Het Spector topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Vette bas, mooie kleur!
De eerste NS-2A Spectors zijn niet voorzien van een serienummer.
dus dat verklaart denk ik de afwezigheid en bevestigd dat het echt om een NS-2A gaat.
Speelt hij goed?
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Die kleur met dat verloop naar de randen :kwijl:
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Leuk, ik heb er precies zo een, al zeker 25 jaar. Prima bas inderdaad.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Fijne bas, had er een mooie deal mee, moest wel flink schoongemaakt worden, en alles even na-lopen wat los en vast zat. De hals is keurig, k ben het nog niet helemaal eens met de brug. K snap de zadels niet helemaal, je zou ze achterover moeten kantelen, maar dat kan alleen als je ze aan de voorkant hoger zet dan vanachter. Maar dan krijg iknde actie niet laag genoeg. Nu gebruik ik ze min of meer als gewone zadels en is de actie goed en de intonatie ook. K vind de kleur zelf ook erg mooi. En doorlopende hals en curved body en pj elementen...... ben er blij mee.
Failure is always an option.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Nieuwe Spector CodaBass Pro's

Bericht door Owjeej »

Spector heeft onlangs twee nieuwe modellen gereleased: een Coda P 4 Pro en een Coda PJ 4 Pro.
Vette bassen, ik heb zelf een Coda 5 Pro, fantastisch instrument voor die prijs. Die bas is nu overigens ook te krijgen in twee nieuwe finishes: Sunburst en Solid White Gloss met zwarte slagplaat :kwijl:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spector is ook van EMG's afgestapt (voor deze serie). Naar eigen zeggen geven de Spector Alnico pickups een warmer en meer 'full-bodied' geluid, wat moet bijdragen aan een veelzijdiger geluid.
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

:nono:
Niet nog meer Fender imitaties. Jammer,jammer,jammer
Doe er dan iets mee, spector kop ofzo.....


Maar als jij blij met de jouwe bent, :yes:
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Poh die witte bas! :kwijl:
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

aap schreef:Poh die witte bas! :kwijl:
Zo, dat dacht ik ook...
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Normaal hou ik niet van die kleine tuners, maar bij deze zijn ze perfect.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

aap schreef:Normaal hou ik niet van die kleine tuners, maar bij deze zijn ze perfect.
Ik heb stiekem gekeken of ik mijn Coda Pro 5 kon omtoveren tot een vergelijkbare bass.
Maar dat gaat niet, afmetingen zijn niet hetzelfde...
En de tuners misstaan hier zeker niet!
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

En waar zou j de P versie bv kunnen bestellen? Ik ben nieuw met spector zoals eerder aangegeven en ben wel erg benieuwd !
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Sanbass87 schreef:En waar zou j de P versie bv kunnen bestellen? Ik ben nieuw met spector zoals eerder aangegeven en ben wel erg benieuwd !
Paul's bass matters is (in ieder geval voor de US-lijn) distributeur. Ik weet niet zeker of ze ook deze bassen importeren.
Je kan ook contact opnemen met internationalsales@spectorbass.com, aldus de website.
https://www.spectorbass.com/Distributors" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

In een zoektochtje naar een leuke 2e 5 snaar kwam ik deze spector tegen: https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr

Het is een NS-95, uit korea. Ik vind neck-through bassen altijd erg gaaf dus ik werd meteen enthousiast. Nou staat op de website van Spector zelf dat deze serie als een van de weinige spectors een 34" mensuur heeft voor de 5 snaar.. Dat is een beetje mijn struikelblok op dit moment. Ik ben juist op zoek naar een 2e 5 snaar omdat ik de B snaar op mijn warwick corvette standard net niet strak genoeg vind voor B standaard, laat staan lager dan de B.

Heeft iemand ervaring met dit model? Ik heb al even contact gehad met de verkoper, hij geeft zelf aan dat het een strakke B snaar is, maar ik heb altijd mijn twijfels bij een 34" mensuur..
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2526
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Mijn StingRay 5 heeft ook een 34" mensuur, geen probleem met snaarspanning. Dat ligt waarschijnlijk meer aan de snaren die er op liggen.
Ik gebruik DR strings DDT snaren, 135 - 50.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
maartenmeeuws
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 dec 2012, 09:13

Bericht door maartenmeeuws »

Rolandboer schreef:In een zoektochtje naar een leuke 2e 5 snaar kwam ik deze spector tegen: https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr

Het is een NS-95, uit korea. Ik vind neck-through bassen altijd erg gaaf dus ik werd meteen enthousiast. Nou staat op de website van Spector zelf dat deze serie als een van de weinige spectors een 34" mensuur heeft voor de 5 snaar.. Dat is een beetje mijn struikelblok op dit moment. Ik ben juist op zoek naar een 2e 5 snaar omdat ik de B snaar op mijn warwick corvette standard net niet strak genoeg vind voor B standaard, laat staan lager dan de B.

Heeft iemand ervaring met dit model? Ik heb al even contact gehad met de verkoper, hij geeft zelf aan dat het een strakke B snaar is, maar ik heb altijd mijn twijfels bij een 34" mensuur..

Ik heb een Spector NS-2000/5 met nagenoeg dezelfde looks (kleur: Amberburst), neck-through design, EMG HZ pickups en een 35" mensuur en is in goede conditie. Deze mag in principe weg, dus mocht je interesse hebben kun je me een PM sturen.
Plaats reactie