Het Spector topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Het Spector topic

Bericht door Rieno »

In de Deans zitten EMG HZ elementen..dit zijn EMG SSD, welke anders zijn en tegelijkertijd een beetje de voorlopers van de HZ. Vergelijkbaar dus, maar wel 'budget' elementen. De actieve series zijn toch een stuk lekkerder.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Het Spector topic

Bericht door rensbass »

Wat ik kon vinden is dat er emg hz's inzitten net als bij de rebop, en een emg pre-emp. Doorlopende hals met maple wings, curved body met de bovenste hoorn langer en slanker dan gebruikelijk bij spector. Made in Korea.
Je ziet en hoort/leest er alleen zo weinig over.
Failure is always an option.
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Het Spector topic

Bericht door Rolandboer »

Ik heb ook een tijdje gekeken naar zo'n NS-95 model. Het is voor zover ik bekend ben in de Spectorwereld, inderdaad vergelijkbaar met de ReBop serie. Het enige opmerkelijke aan de NS-95 is de 34" mensuur bij een 5 snaar, bijna alle andere 5 snarige spectors zijn 35". Lijkt mij een prima bas in ieder geval
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Het Spector topic

Bericht door rensbass »

K heb m binnen, bij nadere inspectie blijkt t (volgens mij) een NS2000/5 te zijn. Foto's in de ad waren niet best. T was n beetje n gok vamme. Was leuk geprijsd. Doorlopende hals, quilted maple top (fineertje volgens mij)
Spector logo op de kop, (geen SSD) vertrouwde spector-headstock. Messing kam emg HZ elementen en volgens t net emg bts pre-amp. Van de week ns oppoetsen, wat dat is wel nodig.
:cheer:
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Het Spector topic

Bericht door rensbass »

Net meegenomen naar de oefenruimte, k ben nogal onhandig op de 5-snaar, maar hij speelt en klinkt (vooral) erg lekker. Voor mij is dit het geluid wat ik associeer met spector. Veel meer dan mn toenmalige NS2A. Pre-ampje is behoorlijk actief. Flinke boost/cut. Tof ding.
Afbeelding
Hier nog niet helemaal opgekuist en zonder snaren, k heb even geen recentere foto.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Re: Het Spector topic

Bericht door elrinden »

Hier ook maar even posten...Spector Legend 4

Afbeelding
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Gebruikersavatar
Vincent76
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:14

Re: Het Spector topic

Bericht door Vincent76 »

Ook ik ben inmiddels besmet met het Spector virus. 'Per ongeluk' tegen een Rebop 4dlx black cherry aangelopen (had wat geld op zak en deed een belachlijk laag bod welke geaccepteerd werd). Fretboard in de lemonoil, nieuwe snaren, hals rechten, actie omlaag, intoneren en spelen maar.... Damn, wat een sound!!!! Hierna stiekum mp in de gaten gehouden en een ns2000/5 voor een prikkie op de kop getikt. Zelfde behandeling als de Rebop + nieuwe jackingang en 9->18v mod (preamp had stuk minder ballen vergeleken met de tonepump). De neck through van de ns2000 geeft heerlijke sustain. Al met al behoorlijk verliefd op de Spectors geworden, zeker nu ik na enige verdieping erachter kom dat zo'n beetje al mijn 90's heroes op Spector spelen. Wel word ik gek van de neckdive van de Rebop. Dit maakt dat ik toch echt ga uitkijken naar een sjieke Euro 4 snaar. Pics volgen snel.
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Re: Het Spector topic

Bericht door Lacertus »

Op Bassic staat een hele mooie Rebop 5 te koop. Tenminste, dat lijkt mij een hele mooie, maar ik ben Spector leek.. en ik ben een klein beetje verliefd geworden... :kwijl: Geüpgradet met EMG 40DC elementen en EMG BQC preamp.

Wat vinden jullie van de prijs (900Eypo)? En de ‘upgrades’? Wie houdt me tegen???

Linkie: https://www.bassic.de/kleinanzeigen/spe ... tras.9557/
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Het Spector topic

Bericht door rensbass »

Vincent76 schreef: 16 apr 2017, 20:37Al met al behoorlijk verliefd op de Spectors geworden, zeker nu ik na enige verdieping erachter kom dat zo'n beetje al mijn 90's heroes op Spector spelen.
Allice in Chains :jam: :jam: :jam:
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10777
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Het Spector topic

Bericht door Joey »

Lacertus schreef: 26 jun 2020, 20:51 Op Bassic staat een hele mooie Rebop 5 te koop. Tenminste, dat lijkt mij een hele mooie, maar ik ben Spector leek.. en ik ben een klein beetje verliefd geworden... :kwijl: Geüpgradet met EMG 40DC elementen en EMG BQC preamp.

Wat vinden jullie van de prijs (900Eypo)? En de ‘upgrades’? Wie houdt me tegen???

Linkie: https://www.bassic.de/kleinanzeigen/spe ... tras.9557/
Eypo is grieks :)
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Re: Het Spector topic

Bericht door Lacertus »

Mijn vraag gaat eigenlijk meer over het getal dat vóór de Griekse Euro staat... Is dat getal te hoog, laag, goed...? Ik zie door de verschillende Spector uitvoeringen het Spector bos niet meer...
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Het Spector topic

Bericht door rensbass »

De 5 snaar is hier al weer even de deur uit, maar sinds vorige week toch weer een spector in huis gehaald. Was een aanbieding bij Andertons.
Spector legend doorlopende hals, aguilar soapbars en preamp.
Beetje t zelfde als die van elrinden, maar dan walnutstain gloss.
Geluid is nog even wennen, erg hot, maar is speel tegenwoordig ook altijd op een Ric met flatwounds. Dan is dit even iets anders. (Dat is ook juist de bedoeling)
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het Spector topic

Bericht door zomnius »

spector is tegek..Ik gebrijp alleen al die versies niet, ligt zo te zien aan de pickup en electronika config?
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Het Spector topic

Bericht door rensbass »

Is beetje onnavolgbaar inderdaad.
Je hebt de:
usa serie (reteduur en niet aan te komen)
Euro 4 of 5 LX dat zijn de doorlopende halzen.
Euro rebop dat zijn bolt ons
Legend classic neck tru
Legend classic bolt on
Legend standard
Preformer serie, dat zijn de goedkoopste en hebben niet meer de curved body, een simpele brug en passief.
En volgens mij mis ik nog de helft.

Pups kunnen erg verschillen, zo heb je euro's met aguilar en met emg en legends met aguilar en SSD
Preamps verschild nogal eens tussen tonepump en tonepump jr of aguilar.
Soms zitten er soapbars in en soms pj in dezelfde lijn van hetzelde merk....
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
catab
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2018, 14:20

Re: Het Spector topic

Bericht door catab »

Afbeelding

een nieuwe spector van mp gekocht.
Zelfde kleur als mijn spector x.
Maar nu als 5 snaar upgrade naar emg elementen en push pull potentiometer en keuze schakelaar.
Plaats reactie