Het Spector topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Erik B.
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 okt 2005, 21:49

Bericht door Erik B. »

Zit er in Nederland een zaak waar ze Spector bassen verkopen ?
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23323
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Pauls Bass Matters heeft wat op de website staan.

Heeft iemand ervaring met Performers? Ik zie ze bij Gear4music al vanaf 275 pond....
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Die SSD NS-4 is wel vet, goede prijs ook.

Ik snap niet waarom Bass Matters de twee Coda basses onderhand niet eens van de site haalt.
Bass Matters is (op het moment) de einge importeur...

Een Performer is een prima bass, maar staat wel ver van de Europese en Amerikaanse Spectors.
Dat neemt niet weg dat he voor 275 pond veel bass krijgt.
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

HEy gasten,

Ik be nmij aan het orienteren op een bass met humbuckers. Nou ben ik diverse merken tegen gekomen maar Spector is voor mij vrij onbekend. Mocht ik een spector performor 4 kopen, wat is de kwaliteit van dit instrument?

is er ergens in dit topic of ergens anders meer info over deze bas te vinden?

Alvast bedankt!!!!
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Sanbass87 schreef:HEy gasten,

Ik be nmij aan het orienteren op een bass met humbuckers. Nou ben ik diverse merken tegen gekomen maar Spector is voor mij vrij onbekend. Mocht ik een spector performor 4 kopen, wat is de kwaliteit van dit instrument?

is er ergens in dit topic of ergens anders meer info over deze bas te vinden?

Alvast bedankt!!!!
Het is lastig om echt een miskoop te doen als je voor Spector gaat.
Wat je krijgt is een hoop bas voor niet al teveel geld: speelgemak, ergonomie en een goed veelzijdige sound.
Wat je niet hebt is een doorlopende hals, actieve electronica, curved-body-design, EMG pickups, mooie inlays, exotische tops enzovoort... dingen die de duurde Spectors nóg beter (en duurder!) maken. Als je een bas in de prijsrange van de performer zoekt, is het een hele goede kandidaat. Probeer er eens eentje uit!

Ik vind dit een vrij duidelijke review: https://www.iguitarmag.com/magazine-edit ... -sb4-bass/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
maartenmeeuws
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 dec 2012, 09:13

Bericht door maartenmeeuws »

Erik B. schreef:Zit er in Nederland een zaak waar ze Spector bassen verkopen ?
Spector heeft hier geen importeur. Daarom zijn ze niet/nauwelijks verkrijgbaar in Nederland. Ik heb onlangs vernomen dat er werd onderhandeld om weer een Nederlandse importeur te hebben. Dat zou de Spector bassen weer op de Nederlandse markt moeten krijgen.

Ik heb thuis nog een Spector NS-2000/5 (in de kleur Amber burst) staan, waarover ik zit te denken om hem in de verkoop (of ruil) te doen. :roll:
Haico

Bericht door Haico »

rich13 schreef:Heeft iemand ervaring met Performers? Ik zie ze bij Gear4music al vanaf 275 pond....
Sanbass87 schreef:Ik be nmij aan het orienteren op een bass met humbuckers. Nou ben ik diverse merken tegen gekomen maar Spector is voor mij vrij onbekend. Mocht ik een spector performor 4 kopen, wat is de kwaliteit van dit instrument?
1e Serie Performers kwam en uit China. Quality Control was niet je-van-het. De huidige Performer lijn in Indonesië zijn een pak beter!

Je koopt er een leuk instrument mee. Ze komen erg goed mee in andere bassen uit die prijsklasse. Wat betreft ergonomie doen Spectors het allemaal goed. 8)

Verwacht alleen niet die kenmerkende Spector sound uit een Performer. Het Spector logo staat er wel op, maar het blijft ver van een bas met actieve EMG's, preamp en een 3-piece maple neck-though constructie. Wat dat betreft kom je qua specs al dichter in de buurt met een Spector Legend (non-classic) uit Korea. Of... een Rebop.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

maartenmeeuws schreef:
Erik B. schreef:Zit er in Nederland een zaak waar ze Spector bassen verkopen ?
Spector heeft hier geen importeur. Daarom zijn ze niet/nauwelijks verkrijgbaar in Nederland. Ik heb onlangs vernomen dat er werd onderhandeld om weer een Nederlandse importeur te hebben. Dat zou de Spector bassen weer op de Nederlandse markt moeten krijgen.

Ik heb thuis nog een Spector NS-2000/5 (in de kleur Amber burst) staan, waarover ik zit te denken om hem in de verkoop (of ruil) te doen. :roll:
Ik geloof dat Bas Matters nog steeds importeur is van de USA-lijn.
Spector had heel even een (goede) importeur: Goede service, veel modellen (Tsjechisch, Koreaans en USA) en snel contact. Ik heb m'n Coda daar vandaan.

Maar, Spector heeft besloten 'direct te distribueren'. Dus het is weer even afwachten wie het stokje over neemt.

Zijn de performer-modellen nog wel in productie? Op de site zie je ze niet meer terug.
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

Ok dat begrijp ik maar is misschien wel een leuke bass om mee te orienteren op humbuchers en eens wat anders dan mijn PJ bassen. Niet dat het slechte bassen zijn maar een keer verder kijken kwa sound kan nooit kwaad. iig bedankt voor de info zover!
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Het is zeker een leuke bas voor het doel wat jij beschrijft!
Prijs kwaliteit is prima in orde...
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Mijn (vermoedelijke ns2A) spector

Afbeelding
upload foto

Afbeelding
adult image hosting
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Ik heb een keer exact zo 1e thuis gehad en dat was idd een NS2A ja.
Best een leuk beesie.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Deze zag ik pas geleden voorbij komen op 2ehands.be en kon mezelf niet inhouden. Nergens kan ik iets vinden van type-aanduiding of serienummer. Maar door de doorlopende hals, positiestippen en de spector p/j elementen en de hoekige zwarte brug denk ik late jaren 80 spector uit korea.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Staat het serienummer niet op de brug ofzo. ik kan me vaag zo iets herinneren.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Misschien aan de onderkant van de brug, ik kan er zo niks op vinden. Alleen spector bovenop de zijkant. Op t net zie je wel ns serienummers op de afdekplaat van de electronica, maar daar staat hier ook niks op. Ook niks op de kop ofzo, enkel spector op de trusrodcover
Failure is always an option.
Plaats reactie