse locaties waar ze gemaakt werden. Zoveel verschillende kwaliteiten van de dezelfde bas maakt het lastig te volgen voor de consument.
Dat vind ik ook jammer, want je maakt er jezelf als fabrikant van kwaliteitsbassen niet geloofwaardiger op met Aziatische rommel. Zeker als je dan ook nog die discussies krijgt over de verschillen in kwaliteit van de ene of de andere Aziatische periode. En begrijpen doe ik het ook niet.
Ik heb het genoegen gehad 'n aantal keren met Stuart Spector te praten over zijn bassen. En als er iemand belang hecht aan de kwaliteit en orginaliteit van zijn bassen is hij het wel. :?
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23334
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Get all you deserve van Steven Wilson, met Nick Beggs.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Er1k
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2012, 13:04

Bericht door Er1k »

Joey schreef:Spector's zijn het leukst met hele foute kleuren en topjes:
De Spector "holoflash" lak..

Afbeelding
Afbeelding

Het ding heeft een geluid als een mortierinslag, maar ze zijn inderdaad niet te verkopen.
Met deze lak kan ik het sowiezo vergeten.. Maar ik blijf het nog steeds proberen (staat al drie jaar te koop deze..)
Plaats reactie